xyaa
/ 31.174.179.* / 2015-12-07 07:48
…...Polskie stocznie nie budują już kontenerowców, które były podstawowym produktem naszego przemysłu stoczniowego przed 2009 rokiem. Możliwości przetrwania upatrują w budowie konstrukcji pływających, a także wiatraków. Budową okrętów zajmuje się tylko kilka stoczni: Remontowa Shipbuilding, Crist, Stocznia Gdańska, Stocznia Wisła. Ta ostatnia jest zlokalizowana na prawym brzegu Martwej Wisły, niespełna 2 km od ujścia Wisły do Zatoki Gdańskiej. Jest jedyną stocznią będącą spółką pracowniczą. Specjalizuje się w produkcji stalowych konstrukcji okrętowych, głównie wyposażonych nadbudówek, sekcji okrętowych oraz gotowych kadłubów. Produkuje też kutry rybackie oraz małe jednostki różnego przeznaczenia.
Znacząca część dochodów polskich stoczni pochodzi z usług remontowych. Remontami zajmują się zarówno stocznie mające kilkudziesięcioletnią historię: Gdańska Stocznia Remontowa im. Piłsudskiego, Stocznia Remontowa Nauta, Stocznia Remontowa Gryfia, Morska Stocznia Remontowa w Świnoujściu, a także mniejsze zakłady, jak wspomniana już Poltramp Yard (Świnoujście), Grupa Navikon Sry (Świnoujście ), PTS (Szczecin ), Stalkon (Police), Polship, Makrum, Stocznia Pomerania (Szczecin), Navicor, Inomar, Mirand (Szczecin)…..