xvts
/ 78.8.227.* / 2010-06-15 11:42
W nawiązaniu do Pana prośby o pomoc prawną, w sprawie dotyczące opłaty naliczonej za usługę świadczoną drogą elektroniczną, informuję jak poniżej.
Z pisma skierowanego do Biura Rzecznika wnioskuję, iż przed dokonaniem rejestracji, nie zapoznał się Pan z treścią Regulaminu świadczenia usług „Usenet” przez Spółkę Eller Service, co stanowi podstawowy błąd, którego dotkliwe konsekwencje obecnie Pan ponosi.
Na startowej stronie Pobieraczka podana jest informacja dla klientów mówiąca, iż „podczas 10-dniowego darmowego okresu próbnego przysługuje prawo do pisemnego wypowiedzenia zamówienia (fax, email itp.). Po upływie 10-dniowego okresu próbnego ważność umowy od 3 miesięcy i koszt od 7,90 PLN miesięcznie” – w zależności od tego czy usługobiorca sam wcześniej wybrał pakiet, jeśli nie, to czas trwania umowy wynosi 12 miesięcy.
Zapoznanie się z treścią ww. dokumentu przed dokonaniem rejestracji z pewnością uchroniłoby Pana przed obecnymi, nieprzyjemnymi konsekwencjami. Niemniej jednak jeżeli przedsiębiorca nie potwierdził na piśmie istotnych informacji związanych zawarciem umowy i świadczeniem usługi, w tym informacji o prawie odstąpienia od umowy, termin, w którym można odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące. Jeśli jednak przedsiębiorca prześle Panu powyższe potwierdzenie, okres ten skraca się do 10 dni od momentu jego otrzymania.
Wobec powyższego proszę wystosować do Eller Service S.C. (ul. Chłopska 72, 80– 350 Gdańsk) pismo z informacją o odstąpieniu od zawartej umowy, powołując się na art. 10.2 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, Dz.U.00.22.271 z późn. zm. („w razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art.9 ust. 1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące (...) jeśli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty”). Dokument proszę wysłać listem poleconym, najlepiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a jego kopię pozostawić sobie.
W przypadku otrzymywania dalszych wezwań do zapłaty, proszę o kontakt, jak również przesłanie kopii odstąpienia od umowy Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów. Proszę też o podanie informacji kiedy dokonał Pan rejestracji oraz adresu do korespondencji.