Forum TechnologieEnergia i ekologia

PKP Cargo i Jedwabny Szlak

PKP Cargo i Jedwabny Szlak

Money.pl / 2015-06-19 13:58
Komentarze do wiadomości: PKP Cargo i Jedwabny Szlak.
Wyświetlaj:
Polkot / 88.156.226.* / 2015-06-19 18:51
Nie tak dawno Rosja (która bardzo zabiega o wpływy w Chinach) planowała budowę kolei szerokotorowych z Chin, via Kazachstan i Ukrainę i dalej przez Słowację do Austrii - gdzie miał właśnie powstać europejski port przeładunkowy towarów przywożonych z Chin kolejami do Europy, ale... wojna Rosji z Ukrainą zniweczyła te plany i teraz Polska ma szansę przejąć ten projekt, tylko o ile wiem Polska nie zgadza się na budowę linii szerokotorowej bo to wyklucza wtedy wykorzystanie naszego taboru na tym "jedwabnym szlaku" do Chin.
Gość H. / 31.183.193.* / 2015-06-23 16:55
polska nie potrzebuje budować szerokie tory ,bo takowy już ma i to od dawna ,a kończy się i rozpoczyna w Europie w Polsce w Sławkowie. To jest środek Polski na Śląsku obok Huty Katowice .To może być kolejowy Port Cargo Europy ,do Austrii blisko ,do Niemiec ,do Czech,Słowacji.Jak Polska Cargo może tego nie zauważać .te Szerokie Azjatyckie Tory w Europie ,w Polsce ,trzeba tylko Rozpropagować ,a Korzyści będą obopólne .Sławków Port Kolejowy ,Kontenerowy Europy na Azjatyckich torach.
qaduq / 89.77.163.* / 2015-06-19 13:58
To dobra decyzja i odwrót od polityki oszołomów, utrudniających wszelkie kontakty Polski ze Wschodem. Nawet wyremontowane perony Dworca Wschodniego nadal pozostają tego przykrym dla podróżnych i hańbą dla dyrekcji dowodem. Warto jednak, aby teraz polski kontrahent sam przejechał cały szlak i zatroszczył się o należyta kontrolę przewozu na całej trasie. Polecam szczególnie wnikliwie zapoznac się z pierwszym odcinkiem do Ułan Ude. Miasto, wprawdzie dwadzieścia lat temu za Jelcyna, słynęło ze szczególnej troskliwości mieszkańców, zwłaszcza podczas dwugodzinnego urlopu ochrony pociągu, kiedy to z pełną życzliwością pomagali naiwnym handlarzom wracającym przez Chajłar z Chin pozbyć się części nadmiernego bagażu. Na ogromnych połaciach zdarzają się różne cuda i choć rosyjscy kolejarze zawsze zapewniali, że żaden wagon nie zaginął, to już na temat ładunku wypowiadali się bardziej oględnie. Warto sprawdzić zwłaszcza, jak ładunki transportowane dla polskich firm z tamtej strony były ubezpieczane w Waarcie i PZU. Co wcale nie powinno odstraszać od korzystania z tej drogi, tylko zwiększyć jej bezpiezeństwo. Polecam również szczególnej uwadze oba towarowe przejścia białoruskie, o naszych już nie wspominająć. Pozostańmy przy dobrej wierze w transport milionów litrów benzyny i wódki przez indywidualne mrówki.

Najnowsze wpisy