Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Przetarg na helikoptery. MON: oferta PZL Mielec nie spełniała niezbędnych wymogów

Przetarg na helikoptery. MON: oferta PZL Mielec nie spełniała niezbędnych wymogów

Wyświetlaj:
mm953 / 78.10.180.* / 2015-05-05 09:42
od ośmiu lat PO likwiduje Polski przemysł i robi to bardzo skutecznie a przy okazji dba o interesy określonej grupy ludzi , którzy nagle POjawili się w POlsce PO 89r i udają "patriotów". Banda złodziei i pasożytów mamy w rządzie a co robi się z pasożytami widać nie wszyscy wiedzą.
autor677 / 80.48.62.* / 2015-05-05 09:42
Co za debilizm. Zamiast żeby instytucje państwowe (jak MON) zamawiały sprzęt u polskich producentów i tym samym nakręcało gospodarkę to ze względów "wymogów formalnych" będziemy wydawać pieniądze za granicę zwiększając deficyt w obrocie handlowym i budując gospodarkę obcych państw. BRAWO za strategiczne myślenie !!
Stasiek825 / 83.22.241.* / 2015-05-05 09:45
Offset - debilu. Offset. Zobacz co to oznacza. Tylko oferta, która wygrała ma go na w miarę rozsządnym poziomie.
pamietajcie na kogo glosujecie / 194.114.62.* / 2015-05-05 09:41
sprzedajna wladza nie myslaca patriotycznie, zamiast wydawac kase w PL oczywiscie kupia za granicą - patrz przykład zamiast Pesy kupili Pendolino bez wychylnego pudła czyli jazda max 200km/h
oz838 / 89.79.182.* / 2015-05-05 09:41
TRZEBA ROZLICZYĆ PO-PSL,najlepiej na wyborach,a następnie do akcji wkroczyć POwinna PROKURATURA!!!tylko PIS i DUDA! KUKIZ jest OK! ale potrzeba Mu czasu żeby wzmocnić swoje zaplecze,niech zdobywa doświadczenie w polityce i patrzy na ręce PISowi.DUDA i PIS,bo inaczej PO-PSL zrobią z Nas do końca marmoladę.Nowe POmysły PO-PSL,od Nowego Roku POdatek katastralny od nieruchomości,POdatek od starych samochodów(ekologiczny)czyli np.nie wiedziesz do Warszawy bo masz 10letni samochód i jesteś za biedny na nowy.Kto dzieli Polaków????cały czas POdział robi PO-PSL!!!!!
Bobro / 83.22.241.* / 2015-05-05 09:46
Duda i tak nie wygra. Możesz pyszczyć dalej klakierze.
moon292 / 84.10.2.* / 2015-05-05 09:49
Jak twoi sfałszują wybory to Duda nie wygra.
Bobro / 83.22.241.* / 2015-05-05 09:54
Nie muszą fałszować. Na Dudę tylko desperaci i Rydzykowa armia zagłosuje. Chcesz czy nie, większość ludzi w Polsce chce prezydenta, który nie pochodzi z organizacji tak zakłamanej jak PiS.
or / 83.7.203.* / 2015-05-05 09:40
przekręt oczywiscie na pozioie kryteriów, tak samo jak z pendolino, szukajac sprzętu dla państwowej firmy powinniśmy szukac wstępnie sprzętu produkowanego w polsce i specyfikacje do niego dostosować a nie wymyslac jakies kryteria które sa nadmiarowe a nie pozwalaja polskim firmom na ten moment wygrac przetargu. w pendolino wpisanie predkosci powyzej 160 było bez sensu bo i tak szybciej nie beda jeździc, tak samo z helikopterem - amerykanie zaproponowali to co akurat jest produkowane w polsce plus utworzenie centrum serwisowego dla blackhawka na europe - smigłowiec sprawdzony i wystarczajacy. no ale ktos sobie wymyslił ze musi miec cos tam wiecej nawet za koszt wyprowedzenia pieniedzy z polski w najlepszym wypadku głupota a prawdopodobny przekret i korupcja
Usługowiec / 83.27.169.* / 2015-05-05 09:49
Zgadza się. Oto stosowane sposoby na wygranie wybranej firmy. Sprawdza się firmy pod kątem technologicznym, które startują w przetargu. Potem szuka się firmy, innej "dostosowanej do potrzeb". Kiedy się już taką firmę ma, zainteresowany zleca przygotowanie specyfikacji warunków przetargu, której sprostać może tylko firma "dostosowana do potrzeb". Przetarg się odbywa, firmy odpadają z powodu "nie spełnienia warunków przetargu", a wygrywa firma, która jest "dostosowana do potrzeb" i spełnia warunki przetargu. W urzędach miejskich jeszcze się stosuje taki chwyt, że zaprasza się firmy z książki telefonicznej do złożenia oferty, kusząc wygranym przetargiem. Tego świństwo jest ciężko wykrywalne i praktycznie nie ma szans na wykrycia wała bo każdy dostaje w łapę, a efekt końcowy jest jaki jest...ludzie pogadają, media popiszą i za miesiąc już nikt o tym nie pamięta i karawana jedzie dalej - następny, następny, następny przetarg.
Bobro / 83.22.241.* / 2015-05-05 09:43
Co za hipokryzja! Czyli nasza armia OŚMIELIŁA się mieć wymagania inne niż te, spełniane przez maszyny produkowane przez ZAGRANICZNE KONCERNY w polskich zakładach i dlatego przetarg był zły? Jesteś idiotą. Mam nadzieję, że kiedyś zdasz sobię z tego sprawę.
Andrzej623 / 83.24.17.* / 2015-05-05 09:48
100/100
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
dfgb / 77.91.13.* / 2015-05-05 09:39
Nie spełnili warunku łapówy dla PełO czy tylka samego ministra?
Bobro / 83.22.241.* / 2015-05-05 09:41
Próbuję rozwikłać skrót którym się podpisałeś - debil frajer głupek baran? Jeśli tak to idealnie pasuje.
Dziedek Józef / 83.27.169.* / 2015-05-05 09:39
Już nikt w Polsce nie wierzy w to co się dzieje. Co to znaczy "nie spełnia warunków przetargu" niespełnieniem warunku przetargu może być nie dostarczenie jednej kartki papieru.
W sytuacji naszej obrony liczy się przetarg czy wypróbowany w wielu zadaniach rewelacyjny Black Hawk na dodatek produkowany w Polsce? Kto dostał w łapę? Kupujemy Airbusa bo Tusk siedzi jak Tuz na europejskim tronie? Rosja stoi i szczerzy kły pod naszymi granicami a my jak zwykle popełniamy błędy z 1939 roku ! Jak ja bym was tam wszystkich wychlastał po pyskach - dziady jedne. Dla was nie liczy się Polska tylko tajne konto na hasło w Szwajcarii. Tfu!
Witek 175 / 195.66.68.* / 2015-05-05 09:39
Przypomnę coś niepopularnego. Co się stanie, jeśli w czasie jakiejś agresji na Polskę, przeciwnik zacznie, a zwykle zaczyna, od sparaliżowania możliwości odbudowy - uzupełniania sprzętu bojowego? Przypominam, że Rosjanie mogli produkować swoje T34 dzięki wyprowadzeniu fabryk za Ural. Gdzie będziemy produkować helikoptery, jeśli fabryki zostaną zniszczone? Sądzicie, że teraz armia kupi ich tyle, że wystarczy na prowadzenie wojny obronnej przez lata? Wystrzelenie rakiet, które spadną na wybrane miejsce w Polsce i zniszczą je doszczętnie to dzisiaj żaden problem. Buntując się zapominacie, że dzisiaj wojny wyglądają inaczej. Helikopter jest łatwym celem. Zamiast kupować takie zabawki należy inwestować w uzbrojenie, które pozwoli prowadzić działania dobrze uzbrojonym oddziałom na ziemi. Ostatnią wojną, którą chciano prowadzić w klasyczny sposób był Irak. Ile czasu potrzebowali Amerykanie na zniszczenie setek czołgów? Od tamtego czasu, nigdzie nie prowadzi się działań w klasyczny - zmasowany sposób. Śmigłowce są głośne - słychać je z dużej odległości i łatwo je zestrzelić - to pokazał Afganistan. Kilku - najczęściej przeciętnie wyszkolonych Talibów zniszczyło wiele maszyn zabijając wielu świetnie wyszkolonych żołnierzy..... Dyskusje o strategii naszej armii zaczynają przypominać te sprzed II wojny, gdy zwolennicy Piłsudskiego, przekonani o potędze armii opartej na mobilności koni, wpędzali polską armię w ślepy zaułek. Dzisiaj zniszczenie fabryki w Mielcu nie wymaga najechania jej czołgami, a śmigłowce ostrzegają o swoim zbliżaniu się hałasem i są w zasięgu skutecznego strzału przeciętnego granatnika, że nie wspomnę o lepszym sprzęcie tego rodzaju. Pamiętajcie o tym.
Mridge / 77.114.42.* / 2015-05-05 10:13
Skoro i tak śmigłowce się nam nie przydadzą to dlaczego nie możemy produkować ich w Polsce ?
Podatek będzie odprowadzany i hajsy będą płynąć do Polski. Tu i tak chodzi bardziej o szybki transport niż bojowe misje. Do bojowych misji używa się śmigłowców bojowych które swymi rakietami mogą niszczyć cele z poza zasięgu rażenia broni ręcznej typu RPG. W jednym się zgadzam mamy za mało uzbrojenia typu obrana przeciwlotnicza oraz jeżeli już coś latającego to najlepiej dużo myśliwców a nie ledwo kilkanaście F-16. Przecież dominacja w powietrzu jest kluczowa a my mamy ledwo 130 samolotów i gdyby wszystkie to by były F-16 ( najlepiej jakieś inne lepsze) to jeszcze tragedi by nie było bo Polacy od zawsze dobrze latali więc mogli by być trudni do wyeliminowania ( co prawda teraz wszystko to komputery a nie człowiek ale jednak mamy do tego smykałkę ). Mamy świetny karabinek MSBS ale MON chce tylko około 20-30 tyś sztuk i to głównie dla specjalsów i podobnych zamiast dać masówkę i przezbroić całe wojsko w nie. Produkt całkowicie Polski więc kasa by została w Polsce. Ehh dało by się te Polskie wojo uratować ale jak widać MONowi jakoś na tym nie zależy.
or / 83.7.203.* / 2015-05-05 10:01
ilośc tych smigłowców jest minimalna i na pewno nie śa podstawowa silą bojowa a przydatne moga byc w specjalnych małych i średnich operacjach wymagających szybkości i wsparcia z góry. w wojnie obronnej relatywnie są bezpieczniejsze niz w afganistanie bo oddziały wroga maja oznaczone pozycje a ludnośc cywilna wspiera - to agresor bedzie miał problemy ze swoim sprzetem jesli na tyłach zostanie kilka tysiecy stingerów u przeszkolonych cywilów. najlepszym uzbrojeniem byłby szeroki dostep do broni polaków. nawet jesli byłyby to w domu tylko strzelby gładkolufowe do obrony włanej posesji (tak żeby w czasie pokoju móc odeprzec atak agresywnego przestepcy nawet pociskami z sola), to agresor nie jest w stanie utrzymac skutecznie pozycji jesli na tyłach nawet spontanicznie tworza sie oddziały dywersyjne
Bobro / 83.22.241.* / 2015-05-05 10:14
Te śmigłowce to maszyny transportowe i wersje specjalne. NIE BOJOWE. Bojowe to inny przetarg.
zbig21 / 81.190.213.* / 2015-05-05 09:38
Nie można to ludziska zrozumieć, że mielecka propozycja nie spełniała wymogów zamówienia?? To jakbyś u kelnera zamówił schabowego a on serwuje ci np. fasolkę po bretońsku. I jeszcze miał do Ciebie pretensje, że nie zjadłeś i nie zapłaciłeś
tt942 / 31.11.202.* / 2015-05-05 10:25
Swojego schabowego wyprodukowanego w Polsce, a fasolkę przywiezioną pewnie jeszcze w proszku i w rządkiem zalaną
związkowiec / 83.31.172.* / 2015-05-05 09:37
1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowadzenia śmi
Macos / 92.40.248.* / 2015-05-05 11:22
Wszystko w temacie!
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
sdf307 / 193.109.244.* / 2015-05-05 09:53
wow, w końcu jakiś rzeczowy i fachowy komentarz, dzięki
gadzio / 83.238.42.* / 2015-05-05 09:37
Kochani piszcie co chcecie a ci co podjęli decyzje o zakupie francuskiego helikoptera mają głęboko w żopie wasze komentarze robią co im się widzi , na tym właśnie polega arogancja władzy, nie długo dowiecie się o likwidacji państwowych szpitali i co wy lemingi na to?
do debila / 89.64.208.* / 2015-05-05 09:46
Pisać każdy może trochę głupiej i nawet beznadziejne głupoty.
smyk przez / 83.25.206.* / 2015-05-05 09:37
skoro usa coraz blizej kuby to my powinnismy byc coraz blizej rosji zeby nie było u nas wietnamu2
mihun / 95.40.103.* / 2015-05-05 09:36
No ale konkretnie to jakich wymogów nie spełnia?
Założę się, że jest 3cm krótszy niż podano w warunkach ofertowych lub coś w ten deseń. hahaha
Bobro / 83.22.241.* / 2015-05-05 09:40
Ma o połowę krótszy zasięg, ma o połowę mniejsszą ilość miejsć, jest wolniejszy od Caracala, ma znacznie mniejszą prędkość wznoszenia, nie ma uzbrojenia. Nie, tu nie chodzi o 3cm. Tu chodzi o bezczelność i głupotę ludzi ze Świdnika i Mielca, którzy wyszli z założenia, że wygrają bo mają fabryki w Polsce.
p387 / 212.180.158.* / 2015-05-05 09:36
znalezione na fanpageu Jednostki Wojskowej Komandosów Lubliniec.

1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbroj
bronek482 / 83.12.230.* / 2015-05-05 10:15
Poponuję aby niedoszły Duda zaznajomił się z faktami - zanim znowu zacznie związkowy bełkot.
bronek482 / 83.12.230.* / 2015-05-05 10:14
Poponuję aby niedoszły Duda zaznajomił się z faktami - zanim znowu zacznie związkowy bełkot.
biesiek / 185.28.248.* / 2015-05-05 09:34
Black Hawk zaproponowali w podstawowym wyposażeniem a nie dla wojska !! jestem zawodowym żołnierzem i dla mnie najważniejsze jest bezpieczeństwo a nie gdzie zakład sie znajduje !!

Najnowsze wpisy