Promocja firmy

szymeczek / 2008-06-10 15:47
Witam,
niedawno założyłem działalność zajmującą sie kursami jezyka niemieckiego. Jak można skutecznie zapromować firmę? Korzystam z google adwords ale wydaje mi sie ze nie jest to zbyt skuteczne. Proszę o wskazówki
Pozdrawiam
Wyświetlaj:
Iwona_P / 2011-03-14 14:00
Swoja strona to podstawa. Poza tym polecam działania w mediach społecznościowych (Facebook, nk, itp.)
wawrzyn75 / 2011-03-24 11:31
Pani Iwono. Niby wszystko ok. To, że strona internetowa to podstawa…można powiedzieć inaczej. Bycie w Internecie to podstawa. Badania mówią, że około 50% polskich firm nie ma w Internecie. Także będąc w nim obecnym ma się praktycznie przewagę nad połową firm działających na polskim rynku. Ale czy zakładanie od razu strony to dobry krok?
Myślę, że lepiej zaoszczędzić te pieniądze i przeznaczyć ich część na wykupienie wizytówki w katalogu firm np. w Panoramie Firm.
Nie trzeba martwić się o pozycje w wyszukiwarce bo oni o to dbają i zawsze jest się wysoko. Uważam, że to dobry ruch na początek. Ze stroną radził bym się wstrzymać i poczekać aż firma będzie tego naprawde potrzebować.
Luka75 / 37.47.138.* / 2018-08-22 01:51
Co do wizytówek można je traktować jako uzupełnienie działań w internecie pod warunkiem, że są bezpłatne. Podstawa to własna strona internetowa!
Polecam artykuł: " Czy warto przedłużać wpis w katalogu Panoramy Firm ..."
katrinaa11 / 2011-03-24 12:29
ja proponuję łatwy do zapamiętania slogan, zatrudnij copywritera on Ci wymyśli hasło promocyjne i uloteczki na ulicach będą wpadać z takim hasłem w ręce przechodniów
arekpio / 2011-02-23 18:06
ja polecam katalog firm www.firmyw1miejscu.pl
Dodałem firmę, jest na pierwszej stronie, i ludzie mnie zauważaja:)
mbfirm / 91.150.223.* / 2010-02-08 13:47
Jęśli jesteś z woj małopolskiego to bardzo skutecznym portalem reklamujacym firmy jest
mbfirm , podstawowy wpis do wyszukiwarki jest bezplatny ale rowniez posiadaja inne formy
wpisu o bardzo interesujacej formie graficznej i docierajacej do wielu potencjalnych
klijentów. Jesli ktos jest zainteresowany taka forma to sluze pomoca gg 7872689
kopiejka / 2010-01-14 14:05
Masz rację, że jeśli chcesz zaistnieć, to przede wszystkim dobrze jest być znanym w internecie. Wiele osób uważa, że jeśli nie ma cię w internecie to nie ma cię wcale. Wiem, że istnieje dużo firm i portali, które zajmują się promocją firmy w internecie, a jedną z najlepszych moim zdaniem jest portal firmy.net, bo zapewniają kompleksową promocję w internecie. Przez pierwsze dwa tygodnie możesz wypróbować ich działania a potem wybrać jeden z 4 dostępnych pakietów. Bardzo dobrze współpracuje się z tym portalem i nic dziwnego, że jest coraz więcej firm, które korzystają z ich usług. Moim zdaniem powinieneś się do nich zgłosić.
Syn Szeryfa / 93.154.253.* / 2012-09-27 02:21
Firmy.net spadła z ekstraklasy i gra teraz w drugiej lidze, wyciągając pieniądze od swoich klientów za niechciany abonament na kolejny rok. Stanowczo odradzam.
nipsu / 2009-11-14 15:12
ja też bym stawiała na Internet. przede wszystkim zadbaj o dobrą stronę (może być zwykła strona-wizytówka, ale profesjonalnie wykonana) i pozycjonowanie metodą naturalną! znajdź grupy dyskusyjne, na których użytkownicy poszukują dobrych kursów językowych i zaproponuj swoje usługi. poza tym, tak jak już ktoś wspominał, dodaj firmę do rozmaitych katalogów. Jeśli w Twoim mieście odbywają się np. jakieś targi językowe, to wykup tam sobie stoisko.
Jeśli jeszcze coś przyjdzie mi do głowy, to na pewno dam znać:)
davids / 85.221.131.* / 2009-11-13 22:45
Dodawaj firmę do dużych portali np. www.catania.pl , www.favore.pl , www.pf.pl itp. za granicą www.alibaba.com , www.trade.com itp. Allegro nie polecam tam raczej tylko sprzedaz bezpośrednia sie liczy
Adh4 / 2009-10-27 22:34
Polecam promocję w radiu ale regionalnym tam gdzie działasz, pomyśl o bilbordach albo banerkach lub foli wyklejanej na witrynie (nie jest to duży koszt - ps. jestem w stanie pomoc w razie czego). Pomyśl o takich reklamach w miejscach gdzie jest dużo ludzi do których kierujesz swój biznes jeśli jest to kurs języka obcego czyli szkoły, uczelnie, przedszkola ale także firmy z kapitałem zagranicznym.
Nie opłaca się inwestowania w ulotki jest to kosztowne i mało skuteczne.

Jak coś to pisz do mnie:D
ttoudi / 89.76.127.* / 2009-10-02 16:18
Na pewno katalog firm, ale jeden to za mało. Można też dodawać ogłoszenia w różnych portalach/katalogach jak np. ten http://polskiebiznesy.pl/
Juranix / 83.22.88.* / 2010-01-15 14:39
lub ten: http://www.polfirm.pl
aaudytor / 2009-10-30 10:56 / Bywalec forum
Portale, fora są dość skuteczne bo do dużej liczby osób docierają, ale trzeba systematycznie i na kilku stronach się udzielać.
maredith / 2009-11-03 20:33
W dzisiejszych czasach nie wiem czy reklama w radio jest aż tak skuteczna, żeby inwestować w nią czas i pieniądze. No chyba, że na zasadzie wymiany, czyli wzmianka o twojej firmie na antenie w zamian za produkty twojej firmy, albo jakąś usługę.
Dzisiaj trzeba dopieszczać swój wizerunek w internecie.
Jak pisze aaudytor są agencję, które świadczą usługi pakietowe. Promocję w zależności od profilu firmy i zapotrzebowania klienta świadczą też wspomniane wcześniej przeze mnie firmy.net. Na początek masz pakiet za free + porady jak rozkręcić własną firmę, a później decydujesz się czy zostajesz z nimi czy promujesz się na własną rękę.
To drugie jest strasznie czasochłonne i nie zawsze wymierne. Każdy PRowiec ci powie, że pr jest o wiele bardziej skuteczny jeśli prowadzony jest przez jednostkę z poza firmy, ale ostateczny wybór należy do ciebie.
Szeryf / 93.154.253.* / 2012-09-27 02:14
To już jest nieaktualne, firmy.net zmieniła model biznesowy i zamiast rozwijać usługi wspierające swoich klientów, czeszą kasę z gapiostwa tychże. W regulaminie umieszczają nie-etyczną klauzulę o umowie bezterminowej, czekają aż minie okres rocznego-promocyjnego abonamentu i wystawiają fakturę na kwotę 5x większą bez żadnego powiadomienia.
ottelia / 2009-09-16 08:19
Wszystko o czym pisali moi poprzednicy, owszem jest dobrym sposobem na promowanie biznesu, ale jednak Internet to potęga:) Najlepiej skorzystaj z jakiegoś katalogu firm. Portal Firmy.net ma bardzo dobrą ofertę i zajmuję się właśnie promowaniem. Mają 4 pakiety, uzależnione od tego jak bardzo zależy Ci na zwiększeniu rozpoznawalności Twojej działalności (nasza firma korzysta z ich najbardziej rozbudowanego pakietu - Pakiet Business gold, dzięki któremu mamy swoją stronę oraz linki sponsorowane w Google). Poza tym dużym plusem jest otrzymywanie statystyk i miesięcznych raportów, dotyczących efektów promowania.
aktywa.biz / 2009-09-16 15:25 / Bywalec forum
Może i warto się tam dodać, ale to za mało. Potrzebujesz całej strategii marketingowej, o której napomknąłem w innym wpisie w tym wątku.

Pozdrawiam,
Michał Toczyski, http://michaltoczyski.pl
gelbo / 2009-08-17 15:20
Zdecydowanie Favore.pl w nowej dzialalnosci nie ma sensu pakowac kasy w agencje PR.
A_r_t_u_r / 2008-06-10 18:56
Może prasa lokalna (jesli Twoja działalność dotyczy rynku lokalnego), do tego jakies serwisy ogłoszeniowe. Mozesz też stworzyć własna stronę w www tam sie promować, mozesz sie ogłosić także w serwisach oferujacych usługi np. Favore.pl czy Esparo.pl
powodzenia!

Artur
finansedlakazdego.pl
Wirgiliusz / 78.8.94.* / 2010-09-20 12:25
Czasy już nastały takie, że musimy nieźle się natrudzić aby zaistnieć na rynku. Nie jest łatwo przebić się i wypromować własną markę - szczególnie małym firmom. Warto dlatego dostrzec zlety internetu a im wcześniej tym lepiej.
Własna strona www kiedyś była jako zbędny dodatek a dziś to potężne narzędzie mogące przysporzyć wiele kontaktów i kleintów. Oczywiście wykonana w sposób profesjonalny - bo niekiedy strony zamiast dodawać wiarygodności, solidności firmie to czynią wręcz odwrotnie. Szczególnie te robione w niby to jeden dzień i za małe pieniądzę(50?!? 200 zł)
Polecam poszperać trochę w internecie - bo naprawdę dobrym wyborem można wiele zyskać. Dobrze jest korzystać z firm profesjonalych oraz agencji reklamowych typu: http://www.web-promotion.pl/ lub http://kramework.com/ a nie użerać się z pseudoinformatykami z Allegro czy domo-specjalistami...
Warto również zainwestować jak już się ma własną firmę w reklamę na np. aucie lub dodanie firmy do branżowego katalogu w internecie oraz ważne by mieć "ładne" wizytówki własnej firmy.
Zulay / 174.133.9.* / 2009-10-12 20:25
Favore.pl znam, ale o esparo.pl pierwszy raz słyszę. Z tych nowszych ciekawie prezentuje się twojfachowiec.net Radzę też poszukać stron z ogłoszeniami szkół językowych, a także innych portali, na których uczniowie mogą szukać kursów, np. dział szkół językowych na ang.pl

Piszesz, że niedawno założyłeś działalność. Czy jednak odbyły się już pierwsze zajęcia i możesz poprosić swoich uczniów o wystawienie pozytywnej opinii na stronach? Bardzo ciężko może się przebić wśród mocnej konkurencji w Twojej branży. Wiele nowych szkół stara się zaoferować kursy w jak najniższych cenach, ale nie ma co się oszukiwać - najważniejsza jest dobra opinia o szkole i o jej skuteczności.

Wracając do serwisów ogłoszeniowych, dodawaj ofertę wszędzie gdzie tylko możesz, zarówno darmowo, jak i płatnie jeśli brakuje bezpłatnej opcji. W końcu konkurencję znajdziesz praktycznie na każdej takiej stronie.

Dla mnie podczas poszukiwań odpowiedniej szkoły językowej w moim mieście najważniejsze były opinie uczniów. Jeśli szkoła była nowa i można było znaleźć jej ofertę na jednej czy dwóch stronach, brakowało mi do niej zaufania.

Co do reklam adwords to jeśli nie są skuteczne, zapewne kampania jest nieprawidłowo prowadzona. Czy masz dostęp do statystyk? Czy wiesz, ile osób odwiedza Twoją stronę przez wyszukiwarki?
maredith / 2009-10-13 00:27
Jeśli szkoła była nowa i można było znaleźć jej ofertę na jednej czy
dwóch stronach, brakowało mi do niej zaufania.

Co do reklam adwords to jeśli nie są skuteczne, zapewne kampania jest nieprawidłowo
prowadzona. Czy masz dostęp do statystyk? Czy wiesz, ile osób odwiedza Twoją stronę przez
wyszukiwarki?


Faktycznie, im częściej widzimy nazwę danej firmy, instytucji, tym większą nie tylko sympatią ale i zaufaniem ją darzymy. W końcu ludzie lubią to, co im znane. Ogłaszaj się zatem wszędzie gdzie tylko się da. Konkurencję masz sporą, więc i ty musisz być konkurencyjny.
Adwords to tylko cząstka promocji. Katalogi firmy.net, pozycjonowanie, fora internetowe, może nawet mailing to podstawa.
Warto podpatrywać również konkurencję.
Np. profi lingua, myślę, że do ich rozpoznawalności przyczyniły się tysiące ulotek rozdawanych w dużych polskich miastach. Standardowa forma promocji, ale skuteczna ze względu na ilość i regularność.
Lukaaaas / 83.9.177.* / 2009-08-15 21:08
Mysle, ze moglbys po prostu skorzystac z uslug jakiejs agencji PR.
Ja na poczatku tez myslalem, ze sam sie zajme promocja i na tym zaoszczedze, ale prawda jest taka, ze stracilem kupe czasu, klientow itp. W rezultacie skontaktowalem sie z kilkoma mniejszymi agencjami i po przedstawieniu kilku ofert wybralem Extreme PR - www.extremepr.pl . No ale wiadomo, kazdy szuka w swoim miescie i taniej. Mi sie to oplacilo, o tyle, ze po dwoch miesiacach mialem trzy razy wiecej klientow. I ile sie nauczylem:-)
moja / 2009-08-24 14:53
Ja się zgadzam. Już niejednokrotnie spotykam się z podobnymi refleksjami. Ktoś nawet kiedyś przypominał, że PR jest jedną z najskuteczniejszych i najszybszych form promocji na szerszą skalę. Powoływał się przy tym na jakieś dane, ale widziałam te wypowiedź bardzo dawno i nie jestem w sanie przytoczyć szczegółów. Przekonała mnie jednak do tej formy rozpowszechniania wizerunku. Zastanów się jednak, zanim wybierzesz konkretną agencję, jak to wszędzie i zawsze bywa - lepiej korzystać z poleconych kontaktów.
aktywa.biz / 2009-09-05 22:33 / Bywalec forum
Niekoniecznie najszybszą formą promocji... PR to budowanie wizerunku, relacji, zaufania, kreowania marki. Warto pisać wysokiej jakości ciekawe i poczytne artykuły do lokalnej prasy i mediów. Nie musi to zaowocować od razu, ale w dłuższym okresie czasu w ten sposób budujemy wartościowy i sprzedający się brand.

Pozdrawiam,
Michał Toczyski, http://michaltoczyski.pl
syska / 2009-09-17 20:33
Mój przedmówca dobrze podsumował cel PR...co do opłacalności inwestowania w ten sposób promocji nie mam wątpliwości. Inną sprawą jest jednak fakt, że po pierwsze: wciąż mało ludzi zdaje sobie sprawę z wagi budowania marki i przywiazywania uwagi do dobrej opinii swej firmy na dłuższą metę, po drugie: PR to jednak inwestycja. Opłacalna, ale jednak inwestycja, na którą nie każdą firmę stać
aktywa.biz / 2009-09-17 23:13 / Bywalec forum
Wiesz co, sądzę, że stać na to bardzo wiele firm, choć nie każdy może sobie pozwolić na wynajęcie profesjonalnej agencji. Ale budowanie wizerunku dzieje się zawsze i wszędzie, w niektórych firmach się to przydaje bardziej (czyt. banki), a w innych mniej (np. produkty "wszystko po 5 zł").

Pozdrawiam,
Michał Toczyski
syska / 2009-09-17 23:26
Hm, no też racja...tak naprawdę każdy może sobie zrobić niezły PR niemal za darmo, pod warunkiem, że zna się na zasadach jego tworzenia:) Choć na nich zapewne każdy prędzej czy później się poznaje, metodą prób i błędów.
Zgodzę się też, że proces tworzenia wizerunku dzieje się mimowolnie, czy w niego ingerujemy czy nie, jednak możemy wynajmując taką firmę zapobiec przypadkom powstania negatywnego wizerunku:)
maredith / 2009-09-27 20:06
Oczywiście, można samodzielnie kształtować swój wizerunek, wielu to robi świadomie, ale trzeba pamiętać, że PR wymaga przede wszystkim regularności, a z tym nie jest już tak łatwo.
Sumienne i niemalże codzienne przypominanie o swoim/naszej firmy istnieniu wymaga sporej dyscypliny, a skoro coś nie jest obowiązkowe, to łatwiej z tego zrezygnować. Dlatego też o wiele prościej jest wynająć agencję PRowską albo wykupić pakiet na np. portalu wspomnianym wcześniej, czyli firmy.net. Te instytucje robią wszystko za nas. Zdobywają nam klientów, dbają o to, by nasza firma była nieustannie obecna na odpowiednich portalach, forach internetowych, mediach ogólnie. Wyłożone na ich usługi pieniądze zwracają się - szybko i w podwojonej ilości.
ANNMA / 89.171.40.* / 2009-10-27 11:52
No, dobrze. Ale każde z powyższych propozycji (skorzystania z pomocy PR) niesie ze sobą dodatkowe koszty. Ja właśnie zaczęłam realizować "swój pomysł na życie", co wiązało się z założeniem firmy. Nie jestem w stanie na tym etapie związać się z jakąś agencja i im płacić. Zastanawiam się czy można by było kupić jakiś pakiet materiałów, na podstawie których mogłabym sama promować firmę?
aaudytor / 2009-10-28 13:22 / Bywalec forum
Sa agencje gdzie jest kilka pakietów i wariantów i nie muszisz od razu pakowac się duże koszty.
nikita12 / 2010-01-06 16:17
Ja polecam firmy.net Można u nich promować swoja firmę na kilka wybranych sposobów. Istnieje możliwość zamieszczenia nawet bezpłatnego wpisu. Jest to jedna z prężniej rozwijających się firm tego typu, jedna z najbardziej rozpoznawalnych. Warto zainteresować się ich ofertą.
Gala Antonina / 78.8.92.* / 2011-09-06 14:10
A zastanawialeś się nad reklamą mobilną? Przejrzyj sobie ofertę firmy Promotional Partners, oni skupiają się na projektowaniu tego typu promocji. Możesz u nich wynająć auto, bardzo atrakcyjne, wraz z naklejoną na nie reklamą. Polecam. Szczegóły znajdziesz na promotionalpartners.pl
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy