Quetzalcoatl
/ 89.230.18.* / 2015-11-13 16:19
Czegos nie rozumie, swidnikw arunkuje zatrudnienie na obecnym pozimie zmaowieniem na ich smiglowce. Tyle tylko,z e Swidnik nie zwiekszalz atrudnienia w tym celu, wiec argument ten wydaje sie smiesznym. czy AW 149 spelnia wszystkie cozekiwania, nie. Nie spelnia tez ich oferta mielecka ani zwyicezca przetargu. Zadna z konstrukcji nie jestw stanie w pelni zastapic Mi 8/17 (!) Wszystkie konsorcja dysponuja smiglowcami zblizonymi lub wiekszymi nienzacznie od Mi 8/17, dlaczgeo nie znalazly sie w ofertach?
Pan red. G. Sobczak raczyl zauwazyc - np. "Kuwejt kupił 25 maszyn H225M Caracal za około 4,3 mld zł. My chcemy kupić 50 za 13,3 mld zł, więc pole do negocjacji oczywiście jest." - ok czyli 50 szt kosztuje 8.6 mld teraz pytanie co z pakietem logistycznym, czy bylbyw tej cenie i jaka byla konfiguracja maszyn zamowionych przez Kuwejt, podobna do poslkich ?
O ile sie oruientuje 24 maszyny H 225M maja byc w wariancie wielozadnaiowym , a wiec w konfiguracji o wiele tanszej niz CSAR czy ZOP o czym pan G. Sobczak dobrze wie. W umowie nie ma tez zawartych klauzul o pakiecie logistycznym etc.
A tak na marginesie ostatnio H225 trafily w rece argentynskie w morskim wariancie SAR.
Po ra zkolejny zaznacze, nie jest to najlepszy wybor, ale konkurencja byla jeszcze mniej przystosowana do warunkow przetargu. Dlaczego nie pojawily sie NH-90 oraz AW 101?