Forum Forum inwestycyjneWydarzenia

Prawie 1000% wzrostu zysku i ponad 100% wzrostu przychodów

Prawie 1000% wzrostu zysku i ponad 100% wzrostu przychodów

rob484 / 2008-05-13 23:12
Dobre wyniki Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group za I kwartał 2008 r.

13,36 mln zł wyniosły po pierwszym kwartale skonsolidowane przychody ze sprzedaży Platformy Mediowej Point Group. Zysk netto za trzy miesiące przekroczył 2,4 mln zł. Raport za I kwartał do pobrania w dziale relacji inwestorskich.


Dane na koniec pierwszego kwartału 2008 r.:

• Po pierwszym kwartale 2008 roku przychody Grupy Kapitałowej Platformy Mediowej Point Group wynoszą 13 361 tys. zł, co przewyższa o ponad 100% przychody osiągnięte w analogicznym okresie 2007 roku. Głównym czynnikiem wpływającym na tak istotny wzrost jest rozszerzenie portfolio usług spółki o nowe tytuły prasowe, usługi drukarskie, usługi PR, jak również wzmocnienie działań sprzedażowych poprzez restrukturyzację działu sprzedaży.

• Pierwszy kwartał 2008 roku zamknął się zyskiem netto na poziomie 2 425 tys. zł, co przewyższa prawie dziesięciokrotnie zysk osiągnięty w I kwartale 2007 roku, który kształtował się na poziomie 255 tys. zł. Wynik ten został osiągnięty m.in. dzięki wzrostowi sprzedaży, a tym samym i rentowności, reklam w dotychczasowych tytułach Grupy oraz wzrostowi rentowności działań spółki BTL Point Group. Osiągnięte wyniki potwierdzają że Grupa obrała właściwy kierunek rozwoju, a jej działania są źródłem dynamicznego wzrostu przychodów.

• O ponad 68% wzrosły w stosunku do I kwartału 2007 roku przychody Media Point Group sp. z o.o., spółki Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group, która generuje najwyższe przychody w ramach Grupy. Związane jest to głównie z coraz silniej zaznaczaną obecnością na rynku mediów, w szczególności prasy i magazynów oraz wzrostem sprzedaży reklam w posiadanych tytułach.

• Prawie siedmiokrotnie wyższe przychody niż w analogicznym okresie 2007 roku osiągnęła BTL Point Group sp. z o.o., spółka Grupy Kapitałowej PMPG działająca na rynku agencji reklamowych. BTL, jako agencja oferująca pełen zakres usług komunikacji marketingowej, stale rozszerza portfel klientów i generuje coraz większe zyski z dynamicznie rozwijającego się rynku eventów. W I kwartale 2008 roku BTL Point Group osiągnęła przychody na poziomie 3 064 tys. zł.


„Dobry wynik finansowy w I kwartale pokazuje, że przedstawione w marcu prognozy przychodów na 2008 r. są bardzo realistyczne. Jednocześnie stanowią kolejny dowód, po wynikach za 2007 r., że strategia rozwoju Platformy Mediowej Point Group jest strategią dynamicznego wzrostu i jej konsekwentna realizacja w długim okresie przynosi satysfakcjonujące efekty" - komentuje wyniki prezes Platformy Mediowej Point Group, Michał M. Lisiecki. Zwraca uwagę, że branża, w której działa PMPG, charakteryzuje się sezonowością i największe przychody generuje w III i IV kwartale roku. „Tak dobry wynik już w I kwartale potwierdza, iż PMPG pozostaje spółką o dużym potencjale wzrostu, co w połączeniu z dynamiką rynku, na którym działa, stanowi o jej sukcesie" - podkreśla Lisiecki.

Zgodnie z opublikowaną w marcu prognozą wyników, wynik brutto Platformy Mediowej Point Group w bieżącym roku ma wynieść 8,9 mln zł. Strategia rozwoju PMPG SA zakłada m.in. szersze wykorzystanie posiadanych silnych marek mediowych, w tym poprzez wejście w nowe rodzaje mediów, a także rozwój Grupy Kapitałowej poprzez akwizycje. Istotnym celem o znaczeniu strategicznym jest również stworzenie multimedialnej bazy treści, pełniącej funkcję archiwum centralnego. Treści w niej gromadzone będą dodatkowo udostępniane dla klientów biznesowych na zasadach agencji informacyjnej lub dostępu do archiwum.
Źródło: Emitent
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy