Forum Forum prawneZmiany w prawie

prawo do zachówku osoby po przysposobieniu

prawo do zachówku osoby po przysposobieniu

marek k / 79.188.100.* / 2009-01-24 03:04
witam.
interesuje mnie, czy mam prawo do zachówku po ojcu (posiadal gospodarstwo rolne), ktory zginal tragicznie w 1998 roku. majatek przeszedl na matke i rodzenstwo, mnie i brata pominieto, poznalismy sie dopiero 6 lat temu. jestem osoba niepelnosprawna, mam 29 lat, wkrotce po urodzeniu mnie i brata blizniaka odebrano rodzicom z powodu zlych warunkow i juz czworga rodzenstwa. trafilismy do domu dziecka, brata adoptowano, mnie wzieto razem z nim i przysposobiono z prawem noszenia nazwiska. czy nalezy sie mnie i bratu cokolwiek po zmarlym ojcu? jesli tak to jaki to jest zachowek? cale gospodarstwo nalezy obecnie do najstarszego brata. po nas urodzil sie jeszcze jeden brat a w 1994r jeden brat zmarl.
bardzo prosze o odpowiedz.
Wyświetlaj:
opollaklar / 178.36.192.* / 2019-11-27 12:58
Jestem całkowicie zielona w kwestiach prawnych, więc zwróciłam się po poradę do adwokata Cejrowskiego. Jestem zdania, że jak ma się wątpliwości, to lepiej zwrócić się do profesjonalisty.
53jaro / 93.105.86.* / 2009-01-25 19:47
Witam. Art,936 par.1 KC Przysposobiony dziedziczy poprzyspasabiajacym i jego krewnych tak,jak by był dzieckiem przyspasabiającego i jego krewni dziedziczą po przysposobionym tak,jak by przyspasabiajacy był rodzicem przysposobionego.
marek k / 79.188.100.* / 2009-01-26 13:05
bardzo dziekuje za odpowiedz. a czy po rodzonych rodzicach mamy prawo do zachowku? ojciec zginal tragicznie, nie zostawil testamentu i nie wydziedziczyl nas. kiedy nas zabrano rodzice zostali namowieni do zrzeczenia sie praw rodzicielskich.
primadonna / 195.94.218.* / 2009-01-29 12:58
po rodzonych rodzicach już nie, dobrowolnie czy nie, ale zrzekli się praw rodzicielskich, więc nie mieli praw do Was, tak samo jak Wy nie macie do nich
fru / 89.200.210.* / 2009-01-30 23:41