Forum Polityka, aktualnościKraj

Płaca minimalna w Niemczech niszczy polskie firmy. 53 tys. osób na bruk

Płaca minimalna w Niemczech niszczy polskie firmy. 53 tys. osób na bruk

Wyświetlaj:
TTT1T / 89.73.248.* / 2015-10-09 19:43
a polski kierowca wozi niemieckie śmieci przez 2 lub 3 tygodnie. Mieszka w tym czasie w kabinie samochodu, śpi także tam, czyli przez 2 lub 3 tygodnie mieszka na wysypisku śmieci. Zimą nie ma dodatkowych pasażerów ale latem wraz z ładunkiem wozi stada much i innego robactwa. Powinien się cieszyć że ma pracę a nie zawracać sobie głowę jakimiś pieniędzmi.
rgr4egw / 91.216.213.* / 2015-10-09 19:15
Widzimy to na drogach. Wszędzie tiry i ciężarówki. Żadne państwo sobie na to nie pozwoliło tylko u nas jest rozjeżdżanie dróg. Spotkanie Tira np. na południu Chorwacji graniczy z cudem. Czy oni wszystko wożą samolotami?
WolnyPolak / 8.34.157.* / 2015-10-09 19:08
Ta durna DDRowka wykonczy Europe .
kazimierz2 / 78.131.198.* / 2015-10-09 19:05
Bardzo pouczający wykres. Samochody są praktycznie takie same, czyli zużywają tyle samo paliwa. Z różnicy wydatków na paliwo można ocenić różnicę w poziomie cen za usługę. Druga ciekawa pozycja to "inne" -czyli u nas są najwyższe "koszty dodatkowe" (np. zysk właściciela). Gdyby kierowcom zapłacono uczciwie, nie byłoby go stać na różne przyjemności, bo "ucierpiałyby właśnie "inne" koszty.
Kriss1918 / 157.157.23.* / 2015-10-09 18:59
Hahhahs.. Polski sukces? Idioci .... Płacenie mnij naszym kierowcom tylko dlatego żeby zejść z ceny i konkurować to nie jest żaden sukces tylko zwykle wykorzystywanie pracownika. I tyle !!!
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
cvq / 94.78.186.* / 2015-10-09 18:50
Dlaczego Polska ma tak wysokie koszty przy tak niskich płacach.
ja884 / 83.8.50.* / 2015-10-09 19:22
Prezes musi w końcu z czegoś żyć, więc sam bierze 40% z kasy.
Amerykanin / 178.36.241.* / 2015-10-09 16:20
Zgodzę sie na prowadzenie polskich przewoźników przez labirynt niemieckich przepisów dot. płacy minimalnej. Naturalnie nie za darmo.
timob451 / 46.77.124.* / 2015-10-09 16:13
Polscy przedsiębiorcy będę mniej nowych aut kupować. Kurde Niemiec moze zapłacić 8.5 euro a Polak nie bo musi sam się napchać
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
paXXX / 93.105.104.* / 2015-10-09 19:28
No przeciez to przyjaciele Tuska i Kopacz i robia ich w bambuko???
Bolo449 / 89.64.22.* / 2015-10-09 16:12
Skoro Niemcy tak bardzo troszczą sie o naszych kierowców jeżdżących po Niemczech to dlaczego panie pracujące w Lidlu na kasie w Polsce nie dostają 8,50 euro na godzinę?
misiu555 / 178.42.224.* / 2015-10-09 20:52
Bo to jest wina polskiego rządu i Lidl w Polsce obowiązują polskie przepisy.
kazimierz2 / 78.131.198.* / 2015-10-09 19:09
Właśnie dlatego, że "polski" Lidl jest w Polsce. Gdyby ten sam sklep był "po drugiej stronie Odry", te same panie musiałyby 8.5 euro dostać. Gdyby u nas płaca minimalna była na poziomie 5,5 tys. to albo panie musiałyby ją dostać, albo Lidl wycofałby się z Polski.
filut / 83.4.101.* / 2015-10-09 16:03
tak się chwalimy jaki postęp to zarobki też muszą isć z postępem nie do rządowej beczki bez dna
Barbapapa772 / 94.254.209.* / 2015-10-09 14:54
Nie rozumiem o co tyle krzyku - pracujesz w Niemczech musisz dostać 8,5 EUR na godzinę najmniej. Przecież to nie chodzi o kierowców z polską firmą z siedzibą w Polsce i kierowcą jadącym z Polski do Francji przez Niemcy. tylko i wyłącznie o kierowców pracujących na terenie Niemiec na stałe. Poza tym jest to kwota brutto, więc kosmiczna kwota 5700 - za ile ma pracować kierowca? Następny dure* piszący artykuł bez zastanowienia...
waldek946 / 83.8.225.* / 2015-10-09 14:12
kiedy jakaś polska firma - gazela biznesu, czy jakoś tam - dostanie nagrodę za wypłatę pensji w euro, w wysokości najniższej stawki (średniej europejskiej) i za 5 godzinny dzień pracy?
wmwm1939 / 195.68.192.* / 2015-10-09 12:29
W Polsce 42% to wydatki 'inne' - czytaj - do kieszeni szefa...wg mnie za duża stopa zwrotu...10% wystarczy.
Kris636 / 109.173.217.* / 2015-10-09 21:59
Uwielbiam jak jakiś mądrala liczy komuś pieniądze! Proponuję Ci załóż własną firmę i wykorzystuj tych biednych kierowców. Wiesz co, okaże się że inni będą liczyli Twoją kasę, której nie będziesz widział!!! Gdyby to był taki dochodowy interes, nawet płacąc pod stałem jak niektórzy piszą to tylko głupi by zamykał firmę albo plajtował!!!
zztop / 83.20.79.* / 2015-10-09 20:18
widać że nigdy nie prowadziłeś firmy. te 42% to podatki , leasingi paliwo itp. do tego jeszcze fundusz zapasowy dla takiego jak ty abyś w okresie gdy jest zastój dostał wypłatę
Załóż swoją firmę to zobaczysz
Pakito / 37.248.254.* / 2015-10-09 20:47
Czyli Niemcy nie mają takich takich kosztów i dlatego płacą więcej swoim pracownikom?
misiu555 / 178.42.224.* / 2015-10-09 20:58
Maj i to wyższe od polskich, a jednak mogą godziwie płacić.
rybak 13 / 217.99.131.* / 2015-10-09 19:49
Większość właścicieli firm transportowych wypłaca połowę wynagrodzenia "pod stołem"
aby zmniejszyć składki odprowadzane na ZUS nie myśląc o emeryturach swoich pracowników.
oraz uszczuplając również podatki. Aby to było możliwe wykazują duże koszty,kupując lub
lizingując sprzęt na odpowiednich fakturach.Bardzo wielu kierowców pracuje oficjalnie za
najniższą płacę krajową, co według mnie jest absurdem.Dziwi mnie tylko fakt , że ani PIP,
ani ZUS ,oraz Urząd Skarbowy,tego nie kontrolują.
1 2 3 4 5 6
na koniec starsze

Najnowsze wpisy