Forum Archiwum tematów giełdowych

potrzebuję rad - akcje, kupić czy nie kupić

potrzebuję rad - akcje, kupić czy nie kupić

zielona / 82.177.48.* / 2005-11-04 15:53
Witam,
Jestem tu nowa i zielona w temacie GPW jak mój nick.
Nigdy nie interesowała mnie giełda a teraz muszę podjąć decyzję o zakupie akcji i przydałyby się jakieś wskazówki doświadczonych w tym temacie.
Moja macierzysta firma /zagraniczna/ uwalnia część kapitału i jako pracownik jej spółki zależnej mogę nabyć akcje. Notowania tych akcji będą na giełdzie francuskiej..
Są 4 warianty nabywania akcji, można skorzystać z jednego, wszystkich, bądź dowolnie wybranych.
I wariant – kupuję po cenie z oferty publicznej i mogę nimi dysponować od chwili nabycia. Jestem akcjonariuszem Firmy.
II wariant – akcje kupuję z 20% bonifikatą ale warunek, nie mogę sprzedać przez 2 lata. Tu również jestem akcjonariuszem firmy.
III – do moich zainwestowanych pieniędzy tyle samo dopłaca moja spółka. Nie jestem już akcjonariuszem, bo moje akcje wykupuje Międzynarodowy Fundusz Oszczędnościowy, zamieniając moje akcje na jednostki uczestnictwa w funduszu. Jednak w tym wariancie nie mogę sprzedać tych jednostek przez 5 lat. Nie otrzymuję dywidendy tylko dodatkowe jednostki uczestnictwa.

IV wariant – podobny do III z tą tylko różnicą, że zamiast dopłaty spółki, dopłaca bank i tak do każdej zakupionej akcji Bank dopłaca do 9, nie mam tu żadnych dodatkowych korzyści jedynie gwarancję, że po 5 latach otrzymam zwrot zainwestowanej kwoty – w razie najczarniejszego scenariusza.
Nie wiem czy jasno to opisałam, jakby były wątpliwości wyjaśnię.

Proszę tylko o jakieś podpowiedzi, czym może grozić zakup akcji w poszczególnych wariantach.
Zaznaczam, że mogę trochę gotówki zamrozić.
Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

zielona
Wyświetlaj:
kryjan / 195.117.171.* / 2005-11-09 18:31
czy chodzi o eDF
zielona / 195.116.54.* / 2005-11-10 08:41
Tak to chodzi o EdF -
glupi jasio / 81.219.76.* / 2005-11-08 20:31