Forum Polityka, aktualnościKraj

PLL LOT upadnie. Wojna cenowa z Ryanairem go dobije

PLL LOT upadnie. Wojna cenowa z Ryanairem go dobije

Wyświetlaj:
Oszolom / 192.101.252.* / 2013-09-30 12:41
Jakie szwagry tuska i innego Mira zarzadzaja ta spółką...? Jaki sa ich zarobki ...? Dlaej POdziennikarze- macie temat do rozpracowania, zamiast zajmowac sie kolorem majtek Kwasniewskiej czy bolami prostaty Walesy ....
deck / 62.141.193.* / 2013-09-30 12:12
2009/10:
"PLL LOT wprowadza do swojej floty samolot, który może być wykorzystany jako "latający szpital" - poinformował we wtorek prezes spółki Marcin Piróg. Boeing 767-300 został w tym celu odpowiednio przebudowany. Dzięki temu PLL LOT stały się trzecią linią lotniczą w Europie posiadającą samolot w wersji medycznej, w tym pierwszą oferującą NAJWIEKSZY TAKI SAMOLOT.

Dajemy Europie nie tylko największy samolot w tej wersji, ale także specjalnie wyselekcjonowaną i wyszkoloną załogę. Jesteśmy dumni, że we flocie narodowego przewoźnika pojawia się samolot o takich możliwościach."

Na wlasne zyczenie...
oserwator / 164.126.170.* / 2013-09-30 12:01
rząd nie stać na własne samoloty, Państwo nie stać na linię lotniczą gdzie własnością jest tylko logo, zarządzający i pracownicy żyją z kieszeni podatnika i przedłużają agonię, upadek jak najszybciej !!
gość2 / 79.185.177.* / 2013-09-30 11:23
Przecież LOT już upadł. Państwo dokłada do niego setki milionów złotych rocznie, a wciąż jest na minusie i nie ma czym zapłacić za nowe samoloty.
atelie / 94.42.189.* / 2013-09-30 10:48
w takim państwie żyjemy, ładnie nam je zorganizował tusk !
Looootnik / 37.31.11.* / 2013-09-30 18:14
Co ty bredzisz? Jaki Tusk? Przecież wszyscy politycy, również PIS bronili i bronią LOTu jak dobra narodowego.... Albo trzeba to sprzedać, albo zrestrukturyzowac (będzie płacz i zgrzytanie zębów - patrz związki zawodowe) albo nadal dopłacać do interesu z naszych podatków.
mimek / 217.154.66.* / 2013-09-30 10:43
"Niska cena nie jest najważniesza.." - liczą się psujące/badziewne dreamlinery.. - co za baran !!
Ala232434 / 212.244.47.* / 2013-09-30 10:42
Przecież to CYRK i przekręt jak AMBERGOLD! Budżet dokłada 400 mln, zeby ignoranci rodzaju Mikosza mogli zapewnic swoim poplecznikom fortuny. Sprawdzić wszyskie kontrakty, umowy, wyciagi z konta etc. Gdzie jest NIK? Mendy rodzaju Mikosza rozkladają firmę na łopatki zarabiając ogromne pieniądze (za co?!) a powskie glupki udają, że nic się nie dzieje.
Ala12321 / 212.244.47.* / 2013-09-30 10:37
Mam nadzieję, że obecny prezes odpowie za kolejne straty przed sądem karnym i cywilnym. Ten koles NIE ZNA zie kompletnie na niczym, to gość sluzacy do wyciagania kasy z budżetu via LOT, kumpel ponoć Gromosława Czempinskiego.
gfgdfgg / 89.206.42.* / 2013-09-30 10:16
lepiej pakowac kase ta podatnika niz swoja :) hehhehe super firma - tez chcialbym dostawac kase w swojej firmie
ocelot / 83.238.175.* / 2013-09-30 10:02
czyli odkąd PO się dorwało do władzy to już tylko ostro w dół - ciekawe czemu? czyżby dlatego, że tusk obiecał LOT merkelowej? czy pogłoski o tym, że w listopadzie (przed Świętami) tego roku LUFTHANSA pojawi się jako "wybawiciel LOTU" są jednak prawdziwe?
atelie / 94.42.189.* / 2013-09-30 09:19
Gdziekolwiek platforma się pojawi w biznesie tam upadają spółki krajowe i to nie ma znaczenia z jakiej branży.
pomyślcie sami dlaczego tak się dzieje.
tanie linie lotnicze korzystają z tego samego lotniska co LOT, maja podobne samoloty i trasy.
svn / 88.199.43.* / 2013-09-30 09:12
Z jednej strony ciekawy artykuł, ale z drugiej strony tyle rzeczy pomija że trochę to się "w pale nie mieści".
Lot z całą pewnością ma pewien potencjał klienta który BĘDZIE latał do centrum miast (Warszawy w tym wypadku) bo koszt godziny (a z Modlina w szczycie autobusem to i sporo więcej) pracy kogoś kto tym samolotem lata jest sporo większy niż te 15 czy nawet 30 zł.

Z drugiej strony przelot na odcinku gdzie podróż pociągiem wynosi poniżej 3 godz (a tyle trzeba liczyć na lot z odprawami i dojazdami do lotniska) dla takiego "prezesa" zupełnie mija się z celem, nie tylko dlatego że pociąg wiezie do samiutkiego centrum, ale też komfort podróży (w 1 klasie Intercity) to jest zupełnie inna bajka i to zarówno w porównaniu do Ryanaira jak i LOTu. Tyle że żeby było 3 godz to Polskie Linie Kolejowe muszą w końcu wyremontować tory, niemniej tyle będzie w przyszłym roku z Warszawy do Gdańska.
A kolejną ciekawostką (niedoróbką Money.pl) jest skąd zostały wzięte ceny biletów...
qwere / 91.242.175.* / 2013-09-30 17:27

Lot z całą pewnością ma pewien potencjał klienta który BĘDZIE latał do centrum miast (Warszawy w tym wypadku) bo koszt godziny (a z Modlina w szczycie autobusem to i sporo więcej) pracy kogoś kto tym samolotem lata jest sporo większy niż te 15 czy nawet 30 zł.

a potem sie czeka godzine przy kontrola bagazowa
edward34535 / 194.242.62.* / 2013-09-30 08:42
Prezesem Lotu w 2006r. był prof. Władysław Bartoszewski. Nawet nie było wtedy dużych strat. Myslę że gdyby był dłużej to może wyciągnąłby tę firmę
atelie / 94.42.189.* / 2013-09-30 09:23
po pierwsze, bartoszewski nie jest profesorem i ma tylko małą maturę przedwojenną.
po drugie, nie był prezesem tylko członkiem Rady Nadzorczej LOT-u.
po trzecie, w tych czasach kierowali Lotem ludzie wytypowani przez rządzący RP PiS.
Cezary557 / 194.251.119.* / 2013-10-01 12:34
Prezes PLL LOT nagle odwołany za brak strategii

Krzysztof Kapis niespodziewanie stracił stanowisko szefa PLL LOT. Odwołano go podczas wtorkowego posiedzenia rady nadzorczej spółki. Jego fotel, na razie jako pełniący obowiązki, zajął Tomasz Marek Dembski, który nie miał dotychczas żadnego doświadczenia w lotnictwie

Nie udało nam się wczoraj skontaktować z prezesem rady mec. Tomaszem Gromkiem, którego chcieliśmy spytać o oficjalne powody odwołania prezesa Kapisa. Przyczyny zmian personalnych w LOT mają oficjalnie zostać podane dzisiaj. Według nieoficjalnych informacji, jakie uzyskaliśmy, Ministerstwo Skarbu Państwa zarzucało dotychczasowemu prezesowi brak strategii prowadzenia firmy. Tuż po objęciu tego stanowiska 15 maja 2006 roku Kapis zapowiadał, że do września przedstawi swoje plany wobec LOT. To, co przygotował, nie zadowoliło resortu.

Krzysztof Kapis kilka razy wyraźnie naraził się Skarbowi Państwa. Podczas konferencji prasowej latem 2006 roku zapytany o pogłoski o możliwości przejęcia LOT przez niemiecką Lufthansę powiedział: - Gdyby doszło do takiej sytuacji, nie byłoby to powodem ani do smutku, ani do tragedii. Ważne, aby był to przewoźnik zarejestrowany w Polsce, płacący podatki w naszym kraju, wygodny dla pasażerów. Struktura własnościowa tak naprawdę nie jest ważna".

Musiał wtedy się z tych poglądów tłumaczyć szefom resortu, których mocno one rozdrażniły. Przyznawał również, że polski przewoźnik jest zbyt mało aktywny i dlatego postawił na poszukiwanie nowych kierunków. Chciał znacząco zwiększyć liczbę połączeń, między innymi z portami azjatyckimi oraz z Waszyngtonem.

W sytuacji, kiedy większość przewoźników przynosi straty, LOT nie miał złych wyników finansowych. Po trzech kwartałach bieżącego roku osiągnął 16,5 mln złotych zysku, a w budżecie na cały ten rok zysk miał wynieść 42 mln złotych. Krzysztof Kapis uważał, że taki wynik jest do osiągnięcia.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=243657&page=13
Oszolomowaty / 192.101.252.* / 2013-09-30 12:44
Nie tłumacz tego POmidorkowi - i tak ci nie uwierzy - nie było pokazane w TVN-ie, to nie istnieje ...
koprolit / 89.67.221.* / 2013-09-30 07:55
Ryanair dostaje dotacje od każdego lotniska na którym ląduje, to jest ta "zdrowa" konkurencja wrednego LOTu.
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy