Forum Polityka, aktualnościŚwiat

Po katastrofie Germanwings wraca dyskusja o liczbie maszynistów w pociągach

Po katastrofie Germanwings wraca dyskusja o liczbie maszynistów w pociągach

Wyświetlaj:
usr23456787654 / 89.73.85.* / 2015-03-30 11:23
ale fakt faktem powinno byc 2ch maszynistow jak pilotow w samolocie ... bo nawet sikac nie moze jadac pociagiem a jak mu sie zachce kupe ?? albo sraczka go wezmie ??
kolejarz / 176.97.24.* / 2015-03-30 13:07
Kilkanascie lat wstecz bylo dwuch...Oszczednosci wymogly zmiany...
niemily / 31.0.2.* / 2015-03-30 11:09
w PRL-u zawsze w lokomotywie był maszynista i pomocnik maszynisty i też ze względu na oszcz edności w PKP zlikwidowano etet pomocnika maszynisty!!!
Janusz I / 5.172.247.* / 2015-03-30 11:56
Pamiętam, że dawno temu kierowca samochodu ciężarowego miał pomocnika mimo, że samochody spotykały się co godzinę.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Hmm419 / 109.231.7.* / 2015-03-30 11:46
Ze względu na oszczędności, a może ze względu na to że już nie trzeba dorzucać węgla do pieca.
krululwu / 83.10.253.* / 2015-03-30 12:15
Od wrzucania węgla był trzeci na parowozie.
Szola / 88.135.170.* / 2015-03-30 12:28
Co ma potwierdzić człowieku o czym Ty piszesz.
abcxyz / 178.42.138.* / 2015-03-30 11:36
I tak, i nie. Jest urządzenie, które co pewien czas wydaje sygnał dźwiękowy, po którym maszynista musi potwierdzić, że jest przytomny (nie zasnął) naciśnięciem guzika. Problem w tym, że ono sprawdza co pewien czas. Skład może więc dalej jechać jakiś odcinek bez maszynisty, zanim jego niedyspozycja zostanie wykryta przez urządzenia. To wystarczy, żeby na przykład jadąc 120 nie zwolnił przed zwrotkami (ograniczenie 40) i mamy katastrofę kolejową.
Alik772 / 109.231.7.* / 2015-03-30 11:51
Co jakiś czas, a konkretnie co 60 sekund co wydaje się wystarczającym czasem. Lokomotywa to nie samochód i nie zwalnia ze 120 do 40 km/h w kilka sekund, stąd też maszynista rozpoczyna zwalnianie na długo przed takim ograniczeniem...
krululwu / 83.10.253.* / 2015-03-30 12:17
I dodatkowo chyba przed każdą tarczą, czyli rozjazdami.
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy