Forum Forum inwestycyjneFundusze

Prosze znawcow o rade

Prosze znawcow o rade

Apu / 75.21.184.* / 2007-07-26 15:27
Chce zaczac inwestowac w fundusze. Jak to sie mowi mala lyczeczka , ale stale. Mysle o lokacie dlugoterminowej. Bardzo prosze o rady doswiadczonych inwestorow i doradcow od czego zaczac. Bo w temacie inwestycji mowiac przyslowiowo, jestem zielona.
Chetnym za pomoc z gory bardzo dziekuje.
Wyświetlaj:
TaS / 2007-07-26 23:53 / Tysiącznik na forum
pytanie podstawowe: czy skoro chcesz inwestowac 10 lat to czy poswiecisz pierwsze 2 na nauke, czy od razu chcesz miec kokosy? :)

rozpocznij od poczytania forum :)
cortez / 2007-07-26 22:14 / Bywalec forum
a możesz podać więcej informacji?
Np. długoterminowo to dla Ciebie ile?
Jaką akceptujesz stratę?
Ewentulanie jaki zysk CIę interesuje?
Generalnie odradzam lokaty, zwłaszcza długoterminowe i odsyłam Cię do dzisiejszego wątku tam masz jako takie porównanie fund a lokata: http://www.money.pl/forum/temat,6,585476,585476,40,0,fundusze;pieniezne;obligacji;versus;lokaty;terminowe.html?_rnd=1026588066&_rnd=1359433779#A586919
sebastian.drutowski / 2007-07-26 16:57 / "Uznany doradca inwestycyjny"
Drogi są co najmniej trzy:
1. Od razu zakładasz, że będziesz inwestować powyżej 4 lat i wchodzisz tylko w fundusze akcyjne,
2. Próbujesz uczyć się budować portfel zrównoważony (on najlepiej sprawdza się w perspektywie 2-4 letniej),
3. Dopiero zaczynasz i chcesz zobaczyć jak to działa (np. przez rok bawisz się niewielkimi kwotami w stosunkowo bezpiecznych funduszach stabilnego wzrostu, aktywnej alokacji, być może także jakimś funduszem zrównoważonym)
Apu / 75.21.184.* / 2007-07-26 17:19
Zakladam ze bede inwestowac sestematycznie prze najblisze 10 la, moze i dluzej. (Takie dodatkowe zabezpiecznie emerytalne).
Nie jestem bardzo ryzykowna, wiec tez nie chce pakowac pieniedzy w same akcje.
Jak mam wiedziec ktore fundusze sa dobre?, jaki daja zwrot?, jak sprawdzac i sledzic rynek.? Z ktorych stron korzystac.