JohnyB993
/ 62.21.71.* / 2012-05-16 10:31
Witam,
pytam tylko orientacyjnie, gdyż po otwarciu DG zajmować tym się będzie księgowa/księgowy, ale chciałbym się zorientować jak to wygląda.
Za ok. dwa miesiące otwieram sklep online, na początek biorę pożyczkę na zakup towarów. Podane kwoty są orientacyjne. A więc do rzeczy:
- KPiR, podatek wg skali, będę VATowcem
- pożyczka 30.000zł, spłata przez 3 lata, rata miesięczna stała 1250zł, do spłaty 45.000zł
- na początku 20.000zł na zakup towaru, 1000zł na domenę, sklep internetowy, koperty, wypełniacze itp. 9.000zł zostaje na dodatkowe zakupy towaru
Z tego co wyczytałem, pożyczki nie mogę wprowadzić jako przychód (co jest logiczne), można tylko w koszty wrzucić odsetki. I właśnie tego nie rozumiem. Jak dostaję pożyczkę, w koszty wrzucam całość odsetek (czyli w moim przypadku 15.000zł), czy też co miesiąc proporcjonalnie odsetki (czyli 15.000/36=416,7zł)?
Pozdrawiam