Program żeglugi śródlądowej. Rząd chce wydać 60 mld złotych na użeglownienie Wisły i Odry
Money.pl
/ 2016-04-11 13:57
xyzzzz
/ 46.169.22.* / 2016-04-11 23:25
Zabłocki i mydło
lean just in time
/ 176.221.121.* / 2016-04-11 22:57
Przecież dziś wszystko się transportuje w systemie "just in time". Nie wyobrażam sobie, żeby dzisiejsze fabryki wysyłały swój towar statkiem do odbiorców. Tak samo nie wyobrażam sobie jakbym miał czekać aż statek dopłynie sobie powoli i tracić czas na przeładunki. TIR ma 5 godzin, żeby dostarczyć towar od fabryki do fabryki. Jak nie zdąży są spedycje lotnicze za grubą kasiorę. Statkiem to można węgiel wozić albo ropę naftową i piach nad morze.
dziki268
/ 83.25.223.* / 2016-04-12 02:04
Tir 40 ton a na barkę 20 razy tyle a może i więcej. Może jakieś nawozy, buraki cukrowe, węgiel a koszt przewozu jak za 5 tirów. Na dużą skalę to by się opłacało, a tak przez 10 lat to by się i może zwróciło :)
m-53
/ 213.108.152.* / 2016-04-12 00:39
Tak samo nie wyobrażam sobie jakbym miał czekać aż statek dopłynie sobie powoli i tracić czas na przeładunki.
A widziałeś kiedyś terminal kontenerowy?
rafga
/ 88.128.81.* / 2016-04-11 23:15
to zacznij troche zwiedzac europe i zobaczysz jaka to potega niemcy i francja nie wspominajac juz o holandii dla nich to filar gospodarczy gdyby to sie nie oplacalo to nie bylo by tego w zachodnij europie pomysl rzeczny jest bardzo dobry zobaczymy jak wykonanie tego pomysłu
sprawiedliwy73
/ 37.47.8.* / 2016-04-11 22:43
świetny pomysł...PiS powinien też pomyśleć o kolonizacji księzyca - a dlaczego nie..... w deklaracjach bez pokrycia bija na glowe wszystkich..
henryk571
/ 81.166.149.* / 2016-04-12 03:29
świetny pomysł.
przeciez oni juz dawno ukradli ksiezyc
Edek z Fabryki Kredek
/ 213.238.98.* / 2016-04-11 22:30
Turystyka - Przykładowo -Odcinek rzeki Odry od Raciborza do Wrocławia to 20 śluz .Przyjmujemy że śluzowanie średnio trwa 30 min to mamy 10 godzin stania i delektowania się napełnianiem i spuszczaniem wody. Motorówka czy łódź kabinowa to około 7-14 zł 9 (zależne od godziny śluzowania). Czyli maksymalnie 280zł x 2 bo przecież chcemy wrócić to już mamy 360 zł. Jak widać taniej i szybciej będzie z przyczepą kempingową po drodze.
Transport rzeczny-Za jedno śluzowanie statku, barki itp 15,5-16,2 zł plus opłata za przewóz towarów za jeden tonokilometr 0,68 gr .Dodajmy koszty eksploatacji statku ,ubezpieczenie ,czasowo nie żeglowne odcinki przez,remonty śluz itp Wychodzi nam szybciej i taniej kilkakrotnie wozić ten sam towar wynajętym Tirem .
pozytyw
/ 95.160.152.* / 2016-04-11 21:51
Nareszcie może pisiaki coś ruszą z tą sprawą....
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
spoko699
/ 185.28.248.* / 2016-04-11 21:39
"TIRy na tory" tego hasła nie da się zrealizować a co dopiero transport wodą. Te rodzaje transportu są tylko teoretycznie tańsze ale ze względu na większą bezwładność nigdy nie wyprą transportu samochodowego. Drugi powód związany z pierwszym to taki, że na samochodach zgromadzone są stany magazynowe błyskawicznie dystrybuowane do odbiorcy...kto choć odrobinę zna się na transporcie wie że pomysł rządu to wyrzucenie miliardów w błoto.
sretyerty
/ 193.254.246.* / 2016-04-11 21:39
A co z zaporą we Włocławku? Miała już dawno być rozebrana bo zagraża bezpieczeństwu i ogranicza ekosystem Wisły.
jkllad
/ 213.25.26.* / 2016-04-11 20:56
z tego co wiem odchodzi się od regulowania rzek progami i tamami, zapora we Włocławku stanowi nierozwiązany problem
Sylwiusz444
/ 185.78.135.* / 2016-04-11 20:51
W Niemczech zegluga rzeczno-kanalowa caly czas ma sie bardzo dobrze i jest szeroko wykorzystywana do transportu wielu towarow. U nas tez tak kiedys bylo, ale wiele lat temu barki posprzedawano... do Niemiec. Szkoda, bo to dobry i przewidywalny (brak korkow) srodek transportu, mogacy w jednym rzucie przewiezc wiele ton odciazajac nasze juz mocno zatloczone ulice...
krytyk 15
/ 91.234.101.* / 2016-04-11 20:47
Nasuwa się kilka pytań.Co będziemy wozić tymi barkami ? ,zboże ,węgiel , samochody,
a może jak Zabłocki mydło.Kto to sfinansuje i z czego.? Zakres inwestycji przekroczy
na pewno 100 mld.,trzeba bowiem brac pod uwagę budowę portów rzecznych , dróg
i węzłów komunikacyjnych itp.Trzeba również wiedzieć , że takie inwestycje amortyzują sie
przez kilkadziesiąt lat.
Suma sumarum to piękne marzenie ale nierealne i spóżnione o 100 lat.
fufek_01
/ 89.73.97.* / 2016-04-11 23:01
a co my teraz wozimy TIR-ami - może mydło? - nie wiem; wiem, że kraje tzw. rozwinięte mają mocno rozbudowany system połączeń wodnych - wiąże się to nie tylko z transportem ale też np. z retencjonowaniem wody; my w tej chwili w okresach suszy możemy przejść Wisłę w Warszawie pieszo, a podobno wody będzie coraz mniej...
MWS
/ 83.20.40.* / 2016-04-11 20:43
zamiast autostrad będziemy żeglować,to jakiś kiepski żart ,a spławiać będziemy rozchwytywany na świeci węgiel -banda debili albo DOBRA ZMIANA
jan566
/ 188.146.1.* / 2016-04-11 20:31
Co za bajkopisarze ?
Gierek202
/ 46.170.10.* / 2016-04-11 20:28
DZIAŁAĆ nie gadać.WRESZCIE!!!!
Łukasz1055
/ 93.105.126.* / 2016-04-11 20:24
Romek1004 ja tez za Jarkiem nie przepadam ale co ma wspólnego polowanie z kamienem do budowy drog wodnych? pomysl jak najbardziej popieram
wodnik 2016
/ 89.229.149.* / 2016-04-11 20:22
Co to jest te głupie 60 mld złotych wobec olbrzymich , różnorodnych korzyści jakie dadzą szlaki wodne?
Ale ja mimo wszystko, jak Boga kocham w te NIE wierzę. Dlaczego?
Ano dlatego , że regulacja rzeki Wisły przed wojna miała likwidować bezrobocie. Podobne założenia brzmiała PRL
Jak działali z jakim sensem niech mówi sama za siebie tamę we Włocławki które przegrodziła Wiśle w środku jej biegu - po co? Poza tym wymiary służy w tamie ograniczają budowę większych jednostek pływających w Stoczni Płockiej.