Forum Forum prawnePracy

Podstawaprawna Art 30 par.1 pkt.2 KP Czy będąproblemy dostania kuroniówki ?

Podstawaprawna Art 30 par.1 pkt.2 KP Czy będąproblemy dostania kuroniówki ?

mary9 / 2014-12-05 13:13
Witam.
Dostałam rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem.
Była to umowa o pracę na czas określony z zachowaniem 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia.
Podstawa prawna art.30 par. 1 pkt. 2 Kodeksu pracy.
Moje pytanie dotyczy, czy będą jakieś problemy z dostaniem kuroniówki.
Umowa rozwiązana została bez podania przyczyny, przed czasem jej zakończenia.
Nie wiem jak urząd pracy na to spojrzy, nie znam się na kodeksie pracy. Pracodawca nie podał, czy to wynikało z mojej winy...
Wyświetlaj:
mary9 / 2014-12-05 13:23
Powiedzmy, że przepracowałam okres 12 miesięcy który potrzebny jest do kuroniówki.
Art 30 par.1 pkt.2 KP - dostanę zasiłek od razu czy po trzech miesiącach?
szklarek / 2014-12-05 13:32
Warunkiem jest 365 dni/ostatnie 18 mc, ale z wynagrodzeniem nie niższym niż płaca minimalna. Więc ciągłe zatrudnienie przez 12 mc nie gwarantuje jeszcze prawa do zasiłku.

W św. pracy przy tym trybie rozwiązania umowy nie podaje się przyczyny. Musi być jednak podana strona, która wypowiedzenia dokonała- czyli dopisek "przez pracodawcę" albo "przez pracownika". Sam zapis podstawy prawnej, jaki Pani przytoczyła o tym nie mówi. I jeśli brak wskazania strony w ś.p. należy wystąpić do pracodawcy o sprostowanie św.p..

Z zapisem, że "przez pracodawcę" prawo do zasiłku (o ile spełnione warunki wynagrodzenia) będzie od 8 dnia po rejestracji w PUP.
mary9 / 2014-12-05 14:51
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa...
Dostałam pracę 1 grudnia do tej pory nie mam umowy a w urzędzie widnieje jako osoba bezrobotna. Jeśli dostarczę umowę w poniedziałek(08.12)do urzędu, będą wynikały z tego jakieś problemy?
szklarek / 2014-12-05 17:58
Ustawowo (art. 74 ustawy o promocji zatrudnienia) jest na to maksimum 7 dni- czyli poniedziałek będzie dniem ostatnim.
Można zawiadomienia dokonać też mailem.