Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Pociągi dla PKP Intercity. Miliard złotych unijnej dotacji pod znakiem zapytania

Pociągi dla PKP Intercity. Miliard złotych unijnej dotacji pod znakiem zapytania

Wyświetlaj:
Przedsiębiorca inwestor / 79.189.1.* / 2015-11-29 09:56
Z jednej strony konieczność zakupu dobrych zgodnych z najwyższymi standardami pociągów którymi będziemy jeździć 20 lat, z drugiej potrzeba wspierania Polskich firm nawet gdy nie mogą pochwalić sie takim produktem juz komuś sprzedanym i z homologacją a z trzeciej populizm części mediów , większości polityków. Do tego dodać komentarze bezmózgow którzy sami nic nie osiągneli ale sie na wszystkim znają. Trudna sprawa. Dla mnie dobry artykuł.
ewwka11iio / 188.146.136.* / 2015-11-29 10:05
aco ty osiagnales oprocz pisania bzdur po forach ? jakos o tobie nikt na swiecie nie slyszal medralku buraczany . Spaad do ksiazek dzieciaku palcem robiony
adam k / 87.101.65.* / 2015-11-29 08:53
Nie ma się co dziwić że flaga UE jest usuwana. Aczkolwiek zeszmaceni dziennikarze zawsze będą pisać za kasę pod zamówienie. Nie wiem kto tym portalem rządzi ale sączenie jadu nie nic wspólnego z Polską. Polak by napisał że to jest kolejna np. po Ursusie, szykana ze strony EU.
PKP / 77.253.68.* / 2015-11-29 08:42
PESA za dobrze sie rozwija i jest solą w oku dla obcej konkurencji, więc w nią walną przepisami UE.
maniusia387 / 109.243.149.* / 2015-11-29 08:11
TO NIE PESA ma problem, problem ma ktoś kto zlecił ten artykuł!!
Lena188 / 94.141.153.* / 2015-11-29 07:51
W artykule są zeskanować dwie decyzje dotyczące dwóch firm! Pierwsza to decyzja dla Newaga bo Flirt to wyrób Newagu, a druga dotyczy Pesy.Dlaczego przedstawia Pani to jako jedną decyzję dla jednej firmy?pisząc artykuł należy zapoznać się z posiadaną dokumentacją, a nie podawać coś co nie jest prawdą i robić z tego tanią sensację.Brak bezstronności zarówno w tytule artykułu jak i jego treści, przedstawianie nieprawdziwych "dowodów" nasuwa pytania czy działa Pani na rzecz konkurencji czy jest Pani tak mało rzetelną dziennikarką i czy takie artykuły powinny znajdować się na stronach money.pl?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
PL01 / 46.205.242.* / 2015-11-29 06:43
"574 mld zł na pociągi od Pesy oraz 658 mln zł na składy Newagu i Stadlera."
Rozumiem, że dla autora miliard i milion to to samo.
Szukajcie sensacji gdzie indziej, PESA to POLSKA firma. A my polacy musimy chronić to co Polskie.
qualcuno3 / 84.72.12.* / 2015-11-28 23:18
WP to nie Polski portal. Cieszą się ze "dowalają" polskiej firmie!
prawda 934 / 83.24.54.* / 2015-11-28 22:51
Q-WA A KOMU TE PAPIERY SA POTRZEBNE? UNIJNYM DE - BILOM ?
gffgh / 31.61.137.* / 2015-11-28 22:46
całą EU: certyfikaty, normy, bla, bla,
a potem okazuje się, że VW (co miał wszystkie "certyfikaty") jednak ich nie spełnia
ahahahhaha
olek 609 / 83.142.59.* / 2015-11-28 22:13
A TO Q-WA POLSKA WŁAŚNIE !!!!!!!!! NAWET POLSKIEGO PRZEMYSŁU POLSKIE Z PKP POLITIKI NIE POTRAFIĄ OBRONIĆ BO TO NIE JEST W ICH INTERESIE
Przepraszam ale KOMUNO WRÓĆ ale tylko Pendolino bo PESA niesełnia norm durnuch przepisów.Jak durne przepisy EU .Jak nawięcej problemów bo jak najmiej odpowiedzialności.Za komuny przepisy zabraniały stosowania środków chemocznych w produktach a EU dopuszcza i co????????????????? potem ?????????????????????? rak, rak, rak,itd
Sprawiedliwy982 / 83.9.172.* / 2015-11-29 07:50
Ciekawe jak ci się taki dart rozpiży w trakcie jazdy i nie daj Boże zginą ludzie to dopiero będzie płacz i zgrzytanie zebami . Nie wszystko co polskie jest najlepsze.
Po wtóre , jeżeli zamawiasz towar to chcesz otrzymać taki , jaki zamowiłeś, a nie jakiś erzatz dartopodobny.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
BabciaJagoda / 89.68.153.* / 2015-11-28 21:32
PESA robiła około 30 pojazdów miesięcznie, teraz po oddelegowaniu pracowników z MPK z Łodzi i Krakowa oraz "dozatrudnieniu" 400 spawaczy w Ukrainy pewnie więcej.
Doraźne zatrudnienie pracowników MPK nie jest niczym nowym, wcześniej to samo robił Kraków z Bombardierem. Ma to swoje plusy, bo przyszli użytkownicy uczą się tych pojazdów od początku, wiedzą, jak powstaje konstrukcja i co gdzie jest. No i pozwalają się wyrobić z terminem, co z kolei cieszy drugą stronę. Solaris też robił to w Poznaniu.

W Krakowie jest już ponad połowa Krakowiaków i wygląda na to, że się wyrobią.

W tym samym artykule z Forbsa na który powołuje się autor, jest też wyjaśnienie Żaboklickiego, że w Darcie zastosowali już do konstrukcji specjalny stop i waga jest zgodna z oczekiwaniami odbiorcy. Warto dodać tutaj, że PESA miała najmniej czasu na opracowanie prototypu i realizację zamówienia - 13 miesięcy, konsorcjum Newag-Stadler dwa lata, a Alstom - pięć lat, mając już gotowy produkt, który tylko trzeba było dopasować do warunków zamówienia. Zamiast wsparcia urzędników - kłody pod nogi i przeciągające się procedury, które zjadały czas. A nikt normalny nie wywali poważnych pieniędzy na opracowanie prototypu nie mając pewności, że się to opłaci. Z pierwszego przetargu zostali wyrzuceni, że niby za niska cena (wygrał wtedy Stadler-Newag).

CBA też się sam nie zainteresował - podpisanym aneksem zainteresował CBA Newag, który zresztą podpisał z PKP bardzo podobny aneks, więc raczej wygląda to po prostu na prawne utarczki Newagu z PESĄ, który nawyraźniej taką metodę wybrał na walkę z konkurencją.

Strata kontraktu w Niemczech wynika ze zmienionych w trakcie procedury homologacji przepisów i trzeba było homologację zacząć od początku, przez co wypadli z harmonogramu zamówień - wysokość odszkodowania jest negocjowana. Inny kontrakt z Deutsche Bahn jest niezagrożony. Wycofali się też z przetargu na metro w Berlinie, bo nie wyrobili by się z terminem realizacji, ale staneli do przetargu na dostawę pojazdów do metra w Bonn, gdzie czas realizacji nie koliduje z już przyjętymi zamówieniami.
Dostawa tramwajów do Moskwy została przerwana ze względu na spadek wartości rubla i problemy polityczne. To sie raczej nie zmieni w najbliższym czasie.

W sumie wygląda to na razie na robienie z igły wideł.
Cały problem tkwi w złym systemie zamówień, nawarstwiła się realizacja różnych kontraktów w związku z zamknięciem jednego cyklu finansowego UE do końca 2015 roku. Najpierw wszyscy mają czas, przerzucają papiery, a potem zagryzają palce, bo zostawili tylko rok na realizację projektu wykonawcy. Kto więc tak naprawdę jest tu winien, jeśli PESA się nie wyrobi?
Anno 2015 / 79.184.242.* / 2015-11-28 21:25
Komuś wyraźnie zależy, aby PESA ud*pić.
horny / 178.183.135.* / 2015-11-28 19:49
Pesa to niedoróbki. Wystarczy przejechać się ichnim tramwajem i wszystko w temacie. Viva Bombardier!
jan1153 / 164.127.6.* / 2015-11-28 19:12
Ciekawe to na jakich certyfikatach jezdzą pociągi pesy w Germany 70% produkcji idzie do Germany
KMS / 77.58.251.* / 2015-11-28 21:21
No właśnie nie idą. Idą te z Siemensa, składane przez PESĘ. A kontrakt na dostawy własnych konstrukcji poszedł się ...
MARUŚ346 / 37.49.17.* / 2015-11-28 19:00
Nagonka na PESA ( -ę ). Problemy mają także konkurenci, ale w tytule tylko PESA. Artykuł sponsorowany ? Przez kogo ? A STADLER ma wszystkie certyfikaty ?

Najnowsze wpisy