zygi123
/ 2012-04-24 08:47
/
Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Poniżej przytaczam fragment artykułu z 01-09-2009.
Wówczas nikt nie zwracał uwagi na podejrzanie niskie ceny ofert po stronie wykonawców, a GDDKiA dumnie ogłaszała, jak mocno zeszli poniżej pierwotnego kosztorysu.
Teraz widzimy te oszczędności w jakości dróg i sytuacji ekonomicznej firm.
Jeszcze trzeba się zapytać GDDKiA co zrobili z oszczędnościami?
"Według GDDKiA, prognozowany koszt inwestycji, po zsumowaniu zwycięskich ofert na poszczególne odcinki, to 3,2 mld zł, wobec ogólnego kosztorysu zakładającego jej koszt na poziomie 5,7 mld złotych, co oznacza 2,5 mld zł oszczędności. Projektowany fragment autostrady został podzielony na pięć odcinków (od A do E, przy czym A jest najbliżej Łodzi, E najbliżej Warszawy – patrz mapka).
Poniżej wybrane przez GDDKiA najkorzystniejsze oferty:
- odcinek A zbuduje konsorcjum firm z liderem China Overseas Engineering Group Co. Ltd na czele; koszt budowy to 754,5 mln zł przy kosztorysie 1,7 mld zł.
- odcinek B zbuduje konsorcjum pod kierunkiem Mostostalu Warszawa SA; oferta zakłada wykonanie prac za 843,5 mln zł przy kosztorysie 1,04 mld zł.
- odcinek C zostanie zbudowany przez China Overseas Engineering Group Co. Ltd.; oferta to 534,5 mln zł, przy kosztorysie 1,1 mld zł.
- odcinek D wykona konsorcjum pod kierunkiem firmy Strabag. Koszt tego odcinak wyniesie 643,8 mln zł przy kosztorysie 1 mld zł.
- odcinek E wybuduje konsorcjum pod kierunkiem Budimex-Dromex, które otrzyma 425,5 mln zł przy kosztorysie 669 mln zł."
źródło:http://www.obiektyw.info/index.php/article/all/all/full/2354