mick8791
/ 109.173.210.* / 2015-11-19 23:38
Świdnik, właściciel AgustaWestland (Włochy/ Wielka Brytania), śmigłowiec AW149 bez uzbrojenia, bez homologacji do lotów nad akwenami wodnymi, zbyt mały w stosunku do wymagań przetargu. Prototyp.
Mielec, właściciel UTC/Sikorsky, chociaż ostatnio podobno sprzedane Lockheed Martin, śmigłowiec S-70i Black Hawk, bez uzbrojenia, ze zubożoną w stosunku do UH-60 Black Hawk awioniką i wyposażeniem (skromna różnica ok. 500kg wyposażenia elektronicznego - trzeba pamiętać, że nie sam płatowiec, a jego wyposażenie robi różnicę), zbyt mały w stosunku do wymagań przetargu. Produkcja od 1974.
Caracal, konstrukcja relatywnie nowa. Produkcja od 2005. Spełnia wymagania przetargu. Montaż i co najważniejsze serwisowanie podczas całego cyklu życia maszyny ma odbywać się w PZL 1 w Łodzi. Co ważnie ten zakład jako jedyny z trzech wymienionych powyżej jest firmą z polskim nadzorem własnościowym i jest kontrolowana przez państwo! Kumasz różnicę?