Forum Forum podatkoweInne

Podwójne opodatkowanie, czyli praca za granicą a fiskus

Podwójne opodatkowanie, czyli praca za granicą a fiskus

Wyświetlaj:
luk81aa / 88.96.116.* / 2011-07-07 12:20
Witam mam pytanie o podwójnym opodatkowaniu.
Jestem rolnikiem i pracowałem w 2007 roku we Francji i kilka dni temu dostalem pismo z US ze francuska administracja przysłała informacje o moich dochodach francuskich za rok 2007 na podatawie art.247a 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r- Ordynacja podatkowa.Jakie ja musze udzielić korekty jeśli się nie rozliczam z podatku US bo jestem rolnikem.Jakie powinienem złożyć wyjaśnienia w powyższej sprawi.
Dziekuje z góry za odpowiedz i pozdrawiam
belladonna / 2011-07-07 17:35 / Tysiącznik profesjonalny
No chyba się zapędzili... bo od 1977 jest wyłączenie z progresją co do dochodów francuskich z pracy, czyli nie mając innych dochodów rozliczać się nie musiałeś.
Korektę składa ktoś, kto wykazał tylko dochody z PL, bez francuskich... jak nie składałeś PIT, to nie miałeś obowiązku się rozliczyć... widocznie ktoś nie do końca sprawdził, czy był PIT (stąd wezwanie do korekty) :)
luk81aa / 88.96.116.* / 2011-07-07 22:04
Dziekuje bardzo za odpowiedz.
luk98765niu / 2011-06-29 23:57
Witam mam pytanie:
W2005 roku, zaraz po ukonczeniu szkoly sredniej wyjechalem do Angli. Od tamtej pory pracuje nieprzerwanie, legelnie, poczatkowo majac wlasna dzialalnosc a od 2007 roku jestem zatrudniony na umowe na czas nieokreslony. W polsce bywam okolo 2-3 tygodni w roku na czas urlopu. W 2008r. zakupilem nieruchomosc (mieszkanie) w polsce. 90% inwestycji zostalo pokryte z kredytu hipotecznego zaciagnietego w polskim banku. Czy mialem obowiazek rozliczyc sie w polskim urzedzie skarbowym w czsie mojego pobytu w uk??
belladonna / 2011-06-30 19:27 / Tysiącznik profesjonalny
Jeśli cały czas jesteś rezydentem podatkowym PL, to miałeś obowiązek rozliczyć (złożyć PIT) za lata 2005 i 2006, bo od 2007 już takiego obowiązku nie ma mając tylko dochody z UK w roku podatkowym :)