Forum Polityka, aktualnościKraj

PKP ma 16,5 mld zł do wzięcia. Pieniądze mogą przepaść

PKP ma 16,5 mld zł do wzięcia. Pieniądze mogą przepaść

Wyświetlaj:
T. / 81.190.70.* / 2010-12-17 09:40
PKP ma do wzięcia , ale na nagrody i premie sobie rozdawane !
Tylko nie wiem , za co kolesie dostają te nagrody ?
macric1 / 80.52.213.* / 2010-12-17 09:08
Powiedzmy sobie szczerze. Zwalanie winy na rząd A, B lub C z powodu trudności PKP to pomyłka. PKP to moloch minionej epoki, w którym począwszy od samego prezesa aż po kasjerkę i sprzątaczkę (o ile takie w ogóle się u nich zatrudnia) wszyscy żyją jeszcze głęboką komuną i wydaje im się, że robią łaskę. Podróżowałem przez ostatnie lata kilkadziesiąt razy pociągami relacji Gdańsk-Warszawa i miłych wspomnień z tego okresu mam może ze 3. Prawda jest taka, że żaden rząd dotychczas nie zainteresował się problemami PKP i dopiero zmusza do tego aktualnie zastana sytuacja. A wolny rynek rządzi się swoimi prawami, nastały nieco inne wymagania niż kiedyś i bardzo trudno jest zdobyć raz straconego klienta.
Ludzie nie muszą i nie chcą podróżować koleją i nie dziwie im się. Są samochody, samoloty, busiki prywatne gdzie dba się o klienta, a nawet PKSy stały się teraz lepszym rozwiązaniem.

Można w PKP pompować biliony, a respirator na niemalże nieboszczyku i tak trzeba kiedyś odłączyć.
relista62 / 89.72.236.* / 2010-12-17 18:17
Powielasz gościu informacje papkowe dziennikarzy i polityków. Dlaczego operator infry nie wykorzystuje środków unijnych bo brak mu kasy na wkład własny nawet tych 15%. Do PLK-i wrzuca się coraz więcej obowiązków bez kasy tzw. śmieci innych spółek, które nie chcą bo nie przynoszą zysków. Stan infry jest lekko mówiąc nie najlepszy od lat tymczasem polski rząd inwestuje w drogi , a o kolei zapomniał. Nawet ostatnio minister Rostowski nie zgodził się na poręczenie kredytu , który PLK chce zaciągnąć w zagranicznym banku właśnie na dofinansowanie tych 15% , a cały hak polega na tym, że miałby on być spłacany z pieniędzy funduszu kolejowego, którego zasoby posłowie wykorzystali również do wykupywania PLK z PKP S.A..( rząd w ten sposób spłaca stare długi PKP S.A.) pieniędzmi , które miały być przeznaczone na likwidację wąskich gardeł na torach. Pan premier leje krokodyle łzy , a wykazuje się totalną ignorancją w temacie kolejowym i dokładając do tego ministra i wiceministra to mamy niezły burdel.
NiePłacz / 217.17.33.* / 2010-12-17 22:59
To są tylko kolejne pomysły na wyciągnięcie kasy, a ostatecznie zapłaci ten kto poręcza czyli my z podatków. Jeszcze wierzysz w te wielotysięczne molochy? Ale w jednym masz rację - nikt się tematem nie interesował, nikt nie wymógł zmian, było tylko dawanie bez wymagań. Ja na to robić już nie chcę, wystarczy że moi rodzice na ten burdel robili.
EURO STUDENT / 2010-12-17 09:07

nie potrafią wykorzystać nawet połowy dotacji

nie potrafią wykorzystać nawet w 18% dotacje !!!!

NIEUDACZNIKI !
mądry POLAK przed szkodą / 195.117.68.* / 2010-12-17 09:24
Z Jeleniej Góry do Wrocławia jest 128km przed wojną pokonywał tą trasę 2h45m,teraz 4h granda banda ,jak turysta z np.POZNANIA ma skożystać z pięknych karkonoszy. NIEUDACZNICY
arch / 2010-12-17 09:26 / Tysiącznik na forum
A może o to chodzi, by przyspieszyć nadejście Deutsche Bahn?

-Może dlatego władze RP nie potrafią nadać PKP zwyczajnie przyzwoitych ram organizacyjnych, choćby importując gotowe wzory z Zachodu?
-A nawet gdy chcą, to gdzieś na szczeblu średnim i niskim pojawia się blokada… i się nie da.
birdy / 193.111.166.* / 2010-12-17 10:06
Ja sie zgadzam na Deutsche Bahn. Oby jak najszybciej (czyli w 2012 bo wtedy rodzime spółki kolejowe upadną).
pasażer / 46.112.73.* / 2010-12-17 08:47
To co robią wszyscy " fachowcy" dyrektorzy ( ze słusznego nadania ) oraz te tłumy "SWOICH" urzędników zatrudnionych w poszczególnych dyrekcjach, skoro cechuje ich kompletny brak jakichkolwiek kompetencji i fachowości. Jedyne redukcje na PKP obejmowały jak dotychczas tylko tych na " dole " , tak samo jest z wyciąganiem wszelkiej maści konsekwencji. Tak na marginesie, to prawdziwych fachowców PKP pozbyła się już w latach 80/90 na zasadach "TKM".
janiszek72 / 2010-12-17 08:13 / Tysiącznik na forum
PKP to wizytówka "doskonałego" zarządzania rządzącej ekipy. I tak kochani jest we wszystkich dziedzinach. Obywatele stanowiący większą część naszego społeczeństwa, na którą tak często powołuje się premierek tusk, którzy dzięki zapewnionym przez szopenfeldziarzy ciepłym posadkom, głosujcie dalej za tymi wywłokami, a niebawem wspólnie zjecie własne zady i powchodzicie sobie w tyłki bawiąc się wspólnie w kolejarza. I to by było na tyle. Serdecznie pozdrawiam
Zbyszek KONIN / 193.243.147.* / 2010-12-17 07:36
Panom prezesom dać najniższą krajową.
Resztę pensji zagwarantować z wypracowanych zysków.
Już widzę jak ochoczo rwą się do pracy :-)
EURO STUDENT / 2010-12-17 07:06

Na infrastrukturę kolejową w latach 2007-2013 przewidziano 20 mld złotych dotacji unijnych. Tymczasem podpisane przez PKP Polskie Linie Kolejowe umowy opiewają na niecałe 3,5 mld złotych.

Czyli wykorzystali 17,5% dotacji przez 4 lata gdzie pozostały 2 lata i 1.5 roku do Euro 2012 !!!

Jak widać problemy zaczęły się po zmianie rządu w 2008 roku

2007 (PiS) 45 MLN ZŁ

2008 -6,5 MLN ZŁ

2010 - 140 (I-III kwartał)

a niebawem odszkodowania za spóźnienia pociągów.

Platforma to NIEUDACZNIKI !
abc... / 194.50.110.* / 2010-12-17 09:14
Wina za obecny stan rzeczy dotyczy braku konsekwencji wszystkich dotychczasowych rządów, panie student ! Oczywiście wszystko przed i po rządach pisu jest dla ciebie tragedią ? Biorąc pod uwagę 20 lat wstecz (miałeś wtedy kolego jakieś 4 latka) każda rządząca ekipa obsadzała stanowiska prezesów swoimi ludźmi. Taka zasada działa we wszystkich znanych mi demokracjach, a Polska nie jest wyjątkiem. Antypatie do PO rozumiem że wyssałeś z mlekiem matki ? Czy jest to Pis, PO, SLD, PSL czy inny twór polityczny, trzeba mieć trochę pojęcia na temat pewnych zagadnień żeby o tym pisać.
Mam radę, weź się chłopie za naukę i mniej słuchaj „rozgłośni"
mirwojski / 178.36.63.* / 2010-12-17 14:15
jeszcze jeden kwiatek do tego ogrodu. PKP dzisiaj - co to takiego??Popatrzcie nawet w Wilkipedii - prezesowali od 2000roku: Celiński - menadżer kolejowy (???), Męclewski - polski menadżer po architekturze, Wach - elektryk, z zamiłowania historyk i geograf (a myślałem że pasjonat kolei). W spółkach zależnych podobnie wybrani wybitni fachowcy. Obowiązują dwie zasady. Pierwsza - zasada drzewa - gdy zawieje wiatr (może być historii) wrony zrywają się, przeraźliwie kraczą, pokrążą, pokrążą i - znowu siadają na tym samym drzewieale już na innej gałęzi. Tak jest i w PKP (dolatują jeszcze inne ptaszyska z sąsiedztwa, jakoś tak "związ......ane"). Czy ktoś policzył Związki w PKP? Jestich około 30. Każdy ma przewodniczącego, prezesa, każdy z pretensjami, sami wybitni fachowcy. Trzeba ich ulokować - za zasługi, dla uciszenia. Chcecie przykładów - Włoszczowa, Natura Tur itd, itp, itd. Podniesiesię wrzask i krakanie tych co na drzewie - " mamy uprawnienia menedżerskie!! ". Pamiętam takie "studia" w mojej miejscowości - w szkole podstawowej, wieczorową porą z udziałem wtajemniczonej grupy osób. Na pytanie czy też można? - odpowiedź -lista zamknięta. No i mamy wybitnych fachowców, jedynych specjalistów do pełnienia funkcji członków Rad Nadzorczych, Zarządów. A potem już poooooszło, już z górki. Pełnili....., byli......, uczestniczyli........ itd, itp, itd.Zaszczyty, medale. Fachowcy od wszystkiego czyli - od niczego. Dziwicie się że położyli na łopatki takiego kolosa? Czy kto zna rodzinę (w sensie dosłownym) w której brat z siostrą, ojciec z matką, matka z córką, syn z ojcem rozliczają się za pomocą faktur z udziałem Vat i Izby Skarbowej?A oni to potrafią i wykazują zyski, obroty, oszczędności. Za to premie, nagrody, dalsze zaszczyty. I ten taniec chochoła będzie trwał. Pamiętacie strajki w latach 70 - bo Gomółka podniósł ceny żywności o2 %. Życzę szczęścia i gwarantowanej pomyślności - dla wiedzących.
EURO STUDENT / 2010-12-17 10:12
ja poparłem swoje wywody konkretnymi liczbami a Ty swoje na "wyssane z mlekiem matki" podejście do sprawy ża wszyscy są beznadziejni... a jak widać +45 MLN to nie - 140 MLN tak? czy nie rozumiesz różnicy + / -
blebleble... / 195.238.227.* / 2010-12-17 09:43
Jesteś monotematyczny.....
EURO STUDENT / 2010-12-17 07:16
Pamiętam jak pluli na Gosiewskiego że zbudował Dworzec Kolejowy... ehhh "ręce opadają"
APC / 91.150.139.* / 2010-12-18 11:32
Gosiewski jest symbolem kolesiostwa niszczącego od środka PKP (i resztę Polski). Dlaczego? Bo pokazuję, że pieniądze zamiast iść tam gdzie są potrzebne idą tam gdzie, sobie zażyczy "krewny i znajomy", bez żadnej analizy opłacalności czy sensowności inwestycji.

Z malowania trawy nie szydzono (czy jak piszesz pluto) dlatego, że było ładnie, ale dlatego, że niszczono trawę i farbę byle tylko przypodobać się władzy. Dopóki PKP będą rządzić "Gosiewscy" ta firma nie ma szans na normalne funkcjonowanie.
podróżujący / 46.113.1.* / 2010-12-19 13:03
bo propaganda wbiła Tobie do głowy jedynie casus śp. Gosiewskiego ? W końcu niejeden dworzec modernizowano. Bo trzeba go było ośmieszyć i spostponować ? A prawdziwe machloje ukryć ? Sam widziałem wsiadających tam ludzi, więc wypominanie tej inwestycji można określić nawet dranstwem i hucpą. Tak jakby nie było wówczas innych inwestycji. A może on zrealizował postulaty SWOICH wyborców ? A nie jedynie swoich partyjnych kacyków ... Skąd pewność że inwestycja ta nie była opłacalna czy sensowna , z opinii jedynie słusznych mediów ?
EURO STUDENT / 2010-12-18 12:21
to może wyjaśnisz sprawę wybudowania drogi do domu komorowskiego zaraz po tym jak został prezydentem, identyczny przykład dotyczył kwaśniewskiego !!!
a gosiewski zrobił to żeby ludzie jeździli do pracy !!! z podatków zwróci się ta inwestycja!!!!!! WY JESTEŚCIE STRASZNIE BEZMYŚLNI !
birdy / 193.111.166.* / 2010-12-17 10:09
Słusznie pluli. Dla kogo niby ten dworzec? dla parunastu osób?
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy