Forum Polityka, aktualnościGospodarka

PKP powiozą kibiców superszybkimi TGV?

PKP powiozą kibiców superszybkimi TGV?

Money.pl / 2007-05-04 11:30
Komentarze do wiadomości: PKP powiozą kibiców superszybkimi TGV?.
Wyświetlaj:
Timi26 / 83.19.73.* / 2007-05-14 21:38
Sory bardzo ale CMK jest przystosowana na 200km/h a to że tam jeżdżą 160 km/h to tylko sprawa lokomotyw które więcej nie pojadą :/
Tomasz 71 / 83.2.96.* / 2007-05-12 22:09
Oj komuś sie pomyliło i to bardzo. Widać osoba niewtajemniczona w temat. Pociągi na zmodernizowanych torach maja jeżdzic z prędkością od 160 do 230 km/ h a to znaczy że z Gdańsk-Warszawa to tylko 2 godziny a Kraków-Przemyśl zaledwie 1.30 godziny
Podróżnik / 217.153.88.* / 2007-05-10 08:14
Często jeżdżę pociągami PKP Intercity i jeżeli dobrze sobie przypominam to przed remontami CMK i odcinka Tunel - Kraków pociągi jeździły z Warszawy do Krakowa 2:30.
Moje pytanie jest następujące czy dla przyspieszenia 10 minut należy kupować super szybkie? pociągi typu TVG ?
whatever123 / 222.1.95.* / 2007-05-05 03:36
polacy w wiekszosci, a w szczegolnosci polscy kibice, to nieokrzesane chamy i polglowki. wozem drabiniastym ich wozic a nie tgv. rozpieprza ten sklad w kawalki przeciez....
mati16pkp / 80.54.128.* / 2008-11-01 23:03
Świetnie to określiłeś w 100% popieram. Nie chciał bym widzieć składu TGV za pare milonów złotych po przejeździe przez np. stacje Katowice lub inna śląską stacje. Dla polskich kibiców nie TGV ale jakaś lokomotywa przeznaczona do złomowania + wagony do przewozu bydła bo tak właśnie zachowują sie polscy kibice
cola / 83.15.30.* / 2007-05-04 16:17
Przecież jakiś czas temu PKP miała kupić Pendolino, ale jakoś nie wyszło. Z tym TGV będzie na pewno podobnie, skończy się na kilku prasowych doniesieniach. Zresztą to nawet dobrze, bo i tak po naszych torach nie pojechałyby szybko więc po co wydawać pieniądze.
1jim / 194.116.193.* / 2007-05-04 13:20
znowu ktoś z nas robi idiotów? Tabor w Polsce jest problemem wtórnym podtswowym jest stan torów, zakup pojazdów które ze wzgl na stan torowiska bedą mogły wykorzystac ok 50% swoich mozliwosci nie świadczy dobrze o obecnych zarzadzajacych PKP. Ale wiadomość jest medialna i może o to chodzi?
Koala / 2007-05-04 12:53 / Bywalec forum
To jeden z najlepszych dowcipów w ostatnim czasie! :)))
Piotreq / 87.207.16.* / 2007-05-04 11:41
1. Dlaczego TGV a nie ICE czy Pendolino? Przecież konkurencja wymusi mniejsze ceny - tego na tym portalu nie trzeba tłumaczyć.
2. Dlaczego tylko w kraju? Takie pociągi należy włączyć w sieć europejską. Na przykład Berlin-Poznań-Warszawa, Berlin-Wrocław-Katowice-Kraków, Gdańsk-Warszawa-Katowice-Rybnik-Ostrava-Wiedeń.
3. Dlaczego tylko 200km/h. Takie pociągi pozwalają na więcej. Czy nie możemy raz porządnie zaprojektować trasy i wymienić urządzeń. Taka szybka trasa to mniejsze promienie skrętu, to wymiana wszystkich stacji transfrormatorowych a szczególnie tych na odcinkach startu/hamowania.
5. To przede wszystkim temat dla PLK. Przecież następuje otwarcie na przewozy. Ja nie muszę sponsorować kupna nowych pociągów.
marek 19-53 / 83.24.52.* / 2007-05-04 22:40
Taka trasa, proszę Pana, to większe promienie skrętu. Nie mniejsze !!!

TGV zostało tu prawdopodobnie użyte jako nazwa własna, pociąg o wielkiej prędkości, a nie firma. PKP musi ogłosić przetarg.

Nie jestem przekonany, czy w kraju tej wielkości i o określonych możliwościach finansowych o wiele większe prędkości (i koszty) są ekonomicznie uzasadnione.
valbon / 195.177.83.* / 2007-05-04 11:30
Powiozą? co to za wyraz?
Chyba "przewiozą" . powozi to sie furmankę.
reon / 212.76.37.* / 2007-05-05 00:41
Powiozą jest, jak najbardziej na miejscu, bo nie wiadomo, czy dowiozą. ;)
Hornet / 83.22.27.* / 2007-05-05 10:54
pkp juz raz mialo zakupic dobre lokomotywy EU-011 i EU-43 we Wrclawiu do jazdy z predkoscia do 200 km|h i nic z tego nie wyszlo... Najpierw niech wyremontuja trasy do 120 km\h w calej Polsce...tak mi powiedzial w rozmowie pewien maszynista...
yyyyyyyyyyy / 217.99.1.* / 2007-06-06 09:30
Nie powiem zebym nie był za TGV ale mojm zdaniem mamy za mało tras zmodernizowanych a i jest druga sprawa wyszkolenie załogi to tesz piniadze nie wiem jak chcemy to zrobic jak mamy tylko 5lat to troszkie mało jest na to czsu a i trzeci problem to jest taki iz nasz pociongi jedzom na prond stały a TGV jedzi na prond zmieny w sumie to sie nieopłaca bo jest za durzo kosztów ale wiem ze nie kture EP 09 zostały zmodernizowane do predkosci 180Km na trasie E60i na CKMC te lkokomotywy i nie sa az takie tragiczne jak tu piszecie
on on / 89.76.238.* / 2008-01-28 14:13
yyyyyyyyyyyv naucz sie ortografii najpierw a potem zabierz do komentowania..
Znawca :] / 82.160.33.* / 2007-06-11 19:19
yyyyyyyyy wybacz ale muszę się wtrącić. Nieprawdą jest że TGV jest tylko na prąd stały, pobiera on zarówno prąd stały jak i przemienny o różnych wartościach. Obecnie lokomotywy TGV są 2-,3-,4-systemowe ponieważ w krajach w których już kursuje są inne rozwiązania co do trakcji elektrycznej. Apropos przed wypowiedzią radze zaczerpnąć troche wiedzy o temacie. Pozdrawiam.

Najnowsze wpisy