Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Przetarg na śmigłowce dla polskiej armii. Airbus odpowiada Dudzie

Przetarg na śmigłowce dla polskiej armii. Airbus odpowiada Dudzie

Wyświetlaj:
PPU / 46.149.218.* / 2015-05-22 18:58
Narodzie opamiętaj się. Przecież to co mówi Duda, to 90 % kłamstwa. Jak można tak ufać niewiarygodnemu politykowi. Z tym człowiekiem nie da się uzyskać kompromisu w żadnej sprawie. Przecież jak on wygra, to staniemy w miejscu, jak nie cofniemy się parę lat do tyłu.
wadwicz1 / 31.61.136.* / 2015-05-22 19:51
Oczywiście, że tak ale do troglodytów ten argument nie przemawia
David Cameron / 80.74.227.* / 2015-05-22 19:04
Pitolicie Hipolicie
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Ob. WyPOrolowany / 77.121.120.* / 2015-05-22 18:49
Dlaczego za tą samą kwotę Airbus dostarcza zamiast 70, tylko 50 helikopterów z lat 60-tych?
Niech Airbus ujawni kto z rządzącej bandy POWSI wziął w łapę, żeby kupić kolejne g....
Tak jak "Pendolino" (Wahadełko, które... się nie waha)
prawdaBoli / 83.8.10.* / 2015-05-22 19:00
1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowadzenia śmi
zośka / 95.49.216.* / 2015-05-22 21:27
ciekawe skąd takie ciekawe dane...AW 149 nie istnieje w wersji cywilnej został certyfikowany jedynie w wersji wojskowej, ponadto pierwsze dostway zakład deklarował na 2017 rok. Prtoszę nie pisać bzdur nie znając faktów.PZL doskonale sprwcyzowal gdzie będzie prosukowal te śmogłowce - po wygraniu przetargu całośc produkcji od podstaw w Świdniku takze egzemplaży z innych zamówień. Natomiast francuzi przywiuozą gotowe części do zmontowania w Łodzi - i to dopiero kilku ostatnich sztuk bo piersze będą nawet montowane we francji - już to zapowiedziano formalnie.
W PZL pracuje 3,5 tys ludzi którzy naprawdę mają pojęcie co i jak robia i nie trzeba ich uczyć od podstaw tak jak w przypadku innych...
tichy6 / 77.254.136.* / 2015-05-22 19:19
1. PZL Świdnik i PZL Mielec to polskie zakłady PRODUKCYJNE, jedne z nielicznych w Europie.
2. Śmigłowiec francuski jest konstrukcją przestarzałą technologicznie [np. kompozyty ?!], paliwożerną.
Oczywiście nie jest tak, że 100% racji jest po jednej stronie, ale wybór tego śmigłowca jest zły.
Polski Żyd / 89.71.51.* / 2015-05-22 19:08
Ale skomuszali zwolennicy Dudy i PiSu są odporni na argumenty.
widmke / 46.113.26.* / 2015-05-22 18:46
Jak to Duda populizm i obietnice.
Banda POWSI / 77.121.120.* / 2015-05-22 18:52
Francuska armia byle g... nie kupuje.
jurek321 / 95.49.216.* / 2015-05-22 21:30
Kupuje kupuje zapytaj tych co mają latać tymi super caracalami to ci powiedzą co to za shit...
klr / 94.251.236.* / 2015-05-22 18:41
Pewnie Firma ma rację ale strona rządowa mówiła, że offset będzie. Duda po prostu stwierdził, że offset do dziś nie został zrealizowany. A czy został ?
gasipies / 86.139.81.* / 2015-05-22 18:37
Dlla latwego lupu Airbus zrobi wszystko. Lapowki pewnie juz rozdane!
krzysztof x / 79.186.74.* / 2015-05-22 18:28
Tu nie chodzi o niedotrzymanie umowy ale o to że gdyby to była produkcja polska to były by pieniądze na zatrudnienie ludzi w Polsce, były by podatki i były by pieniądze na rozwój tej dziedziny. A tak dajemy pracę Francuzom i pomnażamy ich dochody. A my wyprowadzamy pieniądze z Polski
j.j. / 193.59.36.* / 2015-07-12 10:38
aż serce boli że te prawie 500mln. za latające karetki zarobił eurocopter(airbus obecnie),a nie świdnik,przegrana agusty była również przegraną dla świdnika,wygrana airbusa to moim zdaniem policzek dla polskiej fabryki.
Polski Żyd / 89.71.51.* / 2015-05-22 19:11
Przecież będzie gwarantowany offset w postaci umiejscowienia części produkcji w polskich zakładach WZL 1. Więc przestań pitolić farmazony w stylu Dudy.
helicopterpolishprodukt / 83.31.69.* / 2015-05-22 18:24
za stołek Tuska w Unii trzeba było zapłacic i to jest oczywiste a wszelkie mataczenie i głupie tłumaczenia sa kłamstwem i tak odbieraja to wyborcy w wiekszosci-dobrze wiemy co rzadzi w biznesie -mamona wyłacznie-ludzie sie nie licza i to jest widoczne z tym karaluchem czy jak go tam zwa!
`Dex / 89.76.3.* / 2015-05-22 18:21
Nic nie może a wciska ciemnotę jakby mógł !!!
Miś704 / 31.42.26.* / 2015-05-22 18:05
Chcą zgarnąć polskie miliardy, to wszystko napiszą, a prawda jest taka że żadnych offsetów nie ma, bo durny polski rząd, nie potrafi tego wyegzekwować...
Ellis / 89.71.224.* / 2015-05-22 18:19
W 2007 roku to był durny rząd Kaczyńskiego
antoni m. / 89.69.232.* / 2015-05-22 17:54
Czytajcie pieniacze ze zrozumieniem.
Przetarg roztrzygnieto w pazdzierniku 2007,
a do listopada 2007 premierem byl Jaroslaw Kaczynski. Tyle w tym temacie.
P714 / 89.78.221.* / 2015-05-22 18:03
Tu nie chodzi o to kto podpisał kontrakt, ale o wywiązanie się z niego.
Ellis / 89.71.224.* / 2015-05-22 18:20
Offsetu nie było - czytaj ze zrozumieniem. Podziekuj Kaczyńskiemu.
janusz_kliszczyk / 2015-05-22 17:48
Duda jak prawdziwy pisuarowiec posłużył się kłamstwem sadząc, że nikt tego nie sprawdzi, a błoto którym obrzucił rząd i Airbusa będzie musiał ścierać po wyroku sądowym, który zapewne zostanie wydany po uprzednim wniesieniu pozwu przez Airbusa jeśli Duda nie odwoła i nie przeprosi za swoje kłamstwa.Biedny doktorek, niepomny rzucanych kłamstw przez Kłamczyńskiego zapomniał, że nie można bezkarnie wylewać na kogokolwiek pomyj i chlapać błotskiem, pisuarowskim błotskiem.
polishpatriots / 83.31.69.* / 2015-05-22 18:26
po objeciu fotela prezydenta przez Dude list intencyjny zostanie anulowany a kontrakt dostana Świdnik i Mielec!Niech AIRBUS HELICOPTER nie podskakuje bo jeszcz eumowa nie jest podpisana i moga byc zrobieni w jajo!
bolek_usbe / 213.158.218.* / 2015-05-22 18:20
Trzeba pamiętać, że po przegranym procesie prezydent może skorzystać z prawa łaski.
matematyk / 83.26.173.* / 2015-05-22 17:42
"W maju 2008 r. prokuratura umorzyła śledztwo, dopatrując się wprawdzie pewnych nieprawidłowości w postępowaniu przetargowym, ale uznając, że nie miały one charakteru przestępstwa. Stwierdzono, że nieprawidłowości te miały "znikomą szkodliwość społeczną"". A co to ma do rzeczy. Powinni być wyeliminowani a gdyby nosiła znamiona przestępstwa powinni siedzieć!!!
hpania / 89.71.103.* / 2015-05-22 18:26
No, widać, że matematyk. Zresztą członek grupy "nie znam się, więc się wypowiem"
lotnik 1958 / 185.12.21.* / 2015-05-22 17:34
PRZECZYTAJCIE TEN WYCINEK Z POWYŻSZEGO ARTYKUŁU - I WSZYSTKO JASNE: "W maju 2008 r. prokuratura umorzyła śledztwo, dopatrując się wprawdzie pewnych nieprawidłowości w postępowaniu przetargowym, ale uznając, że nie miały one charakteru przestępstwa. Stwierdzono, że nieprawidłowości te miały "znikomą szkodliwość społeczną".
lotnik 1958 / 185.12.21.* / 2015-05-22 17:32
KOCHANI RODACY!! Każdy złoziej nawet złapany za rekę na gorącym uczynku, będzie się wypierał - przykładami politycy nagrani u Sowy. A co ma innego powiedzieć Airbus.... ?
vxxxxxxxxxv / 46.149.218.* / 2015-05-22 17:27
Oczywiście Duda wie lepiej. To jest karygodne co on jeszcze wymyśli. Stopień zakłamania sięga już zenitu, a naród i tak w to wierzy.

Najnowsze wpisy