Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Polski e-marketing nawet 20% w górę

Polski e-marketing nawet 20% w górę

douglas / 78.8.14.* / 2009-07-01 10:56
Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego – takie wnioski płyną z najnowszego badania “Client-Agency Economic Outlook Survey” przeprowadzonego w maju 2009 r. w USA. W tegorocznych strategiach e-marketingowych dominują trzy kanały promocji: social media, e-mail marketing oraz pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. Respondenci zauważają zdecydowanie przesuniecie nakładów finansowych na nowoczesne formy promocji w sieci.

W ponad połowie przypadków fundusze na e-marketing rosną – nakłady na serwisy społecznościowe zwiekszyły w 69% agencji, na marketing poprzez e-maile w 55%, a na pozycjonowanie w 50% przypadków.

Polskie analizy wyraźnie potwierdzają ten trend – reklama w internecie, jako jedyny segment w rynku reklamowym, zanotowała 7% wzrost przychodów w I kwartale 2009 r. Potwierdzają to agencje e-marketingowe np. Artefakt, które notują 15% wzrost liczby klientów w tym roku.

Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze bardziej korzystna dla tego sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku.

Najnowsze wpisy