Forum Forum inwestycyjnePierwsze kroki

POMÓŻ STUDENTOWI!! powiedz jak ma zarobić na "chleb" ???

POMÓŻ STUDENTOWI!! powiedz jak ma zarobić na "chleb" ???

yaro206 / 2007-09-05 02:29
Witam!!

WIEM, ŻE TEN TEKST JEST DŁUGI I TO MOŻE ZNIECHĘCAĆ DO PRZECZYTANIA JEGO TREŚCI DO KOŃCA ALE PROSZĘ POMAGAJĄC MI TO TAK JAK BYŚ BUDOWAŁ PRZYSZŁOŚĆ TEGO NARODU hehe:)

Jestem studentem studiów dziennych na Politechnice Gdańskiej i chciałem dorobić sobie do stypendium i w ten sposób ulżyć finansowo rodzicom:) Zacznę może od tego, że nie posiadam dużego zaplecza finansowego, chciałem zainwestować na początek (żeby się przekonać czy uda mi się coś zarobić a może na początek lepiej postarać się nic nie stracić) około 500zł a później zwiększyć tą kwotę do 1500zł maksymalnie. Przyznam się od razu bez bicia, że jestem „zielony” w inwestowaniu na giełdzie a szczątki wiedzy jakie na ten temat obecnie posiadam pochodzą z dzisiejszej kilkugodzinnej lektury pochodzącej głównie z forów w internecie. Wiem, że moje pytania mogą niektórych może bardzo bawić ale proszę o zrozumienie, nawet Albert Einstein zaczynał od dodawania 2+2:)

No wiec pytania:
1) Na początek jaki dom maklerski wybrać????
Czy DM WBK, który jest bardzo polecany w opiniach użytkowników, wydaje częste rekomendacje a jego system jest bardzo klarowny, lecz jego minimalna prowizja to 6zł, wiec bym musiał mieć wkładu jak dobrze rozumuje około 1500zł żeby mi się kalkulowało. Czy może DM PKO ze względy na prowizję minimalną przy zakupie akcji 2zł????? Chciałbym inwestować krótkoterminowo i nie duże kwoty, wiec opcja 2zł jest bardzo korzystna. A może jakiś inny BM dla mojej strategii inwestowania????

2) Dalej załóżmy, że jestem już szczęśliwym posiadaczem rachunku maklerskiego w BM WBK no i co dalej??? Czym się kierować w wyborze akcji:
a) czy może tym w jakim sektorze ona jest (w końcu sektor informatyczny zawsze będzie szedł do przodu);