Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Pociągi dla PKP Intercity. Miliard złotych unijnej dotacji pod znakiem zapytania

Pociągi dla PKP Intercity. Miliard złotych unijnej dotacji pod znakiem zapytania

Wyświetlaj:
bravo / 91.231.24.* / 2015-11-27 21:08
znając rzeczywistość Polski ,pociągi zostaną odebrane na papierze ,składów nie będzie a dofinansowanie zostanie...a ktoś pewnie zasili swoje konto na ....próbowałem wziąć dofinansowanie ,ale wycofałem się ,bo bym popłyną (obsadzone wszystko ) a urząd pracy to samo....
tom179 / 87.205.203.* / 2015-11-27 21:49
źle sie starałeś kolego z ulicy poszedłem bez żadnych pleców jak sugerujesz i dostałem na otworzenie działalności nie pamiętam projektu musiał bym poszukać w papierach, fakt że papierologia masakra. drugi raz bym nie wystartował.
mały przedsiębiorca / 83.238.236.* / 2015-11-27 21:28
Walisz gniota , ja wziąłem i kupiłem nową maszynę . Opłacało się . Co do ''zasilania czyjegoś konta '' to widać , że brak ci podstawowych wiadomości . Tacy jak ty to wiecznie będą narzekać choć sami czterech liter nie podniosą !
kamil325 / 86.111.112.* / 2015-11-27 21:06
Polska firma, która kosi zachodnią konkurencję to zaraz się pojawiają problemy, Pewnie jakby zakupione zostały pendolino znacznie droższe to wszytsko by grało. Później tylko płacz, że w Polsce fabryk nie ma. Autor ma satysfakcję? bardzo ciekawy jestem
MiM0000 / 46.76.148.* / 2015-11-28 01:49
Litości, Pesa żadnej zachodniej konkurencji nie kosi. W skali takich międzynarodowych koncernów jak Bombardier, Alstom, Siemens czy Stadler - Pesa to mały żuczek o marginalnym znaczeniu. Sprawdź roczną wartość światowego czy choćby europejskiego rynku pojazdów kolejowych i porównaj ją z produkcją Pesy.
Firma z Bydgoszczy jak na razie wyeksportowała jedynie spalinowe szynobusy (do Włoch, na Ukrainę, Białoruś i Litwę) oraz tramwaje (Węgry, Rumunia, Rosja). Są to serie liczące od jednej do kilkudziesięciu sztuk. Zdobyli kilka kolejnych kontraktów (w tym duży dla DB), ale jeden (w Niemczech) już stracili z powodu zawalenia terminów dostaw.

Jako miłośnika kolei fakt, że po zapaści lat '90 w Polsce ponownie zaczęto budować kolejowe pojazdy trakcyjne, bardzo mnie cieszy. Należy mieć jednak świadomość, że nie staliśmy się w tej dziedzinie żadną potęgą, a produkty Pesy są niestety dość przeciętnej jakości - firma wygrywa głownie niska ceną i dość regularnie zalicza różne wpadki.

Obrońcom polskości należy przypomnieć też, że główne podzespoły produkowanych w Bydgoszczy pojazdów pochodzą od zagranicznych kooperantów. Np. szynobusy spalinowe mają silniki MAN lub MTU oraz przekładnie Voith lub ZF. Układy hamulcowe dostarcza oczywiście Knorr-bremse.
W pojazdach elektrycznych mamy falowniki i przetwornice Ingeteam, silniki Traktionssysteme Austria, przekładnie osiowe Voith i Gmeinder, odbieraki prądu Stemmanna, hamulce oczywiście Knorr-Bremse, drzwi Faiveley Transport.
Jest to norma na świecie - nikt nie produkuje sam wszystkich podzespołów bo od tego są firmy specjalistyczne. Tyle, że to obala prawacki mit o "prawdziwie polskich pociągach".
Dzionek / 185.55.65.* / 2015-11-28 14:53
A w Częstochowie wszystkie nowe tramwaje z Pesy po kolei trzeba naprawiać bo pękają ( podobno błędy konstrukcyjne ) - naprawy oczywiści w ramach gwaancji ale troszkę to kiepsko świadczy o jakości.....
Klara2015 / 88.156.206.* / 2015-11-27 20:50
Jaka satysfakcja, że firma ma problemy a dziennikarzyna do pisania
ja126 / 77.253.240.* / 2015-11-27 20:36
A ile zarabiają spawacze w PESie? jak można zapytać?
MiM0000 / 46.76.148.* / 2015-11-28 02:19
Jak śmiesz prowadzić taką antypolską nagonkę ;). Spawacze w Pesie mają się cieszyć, że produkują prawdziwie polskie pociągi. Tak jak my mamy nie marudzić, tylko brać te nasze nieszczęsne partolino jak je już łaskawie wyprodukują i cieszyć się, że w ogóle jeżdżą.
czuły Stefan / 81.104.85.* / 2015-11-27 19:59
Szczerze mówiąc, nikomu nie przeszkadzało, że pendolino jeździ max 160km/h, a w przetargu był zapis o 200km/h. Pendolino kupiono i jeździ. Skoro włochom odpuszczono taki szczegól, to i polakom jedną niezgodność z przetargiem należy podarować. Będzie sprawiedliwe 1:1. A przy okazji wesprzemy polskie miejsca pracy, nie włoskie.
MiM0000 / 46.76.148.* / 2015-11-28 02:34
Pendolino od początku jeździ rozkładowo 200 km/h - widać jak mocno trzyma się pisowska rzeczywistość alternatywna. W przetargu był wymóg 250 i pociąg ten wymóg spełnił (podczas testów osiągnął 293 km/h). Tam problemem był fakt, że w zamówieniu zażądano testów, których nie można było wykonać z powodu opóźnień w modernizacji infrastruktury. Dlatego PKP IC nie miało wielkiego wyboru - Alstom by się wybronił przed dowolnym trybunałem arbitrażowym czy sądem.

W tym przypadku zresztą też nie chodzi o kurczowe trzymanie się terminów z umowy (bo te już dawno aneksowano). Problem w tym, że dostawa MUSI nastąpić do końca tego roku, bo inaczej nie będzie można rozliczyć dotacji z poprzedniej perspektywy budżetowej UE. Jeżeli chcemy dostać pieniądze, to musimy spełnić ten warunek. Bez pieniędzy z kolei PKP IC będzie musiało wycofać się z zamówienia. Jak na razie nasz rząd niewątpliwie poprawił naszą pozycję negocjacyjną swoim arcymądrym gestem z flagą. Z pewnością UE teraz chętnie pójdzie nam na rękę w tej i w każdej innej sprawie.
vir verus / 46.112.234.* / 2015-11-27 20:53

pendolino jeździ max 160km/h, a w przetargu był zapis o 200km/h

Jeżdzi z prędkością 200 km/h, co nawet PKP IC dumnie oglasza w momencie osiągnięcia tej prędkościCo prawda ten odcinek na CMK jest stosunkowo krótki, ale wynika to z dopiero trwającego dostosowywania torów do takich prędkości.
mnich491 / 83.20.244.* / 2015-11-27 19:58
TSI to papierek europejski zupełnie zbędny do podróżowania po Polsce, dlatego PKP Intercity jasno i klarownie poinformował panią dziennikarz, że nie ma żadnego w związku z tym problemu, w niczym on nie przeszkadza w odbiorach pociągów Newagu i Pesy, ale mi to próbuje Pani robić aferę z nieistniejącego problemu. PKP prosto to pani wytłumaczyło i w związku z tym wstawianie tych skanów nie dodaje temu tekstowi powagi a właśnie śmieszności. Bo Pani piszę tekst w dramatycznym tonie a PKP na to: "Aaaa ten papierek to i w 2017 mogą sobie zrobić" - nie dostrzega Pani tej śmieszności?
PawelPB / 94.42.140.* / 2015-11-27 20:59
Panie mnich491 niestety nie ma Pan racji. TSI to nie jest papierek. Proszę, niech Pan zapozna się z TSI Tabor oraz z przyjętą przez Polskę w 2012 roku Dyrektywę 57/2008, a następnie wypowiadać się w tych aspektach. Mam nadzieję, że ustawę o transporcie kolejowej ma Pan w małym palcu :)
Piotr Kownacki / 89.231.200.* / 2015-11-27 19:40
jakoś mnie nie dziwi że brukselskie komuchy nie wydadzą TSI dla PESY.. rywalizacja z polskim producentem uderzyłaby we wszystkich producentów taboru w europie...
polskie zawsze będzie wycinane w komunistycznym eurokołchozie...
za to niemieckie i francuski zawsze będzie cacy... jak volkswagen...
MiM0000 / 46.76.148.* / 2015-11-28 03:18
Borze Tucholski. Następny ignorant, który nie wiedząc, o co chodzi węszy spiski.

>>brukselskie komuchy nie wydadzą TSIrywalizacja z polskim producentem uderzyłaby we wszystkich producentów taboru w europie
MiM0000 / 46.76.148.* / 2015-11-28 03:26
Coś mi ucięło - trudno, będzie krócej.

1. TSI się nie wydaje. TSI to zbiór norm, z którymi zgodność można ewentualnie stwierdzić.
2. Stwierdzaniem zgodności z TSI nie zajmują się żadni urzędnicy (tym bardziej z Brukseli), lecz instytucje badawcze i prywatne firmy posiadające odpowiednią akredytację - mamy takie jednostki w Polsce.
3. Pesa zagraża światowym potentatom tak, jak pan Mietek od budy z hamburgerami koło dworca zagraża McDonaldsowi i Burger Kingowi. Pesa ma jakieś 400 milionów euro obrotu. Dział kolejowy Bombardiera ma 10 miliardów, Alstom 5 miliardów a Stadler - jakieś 2 miliardy (nie chce mi się dokładnie przeliczać z CHF). Nawet "Uważam Rze" określiło w tym kontekście Pesę jako karzełka.
MiM0000 / 46.76.148.* / 2015-11-28 03:28
Z ZSRR - tam każde niepowodzenie musiało być skutkiem sabotażu.
tuswd / 89.78.236.* / 2015-11-27 19:33

nie są one zgodne TS
aby tylko kłody pod nogi.
nick918 / 91.224.225.* / 2015-11-27 19:29

574 mld zł na pociągi od Pesy

Wielkie kontrakty mamy. Dziennikarzu, trochę dbałości o tekst... Aha teraz każdy kto ma komputer i net to dziennikarz...
ave556 / 82.19.88.* / 2015-11-27 19:12
ZNOWU EUROPEJSKIE KU..WY CHCĄ WYKONCZYC POLSKĄ FIRME BO JEST LEPSZA
Wolna Polska / 80.103.51.* / 2015-11-27 19:05
Potrzebna byla polsce UE jak czyrak w du..pie im wczesniej wyjdziemy z tej bruxelskiej mafi tym lepiej ,Polska powinna sie zwrucic bardziej na wschod i azje a nie na zlodziejski zachod ktury celowo nas blokuje jako konkurencje
Janek 324 / 109.231.13.* / 2015-11-27 19:55
Typowy komunistyczny pisowski śmieć, nie potrafi się nawet posługiwać językiem polskim ale nie przeszkadza mu to się wypowiadać...
Ślązak / 89.67.177.* / 2015-11-27 19:32
Ale to jest zdanie ruskiego trolla, sługusa putina !
crispar / 80.50.144.* / 2015-11-27 18:51
stanie sie tak ze te cwoki urzednicze uwala i pieniadze unijne i firmy ktore wyprodukowaly po 20 pociagow ktorych nikt niekupi bo nie bedzie pieniedzy
strażnik gaju / 89.79.81.* / 2015-11-27 18:45
a się w kampanii prezes PES-y lansował z premier Kopacz
myślący / 81.219.206.* / 2015-11-27 18:42
Jak unijne pieniądze,mogą pójść na Polski produkt?.Polacy mogą tylko montować dla możnych ,tego świata,sprzątać ,lub usługiwać ,zafajdanym niemieckim seniorom
szczecin140 / 89.65.232.* / 2015-11-27 18:53
A mogą ,bo te same składy kupują Niemcy i nie tylko. Tam jakoś odpowiadają normom unijnym ,ale u nas nie .To tak jak z samochodami. Przegląd samochodu inny niż Polski w Polsce się nie liczy ,choć jesteśmy w uni i obowiązują te same przepisy.
Westler / 178.192.230.* / 2015-11-27 20:07
Nie kupili. Niemcy stwierdzulu ze nuw,spelniaja norm i odstapili od kontrakty. Niestety ale profesjonalizm a nie jakos to bedzie licza sie na Zachodzie.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Don254 / 94.254.209.* / 2015-11-27 21:26
Szanowna redakcjo WP. Jestem wprost zadziwoniony jak w powyższym artykule szkalujecie pese a z tego co jest napisane również newag nie wywiązał się że swoich obowiazkow. Hmmm od razu przypomina mi się pewien artykuł zamieszczony na portalu o2.pl (dotyczący newagu). Pojawił się wówczas w baaaardzo dziwnych okolicznościach.:-) a no chyba zapomniałem czyżby o2 i WP nie są połączone? A więc szanowna redakcjo nie wszyscy czytelnicy są na tyle głupi......
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Najnowsze wpisy