Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Płaca minimalna: Niemieccy związkowcy ostro przeciwko apelowi pracodawców

Płaca minimalna: Niemieccy związkowcy ostro przeciwko apelowi pracodawców

Wyświetlaj:
bv / 46.151.186.* / 2015-05-02 10:09
jestem kierowca i bardzo dobrze robia niemcy tak trzymać bo te nasze firmy trans-dziedy co placa kierowcom to zygac sie chce moze w koncu normalnie zaczniemy zarabiac ale znajac nasz wspanialy rzad i tak nic z tego nie bedzie
janek299 / 205.167.7.* / 2015-05-02 11:32
Skończy się tak, że stracisz etat i zostaniesz poproszony o otwarcie własnej działalności. Wówczas zaczniesz jeździć jako podwykonawca i już przepisy niemieckie nie będą Cię obowiązywały, boś nie pracownik a szef sam sobie.
postronny / 83.26.165.* / 2015-05-02 10:45
prędzej cię kolego zwolnią z pracy i zamkną firmę niż się doczekasz lepszych zarobków.
ptasiu / 5.174.130.* / 2015-05-02 12:18
To Kolego te zamówienia transportowe przejmą niemcy i zatrudnimy się w niemieckich firmach za niemiecką stawkę. Kapitalizm nie lubi próżni, ktoś musi "latać". Proste. A dziad-transy pójdą na zieloną trawkę...
janek299 / 205.167.7.* / 2015-05-02 12:52
A z innej beczki - wielu narzeka, że "nie ma polskich firm/wszystko zagraniczne/nawet chleb od niemca" itp, itd. Ten przykład pozwala się zastanowić nad tego przyczyną. Czy my rzeczywiście, do jasnej ch...ry, wszystko musimy partaczyć?
Michal425 / 81.151.161.* / 2015-05-02 09:55
Jest dosyc proste rozwiazanie tego problemu.Zamiast zmuszac wszystkie kraje Europy do dopasowania swojej placy minimalnej do poziomu niemieckiego - co jest troche klopotliwe , Niemcy moga obnizyc swoja place minimalna do najnizszej placy minimalnej w Europie.Szybko i sprawnie i po klopocie.Nie sadze zeby jakis kraj smial protestowac.W koncu ich suwerenna decyzja i nikomu nic do tego.
pit370 / 94.254.145.* / 2015-05-02 09:53
Nauczyli przedsiębiorców jeździć dobrym sprzętem, teraz pora nauczyć płacić, i jeździć za normalne stawki a nie jeden drugiemu zaniża i później płacz i lament
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Idiokracja / 31.1.48.* / 2015-05-02 09:49
Problem polega na tym, że po wprowadzeniu stawki niemieckiej dla pracowników polskich, firmy zbankrutują, a kierowcy stracą pracę. To element nieuczciwej konkurencji, który pogłębi skalę bezrobocia i emigracji w Polsce.
trucker 69 / 37.31.68.* / 2015-05-02 11:10
Nie zbanktutują tylko straszą żeby motłoch nie chciał podwyżki a jak tu sobie od pyska odstawić ???!!! Ciężko bo hamstwo nauczone do luksusowego życia i wczasów 3 razy w roku a my jaździmy za pół darmo o jeszcze łaske robią,że nas na święta ściągną lub urlop dadzą !!!
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Yoschi / 94.217.146.* / 2015-05-02 09:44
W Polsce mozecie placic i 3 zl na godzine jak znajdziecie frajerow ale skoro zabieracie prace Niemcom ktorzy placa swoim kierowcom po 2 tys euro to placcie przynajmniej minimum jakie obowiazuje w ich kraju. Ostatnio na niemieckich autostradach widac wiecej tirow ze wschodniej europy niz niemieckich.
Kierowca / 46.227.244.* / 2015-05-02 09:53
Firmy zbankrutują, dobre sobie, po prostu właściciel pojedzie sobie raz do ciepłych krajó mniej, i tak oszukują kierowców na dietach, ryczałtach za nocleg i wszystkim co możliwe. Chichot historii że Niemcy muszą dbać o polskiego pracownika.
janek299 / 205.167.7.* / 2015-05-02 12:11
Jak właścicielowi zyski spadną tak, że nie będzie miał na te ciepłe kraje, to pomyśli sobie "po co mi ten cały stres związany z prowadzeniem firmy, lepiej zamknę firmę i sam się zatrudnię jako cieć na parkingu". BTW: niektóre ciepłe kraje wychodzą taniej niż urlop nad bałtykiem.
jarafa-bp / 83.16.169.* / 2015-05-02 09:40
Jeśli tak, proponuję, aby rząd polski wprowadził w Polsce ustawę o płacy minimalnej taką samą jaka jest w Niemczech dla wszystkich niemieckich firm działających w Polsce.
Jan 321 / 81.151.161.* / 2015-05-02 09:27
"Władze w Berlinie uważają, że przepisy o płacy minimalnej powinny obowiązywać także kierowców z zagranicznych, również polskich firm transportowych przejeżdżających przez Niemcy".Oczywista bzdura ale nie do konca... Wydaje sie ze jest to pomysl podobny do "globalnego ocieplenia".Poprzez zakaz emisji CO2 likwidowana jest konkurencja.Przeciez tylko bogatych stac na wysoko zaawansowane technologie. W branzy transportowej w Europie jest duzy udzial (dominujacy) przewoznikow ze wschodniej i poludniowej Europy.Z oczywistych powodow zrownanie plac w tych krajach z placami niemieckimi jest niemozliwe.I wszystcy o tym wiedza - wladze w Berlinie tez.Schemat jest banalnie prosty.Trzeba tylko podlosc i chciwosc opakowac w piekne idee "ratowania planety" , "ochrony szarego czlowieka pracy" itp. Jak pokazuje praktyka jest to do zrealizowania. I stad wniosek ze w przyszlosci takich ponyslow jak napchac sobie kieszen w sluzbie ludzkosci , sprawiedliwosci i postepu bedzie coraz wiecej.
Wurth / 77.65.44.* / 2015-05-02 10:30
Chronią swój rynek pracy proste, co może im nie wolno ? To na razie nasze firmy stękają pod ich drzwiami aby wozić towar im i przez ich kraj a nie ich do nas.Teraz Polscy właściciele poczują się jak ich pracownicy którzy żyją jak dziady, jeżeli to taki wielki problem konkurować czymś innym po za ceną i ma oznaczać to upadek firmy. Fajnie jak Kali kraść krowa swoim pracownikom ale nie fajnie jak Kalemu ktoś inny Krowy kraść co cwaniaku
Jaxxon / 5.172.233.* / 2015-05-02 09:08
Dziękujcie Niemcom że chcą dla was kierowców dobrze,bo jak widzę szefa który tankuje auta olejem opałowym odbarwionym a kierowcą nie daje ani centa na drogę tylko mówi jak nie chcecie by wam brakło paliwa po drodze to bańki z opałem pod siedzenie se bierzcie bo ja nie mam kasy a sam dopiero co wrócił z wypoczynku weekendowego i tak traktują kierowców.
Idiokracja / 31.1.48.* / 2015-05-02 09:47
Problem polega na tym, że po wprowadzeniu stawki niemieckiej dla pracowników polskich, firmy zbankrutują, a kierowcy stracą pracę. To element nieuczciwej konkurencji, który pogłębi skalę bezrobocia i emigracji w Polsce.
tga / 213.158.219.* / 2015-05-02 09:56
Kierowca sobie poradzi. Juz w tej chwili zaczyna byc wiecej pracy niz chetnych. Stawka minimalna w niemczech uderzy tylko w pracodawcow.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
janek299 / 205.167.7.* / 2015-05-02 12:20
ŻADNE zwiększenie kosztów w logistyce nie uderza tylko w pracodawców. Zastanów się - jeżeli firma z polski i z niemiec będzie oferowała ten sam transport w tej samej cenie, to z której skorzystasz?
ryll / 85.202.223.* / 2015-05-02 09:02
K***. Tłuki Niemcy dbają o was kierowcy żeby było równo a nie szefo ma na jaguara i karaiby a ty stare auto i zakopane co rok te same
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
77polak / 109.173.209.* / 2015-05-02 08:58
Niemieccy związkowcy wprowadźcie 8,5 euro do Waszych firm w Polsce!! Lidl,VW itp. czekają!!!
wujekHeniek / 193.158.249.* / 2015-05-02 10:34
Praucje w Lidlu i zarabiam duzo wiecej niz 8,5 EUR Brutto wiec nie cwaniakuj
kibic-emigrant / 84.101.101.* / 2015-05-02 09:56
We Francji placa minimalna jest wyzsza i wynosi 9,61 E/h.
rycho / 77.253.82.* / 2015-05-02 08:49
Mądrale podam wam prosty przykład kalkulatory chyba macie.Za trase (na busa) 2000km płatna w 2 strony wystawiam fakture 3200zł netto ,paliwo to 1500zł +8,5euro dla pracownka ----trasa zajmuje 24H - 800zł, +19% podatku od 3200 sobie obliczycie,OCP przewoźnika,oc+ac na auto,amortyzacja i to po krótce.Zakładajcie firmy ja chetnie do was przyjde za 35zł/h
Irish68 / 31.185.209.* / 2015-05-02 14:19
2000 km 24h ?? czyli w twojej opinii kierowca busa nie potrzebuje przerwy na jedzenie kibelek nie wspomnę o dobowym odpoczynku ?
Właśnie dzięki takim kalkulacjom póżniej widzi sie naszych " szybkich i wscieklych " nad ranem w rowach na trasie
Takiego pracodawce lub spedytora ktory narzuca takie limity czasowe powinno sie zamykac jako morderce
kibic-emigrant / 84.101.101.* / 2015-05-02 10:21
We Francji gdzie placa minimalna wynosi 9,61 E/h kierowcy pracuja wg stawki zdecydowanie wyzszej (!) - dobrze powyzej 10E/h...
Mozna?!?
Do tego maja i diety i oplacane rachunki za hotel.
Paliwo we Francji troche drozsze. Mimo to...wlascicielom oplaca sie!
W czym tajemnica?!?
zcd / 80.55.181.* / 2015-05-02 11:04
A z kąd ty wiesz czy mają jakies diety?Cos takiego jest tylko w PL.Nie opowiadaj głupot jak nie wiesz
kibic-emigrant / 84.101.101.* / 2015-05-02 13:50
Poczciwy Rodaku,
Wiem bo...od lat mieszkam i pracuje we Francji gdzie pelnilem nawet funkcje z wyboru. ZRESZTA wieksza czesc zycia pracowalem poza Polska i znam warunki i prawa omal wszystkich panstw "starej Europy".
Oczywiscie, ze kierowca we Francji ma diety aczkolwiek...maja one inna nazwe niz wynika z bezposredniego (prymitywsnego) tlumaczenia.
Tak wiec zacny Ziomku nim zabierzecz glos to troche...pomysl.
z3214 / 80.55.181.* / 2015-05-02 18:09
Poczciwy Rodaku,moze mi powiesz ze kierowca fracuski zarabia na dzien dzisiejszy nie mniej jak 9.61 na godzine,do tego ma diety,ryczałty za spanie w kabinie i inne dodatki?To musi zarabiac jakie 4500-5000 eur miesiecznie na ręke.Jesli tak to w poniedziałek rano jadę do Francji i idę do pracy na kierowcę ciężrówki
janek299 / 205.167.7.* / 2015-05-02 11:44
Diety tylko w PL? Bardzo się mylisz.
zcd / 80.55.181.* / 2015-05-02 12:28
Ups przepraszam mają jeszcze rosjanie,białorusni i pewnie jakies posowieckie kraje tak zwane komandirowki
janek299 / 205.167.7.* / 2015-05-02 12:43
Skąd wziąłeś te dane? Diety wyjazdowe mają także np. Niemcy.
tga / 213.158.219.* / 2015-05-02 10:01
Zawsze mozesz dac sobie spokoj. Znajdzie sie kto inny, stawki pojda w gore I bedzie gitara.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
szoferwro / 109.243.27.* / 2015-05-02 09:56
Wystawiasz fakture ale 3200 euro. Opodatkowac diety!!! Proste?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
kibic-emigrant / 84.101.101.* / 2015-05-02 16:02
Generalnie wedle "europejskich zasad" dodatki/ryczalty zwane w Polsce ditami czy kosztami noclegow (a wiec "realne") nie podlegaja ani deklarowaniu ani opodatkowaniu!
Tak jest "od zawsze"!!!
ab6654 / 80.55.181.* / 2015-05-02 10:19
Jakie diety,ryczałty za spanie w kabinie?Niemieccy kierowcy tego nie mają.Mozna płacic 8.5 eur brutto i wyjdzie mniej jak dzis nawet z kilometrówki
alion / 91.234.112.* / 2015-05-02 08:46
8,5e za godzinę? nie oto niemcą chodzi chodzi o to aby wykończyć polską konkuręcje która ma najnowocześniejszy i największy tabor.Jeżeli niemcy tak kochają polaków i tak im na nas zależyniech niech 8,5e płacą polakom w niemieckich firmach na terenie Polski.Wtedy bym uwierzył że chodzi im o dobra polskiego pracownika
pier doła / 5.172.247.* / 2015-05-02 08:41
Dajcie ludziom zarobic a gospodarka bedzie sie krecic jak w szwajcarze.Panstwo dostanie swoje podatki, bedzie na renty emerytury, będa powstawac nowe miejsca pracy. przeciez gdzies te zarobione pieniadze ludzie musza wydawac prada????
Budyn / 89.72.58.* / 2015-05-02 11:11
Państwo natomiast musi wydawać pieniądze których nawet nie zarobiło - tak 1 złotówkę na 12.
mowa trawa / 5.172.247.* / 2015-05-02 08:31
Też tego nie rozumiem. Skoro nasz przewoznik i niemiecki maja podobne ceny za frachty to gdzie lezy problem? Niemiec płaci te 8,5 euro a polski pracodawca nie?Może sa wieksze podatki u nas???? moze za duże????? to trzeba cos z tym zrobic, a moze pracodawcy za szybko chca sie dorobic, oplywac w luksusach juz po roku działalnosci.Mec bogate posiadłosci , najdrozsze samochody, zycie na lepszym poziomie niz nie jeden pracodawca niemiecki po 20 latach.No i zaraz swoja rodzinke tez nakarmic tym samym, synalkowi porszaka, coreczce wille na manhatanie. Gdzie lezy problem?
minimalna / 89.71.88.* / 2015-05-02 21:52
widzisz , postudiuj historię , naucz się , otóż np. moja firma wydaje 70% zysków na inwestycje , podczas gdy przeciętna Niemiecka firma wydaje ok 25% zysków ,
50% zysków inwestowali w latach 70-tych , dlaczego to tak wygląda , poczytaj
abc654 / 80.55.181.* / 2015-05-02 10:30
To moze ci napisze czemu.Nasz kieroffca chciałby zarabiac min 8.5 eur na godzine(najlepiej zeby to bylo 8.5 za czas przebywania w DE,a nie pracy),do tego powinny byc diety,ryczałt na za spanie w kabibie,rozłkowe,madaty za komedie na drodze na koszt firmy,jedzenie ,palenie,browar i laska co 2-3 dni,Kierowca niemiecki otrzymuje nin 8.5 eur na godzine brutto(okolo 7 eur netto)x 200 godzin to jest 1400 eur(mysle ze zarabiają po 10-15 eur na godzine bez zadnych dodatków).A nasz biednu szoferzyna chciał by ze wszystkimi dodatkasmi zarobic okolo 12-15 tys
lester614 / 178.43.225.* / 2015-05-02 08:39
Własnie w tym - fracht ten sam ale polskiemu pracodawcy ma zostawać w kieszeni więcej bo tak się przyzwyczaił. Po co ma płacić pracownikowi. W końcu to on jest szefem.
8,5e / 77.253.82.* / 2015-05-02 08:38
załóż sobie firme przewozową i zarabiaj te grubie pieniadze a ja z checia zamknę swoją i pojde do ciebie za 8,5 euro
lester614 / 178.43.225.* / 2015-05-02 08:40
Sprzedaj firmę i idź do niemca. Po co ja mam ciebie zatrudniać ? Problemów mi brak ?
ktoś123498 / 79.185.221.* / 2015-05-02 08:28
Wprowadzić tą płace minimalną również we wszystkich sklepach i firmach z Niemieckim kapitałem .
kibic-emigrant / 84.101.101.* / 2015-05-02 16:04
"Placa minimalna" jest norma dotyczaca wszelkiej pracy (wszystkich branz)!

Najnowsze wpisy