Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Polscy przewoźnicy w Niemczech. Przepisy o płacy minimalnej wciąż problematyczne

Polscy przewoźnicy w Niemczech. Przepisy o płacy minimalnej wciąż problematyczne

Wyświetlaj:
ssiemek / 89.75.71.* / 2015-10-28 22:36
To jest zawód , czy już niewolnictwo
ssiemek / 89.75.71.* / 2015-10-28 22:29
Kiedy kierowcy dostali podwyżkę płacy , 10 lat temu ostatnio :)
Zarabiałem na busie w Polskiej firmie 3500 zł netto . Codziennie w domu , kierowcy międzynarodowi to głupole że za tyle jeżdżą . 6000 zł miesięcznie :)) wstyd (razem z dietami , ryczałatami po 250 godzin w miesiącu ) spią w budzie jak pies , sami gotują na parkingach .
No nie mają widocznie ośmiorniczek :)
fred714 / 83.8.134.* / 2015-10-28 22:29
a polskie przepisy to dobijają tych co nie jadą za granice ....
ziutuś / 95.160.34.* / 2015-10-28 22:25
Dlaczego nie wprowadzimy w Polsce prawa że każda firma z udziałem niemców lub kapitału niemieckiego musi płacić pracownikom nie mniej jak w niemczech...? to identyczna logika jak z kierowcami!
wormd / 77.242.233.* / 2015-10-28 21:49
butto 2100 czyli 1530 na ręke do tego reszta w kopercie i oco chodzi żal mu dać płace normalna bo fiskus trzyma a tak najniższa zapłaci a reszte można państwo dymać u nas 15 aut z czego 13- co dwa trzy lata wymiana na nowe
.msjsk / 79.191.129.* / 2015-10-28 20:55
Nalezy stworzyc ustawe ktora mowi, ze w firmach zagranicznych dzialajacych w polsce obowiazuje pensja taka jak w kraju z ktorego pochodza jesli tam jest wyzsza niz w polsce— ciekawe co na to lidle i kauflandy oraz montownie i inne amazony..
Hipokryt / 5.172.239.* / 2015-10-28 22:34
Już Ci mówię co na to - wyprowadzą się tam, gdzie jest normalnie, a my będziemy jeździć za granicę, żeby w tych lidlach i kauflandach pracować, albo będziemy jabłka rwać w naszych patriotycznych sadach zamiast Ukraińców
vico / 178.27.186.* / 2015-10-28 21:10
Prwo danego kraju działa w tym kraju. Po co piszesz takie głupoty?
homogenizowany / 86.9.12.* / 2015-10-28 20:54
Pracuje w rodzinnej firmie transportowej w UK juz dziesiaty rok.Moj szef jest w stanie kupic nowy ciagnik srednio co dwa lata.Polskie firmy transportowe posiadaja ponoc najnowsza flote w Europie.Jak rozmawialem z polskimi kierowcami to firmy ponoc kupuja dziesiatkami nowy tabor samochodowy.Pytanie, za co???Jak widac za to ze polski kierowca czesto ora za najnizsza krajowa PLUS diete europejska ktora mniej wiecej rekompensuje roznice w zarobkach.Jezeli sie nie myle to diety te pracodawca moze odliczyc od podatku.Wiec wyglada na to ze kierowca dyma za najnizsza krajowa.I stad wynika to ze wlasciciele moga kupowac dziesiatki pojazdow od reki.
xs / 188.107.175.* / 2015-10-28 22:30
ale glupoty gadasz, kupują nowe wozy bo mają dużo zleceń i interes się kręci. Kierowcy może na papierze zarabiają mało ale w rzeczywistosci to 5/6 tys to lekko.
Aneta1012 / 159.205.225.* / 2015-10-28 21:36
Proponuję poczytać prasę fachową o zadłużeniu polskich przedsiębiorców....... A na marginesie pytanie: gdybyś był pracodawcą to wolałbyś kupić nowy ciągnik ( aby wrzucić w koszty ) czy płacić podatki aby politycy mogli delektować się ośmiorniczkami?....
boob / 178.37.11.* / 2015-10-28 20:53
U Niemca 8.50euro a Polak 8.50gr to samo tylko waluta inna
bart341 / 94.145.105.* / 2015-10-28 20:49
Możecie być pewni,że dzień po tym jak Kaczyński powie uchodźcom WON-Angela i jej rząd wprowadzą ciężkie myto dla polskich kierowców...Mówię jak jest:-)
Wzbyśka / 188.104.227.* / 2015-10-28 20:16
Polski przewoźnik będzie kazał kierowcy założyć firme jednoosobową i minimalna stawka dla pracowników zniknie bo kto każe właścicielowi firmy pracować za tyle czy tyle polacy znajdą sposób tak jak na kindergeld czy rodzinne w angli polaczki nie chcą płacić tylko brać
Oczy / 88.116.101.* / 2015-10-28 19:03
"KE nie okreslila jeszcze...", nie wiadomo jeszcze wlasiwie nic, ale juz wiadomo, ze trzeba artykul wlasnie tak, a nie inaczej zatytulowac, prawda? "Przepisy niemieckie uderzaja w Polakow"! Ohydny brukowiec...
nickito / 188.29.165.* / 2015-10-28 18:35
Jesli diety i ryczalty sa wynagrodzeniem to powinien byc od nich placony zus.

Placic za jezdzenie uczciwie szemrani biznesmeni, albo samemu jezdzic.
Z drugiej strony nigdy nie zrozumiem polskich kierowcow ktorzy siedza na zachodzie po trzy tygodnie w budzie jak kundle, za polska gowniana stawke. to dopiero trzeba byc idiota.
cala Europa szuka kierowcow, zatrudniaja kogo tylko sie da, a polskie imbecyle siedza w gownianych polskich firmach i placza jak to malo im placa.
Patrioci idioci :}
IGUASU / 78.11.128.* / 2015-10-28 20:16
W WIELU PRZYPDKACH OBAWA PRZY PODPISYWANIU UMOW TO BRAK ZNAJOMOSCI JEZYKA
Do nickito / 109.173.217.* / 2015-10-28 19:00
Bzdura!!! Wyżywienie w tym wypadku jest kosztem! Jeżeli pracodawca ma wliczać ten koszt i płacić od tego ZUS to wyjdzie paradoks, ponieważ jeżeli kotlet kosztuje x to za taką cenę kupuje go każdy konsument. W tej cenie x jest zawarty podatek dochodowy i VAT, który odprowadza świadczący usługi gastronomiczne do państwa na terenie, którego się znajduje. Jeżeli Twoim zdaniem nalezy to wliczyć do podstawy i od tego naliczać ZUS to wyjdzie na to, że ten sam kotlet jest droższy dla pracodawcy o wartość ZUS! Mamy w tedy do czynienia z paradoksem podwójnym! Po pierwsze ZUS zarabia na koszcie podmiotu gospodarczego w tym wypadku przewoźnika a po drugie ten sam kotlet ma dwie ceny, jedna dla konsumenta indywidualnego i drugą dla pracodawcy! Myśl tak dalej a będziesz za chwilę jeździł rowerem bo wszystkie firmy splajtują! Ciekawe dlaczego nie domagasz się wliczenia bonów świątecznych do ZUSu! Czy to przez tą uczciwość kierowców względem systemu i powszechną sprawiedliwość społeczną czasami jadąc w CB słyszę "sprzedam oszczędności"?
Alfredo / 87.205.146.* / 2015-10-28 18:32
Praktyka jest taka że polskie dziady płacą pod stołem grosze z frachtu lub KM a nie diety i ryczałty za noce. Praktyka jest taka że państwo polskie ma to gdzieś a sądy w takich sprawach mimo ewidentnego udowodnienia patologi tym pseudo-biznesmenom po uniwertsytetach z PGR ciągną sprawy latami. A teraz kombinują jak zatrudnić ukraińców i białoruskich, bo tamci jeszce taniej jeżdżą. (rada dla nich jest taka "jak nie umiesz konkurować na normalnych wrunkach to się nie bierz za biznes prostaku jeden" )
jajokur / 89.69.230.* / 2015-10-28 18:26
Wszystkie firmy z Zachodu UE w Polsce powinny płacić pracownikom 8,5 euro /h
Hans757 / 83.30.8.* / 2015-10-28 18:52
polskie robole nie umieja pracować jak Niemcy i dlatego dostają 1,2 Euro na godzinę
ktos850 / 176.4.34.* / 2015-10-28 18:41
To niech najpierw te 8,5 euro/h w Polsce wprowadza jako minimalna
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Polo471 / 109.199.5.* / 2015-10-28 18:19
O co jest placz i lament polskich dziadtransow?
Czy placa minimalna w DE dotyczy tylko polskich firm transportowych?
Wszystkie kraje sa do tego zobligowane a placza tylko polskie dziady.
Ja juz od 3 lat pracuje w DE placa mi minimum o ktorym mowa a czasem wiecej w zaleznosci ile godzin wypracuje.
Roznica tkwi tylko w relacji ubruttowione czesci wynagrodzenia a reszta.
W PL placi sie kierowcom najnizsze krajowe i diety niopodatkowane.
W niemczech mam samego netto do wyplaty tyle co w polsce calej wyplaty.
Dziady polskie placcie 5000zl brutto i do teho 25 eur diety bedzie git i nikt o was zle pisal nie bedzie

Najnowsze wpisy