POMOC

ek0 / 2013-06-18 17:42
Witam. Chciałbym dowiedzieć się kilku spraw.
Studiuję geodezję. Z tym zawodem wiążę moja przyszłość. Każdy może założyć firmę geodezyjną. Jednak pełne uprawnienia można zdobyć po 3 latach pracy.
Moje pytania są następujące:
1. Czy w założonej firmie musi być przyjęty geodeta uprawniony, lub na umowe zlecenie/ umowę o dzieło ??
Czy może działać on w innej firmie, a niezbędne czynności formalne podpisać w 2 firmie ??
2. Czy we własnej firmie można odrabiać staż?? Z tego co się orientuję to tak. Znajomy ma ojca geodetę. Syn zakłada firmę, przyjmuje ojca i robi staż.

Pytanie z innej beczki.
Czy mogę założyć firmę, która będzie świadczyła usługi geodezyjne i papiernicze. Tj. druki, kopie, ksero, druk zdjęć??

Za odpowiedzi bardzo dziękuję.
Pozdrawiam
Wyświetlaj:
szklarek / 2013-06-19 10:21
1. Art. 19 USTAWY
z dnia 2 lipca 2004 r.
o swobodzie działalności gospodarczej:

"Jeżeli przepisy szczególne nakładają obowiązek posiadania odpowiednich uprawnień zawodowych przy wykonywaniu określonego rodzaju działalności gospodarczej, przedsiębiorca jest obowiązany zapewnić, aby czynności w ramach działalności go-spodarczej były wykonywane bezpośrednio przez osobę legitymującą się posiada-niem takich uprawnień zawodowych"

samo więc podbicie pieczątką i podpisanie operatu, mapy itd. nie spełnia tego wymogu. Pomijam kwestie późniejszej odpowiedzialności za błędy, poświadczanie nieprawdy. Jeszcze kwestia tego, że musi być jakaś podstawa prawna tego podpisywania- umowa o nadzór, konsultacje itp. Nie może osoba "obca" firmie pomagać- jest albo wspólnikiem, albo członkiem rodziny- osobą współpracującą, albo pracownikiem, albo ma umowę cywilną (dzieło, zlecenie) albo ma swoją firmę i jest to współpraca firm.

2. Przepis wykonawczy do UstawY z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne

jakim jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30 lipca 2003 r. w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii :