Forum Forum podatkowePIT

Praca w W.Brytanii i w Polsce

Praca w W.Brytanii i w Polsce

tomala60 / 93.105.96.* / 2010-04-20 19:45
Pracowałem w W.Brytanii i zarobiłem po przeliczeniu i odjęciu wszystkiego (diety KUP) 4.800 w Polsce zarobiłem ok. 1.300 zł jestem studentem. Podatek w Polsce wyniósł (umowa zlecenie) 18% ok. 160 zł (piszę z głowy) czyli nie przekroczyłem 3000 zł ( czyli do zwrotu) . Po wyliczeniu z PIT-36 i ZG mam zapłacić (według programu z gazety) 75 zł . Tylko nie rozumiem czemu ? Przecież nie przekroczyłem dochodu 3.000 zł w Polsce bo w Anglii taż nie płaciłem podatku bo mało zarobiłem. to dlaczego mam płacić
Wyświetlaj:
tomala60 / 93.105.96.* / 2010-04-20 21:32
może źle napisałem , mam zwrot 88 zł bo pracodawca zapłacił już za mnie 163 zł , ale dlaczego mam zapłacić (niby) 75 zł skoro nie przekroczyłem w Polsce progu 3.000 zł i w W.Brytanii 6.000 funtów. czyli jakby nigdzie nie płacę podatku, a jednak na końcu płacę 75 zł. Jest to dla mnie niezrozumiałe ( nie chodzi tu o pieniądze tylko o logikę). dziękuję za odpowiedz w sprawie ulgi na dzieci
ZulkaM / 2010-04-20 21:10 / Bywalec forum
Coś musiałeś zle wpisać, bo mnie wychodzi do zwrotu, chociaż nie cały podatek, bo wykazując angielskie dochody w zeznaniu podniosła ci się stopa oprocentowania dochodów polskich.
A drugie Twoje pytanie, to:
"W art. 27f w związku z art. 6 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ustawodawca wskazał, że ulga prorodzinna przysługuje z tytułu wychowywania w danym roku własnych lub przysposobionych:

1. dzieci małoletnich,
2. dzieci, bez względu na ich wiek, które zgodnie z odrębnymi przepisami otrzymywały zasiłek pielęgnacyjny,