Portfel 25 000

Michał000 / 80.55.47.* / 2007-03-20 14:49
Zastanawiam się nad zainwestowaniem 25 000 pln w fundusze.
Po analizie notowań i lekturze informacji z sieci opracowałem następujący portfel:

1. PZU Akcji Małych i Średnich Spółek 5K
2. Legg Mason Akcji 5k
3. Idea Akcji 5k
4. PZU Zrównoważony 5k
5. Idea Stabilnego Wzrostu 5k

Czas inwestycji do dwóch lat.

Proszę o opinię o zaproponowanym portfelu. Czy zamiast 4 i 5 lepiej kupić obligację lub fundusz obligacji. Akceptuję ryzyko do poziomu –25%. Czy jest to odpowiedni moment do inwestowania w fundusze akcji. Wiem, że to trudne pytanie ale czy są obecnie jakieś przeciw wskazania ? Może jeszcze się wstrzymać jakiś czas ? Wszelkie opinie mile widziane.

Dodatkowo akcje 1k. Nie mam doświadczenia w samodzielnym inwestowaniu w akcje, dlatego na początek chce spróbować z małą kwotą.
Co miesiąc zamierzam uzupełniać portfel o dodatkowe 3 tysiące.
Z gory dziekuje

Michał
Wyświetlaj:
cortez / 2007-07-23 23:39 / Bywalec forum
akceptujesz spore ryzyko, więc inwestuj raczej tylko w akcyjne. Zamiast hybryd, proponuję unikorona akcje, uniakcje nowa europa, bph dyn sp.
TaS / 2007-07-23 23:01 / Tysiącznik na forum
proponuje bys na początke poczytał troche to forum - zwłaszcza starsze posty :) duzo sie dowiesz:)
co do nauki - genialny pomysl pod jednym warunkiem - o ile nie bedziesz dokładał do tego interesu. Tzn. czasami występuje taki efekt,ze np przez miesiac masz lepsze wyniki niz fundy i wtedy zaczyna działać ludzka pazerność: "przeciez ja robie to lepiej"... a to skonczyc sie moze katastrofa :)
czy sa przeciwskazania do inwestowania w akcje? hmm... od jakis dwóch miechów mniej więcej połowa spółek spada, a połowa rośnie - spadają głównie małe:/ nie twierdze,ze to juz koniec - przeciwnie to zdrowa sytuacja - ale zysk bedzie coraz trudniejszy do wypracowania...

stad polecam uni - tam wig20 jest podstawa... mniejsza stopa zwrotu, ale pewniejsze spolki :)
stanman / 2007-07-22 21:37