oszukana_z
/ 217.153.158.* / 2011-05-16 21:54
Witam.
Poniżej oświadczenie, które można im przesłać. Wzór dostałam od Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Szczecinie.
ELLER Service S.C.
Ul. Chłopska 72
80-350 Gdańsk
Dotyczy: wezwania do zapłaty kwoty…przysłanego w formie e-maila w dniu…..
W odpowiedzi na wezwanie do zapłaty kwoty…..przysłane mi przez Państwa firmę, oświadczam, iż odstępuję od umowy zawartej dnia….za pośrednictwem Internetu, w drodze zarejestrowanie się na Państwa portalu.
Podstawą prawną mojego oświadczenia jest ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 poz. 271, ze zm.).
Zgodnie z art. 9 w/w ustawy, przedsiębiorca który zawiera z konsumentem umowę na odległość (a z taka umową mamy do czynienia w moim przypadku), ma obowiązek potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji stanowiących istotne przedmiotowo składniki umowy (essentialia negottii). Podkreślam, iż sama akceptacja regulaminu, przedstawionego na stronie nie jest wystarczająca do skutecznego zawarcia umowy.
Nigdy nie skorzystałam z Państwa usług (nie doszło do ściągnięcia żadnych plików), dlatego naliczanie mi wynagrodzenia za swoje usługi, już od pierwszego dnia rejestracji jest postępowaniem niezgodnym z prawem. Nadto podkreślam, iż przy rejestracji na stronie pobieraczek.pl, nie byłam informowana o wysokości wynagrodzenia i zasadach jego zapłaty, itp.
Przypominam w tym miejscu, iż podobne stanowisko zajął UOKiK, który w kwietniu wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki portalu pobieraczek.pl.
Reasumując, wobec naruszenia przez przedsiębiorcę spółkę Eller Service SC przepisów art. 9, ust. 1,2,3 w/w ustawy, na podstawie art. 10 ust. 2 termin do odstąpienia od umowy wynosi 3 miesiące i liczy się od dnia zawarcia umowy o usługę.
Stąd moje oświadczenie o odstąpieniu od umowy z dnia…. zawartej za pośrednictwem Internetu jest wiążące i skutkuje uznaniem umowy za niezawartą a ja jestem wolna od wszelkich zobowiązań.
Żądam zaprzestania przysyłania wezwań do zapłaty, straszenia mnie konsekwencjami niezapłacenia , gdyż w przeciwnym wypadku skieruję sprawę do Rzecznika Konsumentów.