Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Podatnicy spłacą długi PKP

Podatnicy spłacą długi PKP

Money.pl / 2007-04-05 12:31
Komentarze do wiadomości: Podatnicy spłacą długi PKP.
Wyświetlaj:
J.T. / 83.9.106.* / 2007-04-05 14:14
W PKP nie będzie dobrze dopuki będą utrzymywać miliony budynków i posiadłości w których mieszkają potomkowie byłych kolejarzy !!!!
Widzę w sąsiedztwie jak funkcjonuje taka posiadłość, mieszkańcy takich domów nawet palcem nie kiwną żeby cokolwiek naprawić (nie mówiąc o posprzątaniu) wszystko naprawiane jest na koszt PKP!!!!. A co z podatkami od nieruchomości i od olbrzymich terenów kolejowych na których od wieków rosną chwasty ??!!
Za to wszystko płacimy my w biletach lub podatkach !!!
lciesiel / 2007-04-05 13:41 / Bywalec forum
Jeśli przedsiębiorstwo jest nierentowne, to nie ma sensu go oddłużać, bo to beczka bez dna. Powinno upaść i zrobić miejsce dla innych zwłaszcza, że najczęściej upadłość oznacza zmiany właścicielskie, a nie fizyczną likwidację.
Mnie jest z resztą obojetne, kto jest właścicielem, aby tylko pociągi były na czas, w miarę czyste i dopasowane do potrzeb ludzi. Dziś jest tak, ze w zmamian za ciągłe obniżajacy się poziom usług, stale rosną ceny biletów, a wydzielenie kilku osobnych spółek z PKP powoduje, że trzeba jeszcze czasem dodatkowo płacić, gdy chce się wrócić z pracy o trochę innej godzinie.
Manero / 83.12.24.* / 2007-04-05 13:12
Taki to dziwny kraj. Do prywatnych firm puka komornik z rózgą - do państwowych Święty Mikołaj z prezentami.
Koala / 2007-04-05 13:26 / Bywalec forum
Ekonomia jest naszym władzom obca!
KAP / 162.27.160.* / 2007-04-05 13:09
Na razie ukaladaja rozklady regionalne tak by byly nierentowne, bo im wieksza strata tym wieksza dotacja od podatnika (tak wlasnie: i od Pan i od Pani i od Ciebie tez czytelniku). Dyktat zwiazkowców i PiSu wydrenuje kieszenie tym co sie jeszcze chce robic lub przepchnie do szarej (poteznej juz) strefy. Gratulacje. Ten rzad moze opierac sie tylko na 'klasie robotniczej' na jego garnuszku za NASZE pieniadze. Dobra inwestycja w kartofla na nastepna kadencje.
glut / 83.15.167.* / 2007-04-05 12:31
Niech dalej wychodzą na swe przestarzałe tory i je blokują generując dalsze straty. Nieroby , zwłaszcza związkowe które od lat sięgają do cudzych kieszeni.
Tor kolejowy / 212.2.99.* / 2007-04-05 15:19
I znów kasa w błoto. A może nie? A może dyrektorzy przyzanją sobie premie....
Bernard+ / 83.30.200.* / 2007-04-05 15:13
Jeżeli transport kolejowy jest nieopłacalny przy obecnych cenach usług i dlatego coraz więcej towarów przewozi się ciężkimi samochodami to zamiast marnować pieniądze na dotowanie kolei przeznaczyć je trzeba na rozbudowę i poprawę stanu dróg. A linie pasażerskie, jeżeli nie są konkurencyjne cenowo do podróży samochodem osobowym to również nie powinny być dotowane tylko rozebrane a złom przeznaczony na budowę autostrad.
Wszyscy Polacy chcą jeździć własnymi samochodami po dobrych drogach. Państwo opodatkowuje, więc wszystko, co wiąże się z tym marzeniem polaków i samochody i paliwo, po czym przeznacza te podatki na dotowanie kolei powodując marnotrawstwo publicznych pieniędzy na rozdętą administrację kolejową, na nietrafne typowanie linii do remontu i na wymianę wagonów pasażerskich na szynobusy, którymi i tak jeździ za mało pasażerów, więc szynobus ma mniejsze wpływy z biletów niż odpisy amortyzacyjne. Jeżeli coś przestało być przez społeczeństwo postrzegane jako dobre do używania i społeczeństwo przestaje to kupować to rząd niech się nie wtrąca pod naciskiem związków zawodowych i nie psuje rozwoju gospodarki zabierając efektywnym i dotując nieefektywnych, bo myślących kategoriami sprzed 70 lat. Transport kolejowy powinien być utrzymywany tylko tam gdzie jest na niego zapotrzebowanie, a nie tam gdzie urzędnicy uważają ze powinien być, mimo że pociągi pasażerskie wożą mniej ludzi niż mieści się w autobusie a nawet węgiel ze śląska w lubelskie bardziej opłaca się wozić samochodami niż koleją. Urzędnicy i Politycy nie zawracajcie biegu historii, nikt nie wróci do parowozów ani do elektrowozów i 10 wagonowych składów osobowych pociągów, jeżeli wprost z pod domu dojedzie gdzie chce i o której godzinie potrzebuje własnym samochodem. Jeżeli lokalna ciepłownia na telefon potrzebuje dostawy węgla to są już prywatne firmy, które każdą ilość węgla w granicach do 1000 ton dostarczą w ciągu 48 godzin do każdego miejsca w Polsce a pierwsze dostawy dotrą do klienta po 18 godzinach od telefonicznego zamówienia. Cena dostawy to 20 złotych za tonę na odległość do 200 km i 35 złotych przy większych odległościach. A ile kosztuje dostawa węgla koleją, jeżeli trzeba i tak przeładowywać z wagonu na samochód, aby dojechać do odbiorcy końcowego, do którego nie ma torów kolejowych? Nie na każdej stacji kolejowej są urządzenia do automatycznego przeładunku węgla na samochody, więc trzeba użyć ciężkiego sprzętu do przeładunku i wiele pracy wykonać ręcznie a to kosztuje. Nie widzę w realizacji dotowanych programów jakiejś strategii prowadzącej do nowej jakości usług kolejowych, bo podzielenie kolei na spółki spowodowało rozbicie centrum planistycznego to nie takimi metodami można uczynić kolej dochodową a jeżeli nie można to niech zarasta krzakami wtedy my podatnicy nie będziemy mieli bezsensownego obciążenia podatkowego na odkrzaczenie torów zarastających siłą natury, bo pociągi zbyt rzadko jadą niektórymi szlakami kolejowymi.
Ponadto cena za przewiezienie przez polskie koleje 1 tony węgla ze Śląska nad morze jest w dolarach wyższa niż w USA przewiezienie tony węgla z Gór Skalistych ( tam jest wiele kopalń) nad Potomak, mimo, że kontynent Amerykański jest kilka razy szerszy od odległości Gliwice - Kołobrzeg. Mówi to wam coś? Jeżeli nie to przytoczę opinię pewnego instytutu studiów wschodnich "Historia ruchu robotniczego w krajach obozu socjalistycznego pokazuje, że była to ponad 100 letnia historia błędów i wypaczeń i im więcej postulatów klasy robotniczej socjalistyczne władze wcielały w życie tym gorsza stawała się sytuacja materialna klasy robotniczej w tych krajach."
Zmieniło się w III i IVRP tylko to, że postulaty klasy robotniczej nie są już formułowane przez PZPR, ale przez wszystkie związki zawodowe i przez wszystkie partie polityczne, które chcą dostać się do władzy korzystając z poparcia tych związków, więc realizują ich dziecinne pomysły gospodarcze fundując nam najniższy w Wspólnej Europie PBK na głowę mieszkańca.
zo / 80.51.171.* / 2007-04-05 19:02
Pan Bernard plecie co mu ślina na język przyniesie.Typowy chiński filozof, który zjadł świeczkę i po ciemku siedzi.Jeśli już mówić o transporcie kolejowym to PKP ale CARGO.Nie należy się podniecać, amerykańskie koleje też zostały oddłużone przez amerykański rząd. A węgiel amerykański jest tani bo wydobywany odkrywkowo, dużo naraz, tylko co na to środowisko.Stan kolei w Unii jest pochodną prowadzonej przez tamtejsze rządy polityki współfinansowania, szczególnie infrastruktury kolejowej.
Ryś / 195.238.245.* / 2007-04-05 16:17
I tylko takie zacofane kraje jak Niemcy, Szwajcaria, Francja stawiają na kolej a Polskę zasmrodza TIRY i mliony samochodów
KAP / 162.27.160.* / 2007-04-05 19:35
stawiaja na efektywna kolej, nie na zwiazkowców i dojarzy kieszeni podatnika.
Floyd / 2007-04-05 16:00 / Tysiącznik na forum
cyt:"A linie pasażerskie, jeżeli nie są konkurencyjne
cenowo do podróży samochodem osobowym to również nie powinny być dotowane tylko rozebrane a złom przeznaczony na budowę autostrad.".
Podziwiam i jednocześnie stawiam sobie pytanie:Skąd się takie kołki jak niejaki pan Bernard biorą na świecie. Mającemu takie poglądy to nawet nie ma co tłumaczyć, po prostu szkoda czasu.
gnago / 80.55.245.* / 2007-04-06 11:11
Ja jako były kolejarz stwierdzam : teraz PKP to taki worek bez dna . Należy dac pieniądze jedynie na projekty celowe, wydawanie nadzorowane z zewnątrz, lub eliminację całej nadbudowy na inną . Widocznym znakiem będą publiczne wypowiedzi władz kolei jak należy w mundurze. Projekty celowe to modernizacja szlaków na duże szybkości zakup taboru i tranzyt TIR-w koleją z pr. 320 km/h. Te cele zrealizowane będą takim zastrzykiem finansowym że PKP oddłuży się sama. Warunek główny odcięcie spółek pijawek -córek i obcych.
gnago / 80.55.245.* / 2007-04-06 11:17
Dodam wykorzystanie w porozumieniu bazy rozładunkowo załadunkowej końcówki szlaku szerokotorowego w Polsce wraz z umiarkowanymi cenami na przewóz towarów do Rosji i Chin . A dzisiejszemu zarządowi i poprzednim kule w łeb a najmniej prokurator.
Skoro ja podałem te parę przykładów na to co jest oczywiste to dlaczego nie oni?
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy