Forum Forum inwestycyjneWydarzenia

PMPG strategicznym udziałowcem w 3P Holding SA

PMPG strategicznym udziałowcem w 3P Holding SA

rob484 / 2008-12-02 20:58
Platforma Mediowa Point Group S.A. (GPW: POINTGROUP - PGM) podpisała porozumienie inwestycyjne ze spółką 3P Holding S.A. (3PH), która jest właścicielem spółki 3P Inwestycje Internetowe (3PII). W ramach porozumienia PMPG w pierwszym etapie będzie miało prawo do objęcia 37,5% kapitału 3PH, a w ramach pięcioletniego planu wykupu - do zwiększenia swojego zaangażowania do 100% kapitału spółki.

Zawarcie umowy inwestycyjnej ma nastąpić w ciągu miesiąca od dnia podpisania porozumienia. Prognozy własne 3PH przyjęte do zawarcia umowy zakładają, że w okresie 5 lat skumulowany zysk spółki wyniesie ponad 17 mln zł.

Spółki z grupy kapitałowej 3P Holding S.A. działają na rynku międzynarodowym w branży internetowej, głownie w obszarze programów afiliacyjnych dla branży farmaceutycznej i kasyn. Większość przychodów spółki realizowana jest poza granicami Polski na rynku europejskim oraz amerykańskim. Istotnymi kompetencjami w ramach grupy kapitałowej 3PH są narzędzia i technologie umożliwiające pozyskanie ruchu w Internecie przy wykorzystaniu mechanizmów SEO i SEM. Za pośrednictwem sieci reklamowych, sieci wymiany linków oraz programów afiliacyjnych 3P obsługiwanych jest prawie milion unikalnych użytkowników dziennie.

3P Holding S.A. posiada także większościowy pakiet udziałów w spółce ProxyAd Sp. z o.o. zajmującej się tzw. proximity marketing (działania skojarzone z miejscem przebywania adresata) z wykorzystaniem technologii Bluetooth™ oraz w kilku przedsięwzięciach o charakterze e-commerce.

„Objęcie udziałów w 3P Inwestycje Internetowe traktujemy jako kluczową inwestycję z punktu widzenia strategii PMPG. Efektu synergii pomiędzy usługami, które dziś są w portfolio spółki a usługami oferowanymi przez 3P gwarantuje, że PMPG zajmie pozycję lidera na rynku rozwiązań internetowych związanych z branżą rozrywkową kulturą czasu wolnego” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu Platformy Mediowej Point Group. Podkreśla, że marka 3P jest gwarancją najwyższej wartości merytorycznej i wysokiej jakości usług. „Z firmą 3P mieliśmy już okazję współpracować i uczestniczyć we wspólnych projektach. Za każdym razem ta współpraca przebiegała wzorowo, a jej efektem były rozwiązania na najwyższym światowym poziomie” – dodaje Lisiecki.

Inwestycja w spółkę 3P to kolejny krok Platformy Mediowej Point Group na rynku internetowym. Wcześniej, w pierwszej polowie roku spółka objęła większościowy pakiet udziałów w spółce Gretix, zarządzającej portalem Gretix.com, oraz 24,50 proc. udziałów w spółce Index Copernicus International (NC: INDEXCOP – ICI), zarządzającej platformą globalnej współpracy naukowej i ewaluacji badań naukowych. Spółki zależne PMPG SA zarządzają również portalami społecznościowymi o dużym potencjale rozwoju, m.in. największym sportowym portalem społecznościowym Sport24.pl, innowacyjnym serwisem piłkarskim Pilka24.pl, serwisem dla studentów Korba.pl oraz serwisem Kulisy.pl. PMPG jest również właścicielem firmy BMS, brokera reklamy internetowej.

Rynek Internetu w Polsce:
W pierwszym półroczu bieżącego roku wydatki na reklamę internetową wyniosły 531 mln zł, co oznacza wzrost o 57 proc. w stosunku do tego samego okresu 2007 roku - wynika z badania IAB Polska i PricewaterhouseCoopers. W pierwszym półroczu 2007 roku wydatki na reklamę internetową wynosiły 339 mln zł, a w całym 2007 r. - 743 mln zł, co oznaczało wzrost w stosunku do poprzedniego roku o ponad 50 proc. W ubiegłym roku wydatki na e-reklamę po raz pierwszy przewyższyły wartość budżetów na reklamę w radiu, a tym roku są wyższe niż wydatki na reklamę w gazetach codziennych. Analitycy prognozują, że mimo kryzysu i związanych z nim prawdopodobnych cięć wydatków reklamowych, reklama internetowa nadal będzie rosła. Podkreślają, że Internet jest o wiele tańszy w porównaniu do mediów tradycyjnych, a jednocześnie daje możliwości precyzyjnego zmierzenia efektów prowadzonych kampanii. To może spowodować, że inwestycje w reklamę internetową będą nadal rosły. Motorem rozwoju e-reklamy będą przede wszystkim wyszukiwarki internetowe i personalizacja przekazu.

O 3P Inwestycje Internetowe SA:
3P Inwestycje Internetowe SA buduje rozwiązania w obszarze obsługi internetowych programów partnerskich oraz internetowych sieci reklamowych, a także tworzy własne rozwiązania z zakresu e-commerce i serwisy dla konsumentów. Działania spółki skupione są głównie na rynku międzynarodowym, a globalny ruch obsługiwany w ramach serwisów sięga prawie 1 mln unikalnych użytkowników dziennie. Prezesem spółki 3P Inwestycje Internetowe jest Piotr Surmacki, wiceprezes Zarządu PMPG SA. Spółka jest także współwłaścicielem serwisu Gretix.com, w którym większościowe udziały ma Platforma Mediowa Point Group SA. Przychody netto spółki 3PII za rok 2007 wynosiły 6 mln 260 zł, zysk brutto – 3 mln 225 tys., a zysk netto – 2 mln 607 tys. zł. Prognozy przyjęte do zawartej umowy inwestycyjnej zakładają, że w okresie 5 lat skumulowany zysk
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy