Stalowa
/ 91.90.57.* / 2013-03-05 00:30
Zgadzam się z opinią, że należy działać na wielu polach. To zapewni Ci dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.
Naturalnie - własna strona z pełną ofertą i atrakcyjnie przedstawionymi produktami - tak, by user nie miał wątpliwości czy kupić od Ciebie czy od konkurencji - to podstawa!
Do tego dochodzi pozycjonowanie i optymalizacja strony, aby - skoro już masz świetną stronę - mogły na nią trafiać osoby zainteresowane Twoją ofertą. Zanim się wypozycjonujesz warto zainwestować w kampanię AdWords. Tu oczywiście - z głową. Nie sztuka wydać pieniądze. Sztuką jest zrobić to tak, by przyniosło korzyści.
Kolejna rzecz to polecenia ekspertów. Nie od dziś wiadomo, że konsumenci chętniej skorzystają z jakiejś usługi lub produktu, jeśli polecił go ktoś ze znajomych, zaufana osoba lub po prostu ekspert. Tu kłania się stworzenie własnego programu partnerskiego (z pomocą przychodzą proste oprogramowania, jak Partneo.pl), do którego zapraszamy partnerów z naszej branży (np. blogerów, serwisy tematycznie powiązane z naszą branżą itp.) i w zamian za prowizję od np. sprzedaży oni polecają swoim klientom/użytkownikom/czytelnikom nasze produkty.
Warto też zadbać o sprawną komunikację z klientami (tu przydaje się faktycznie fan page na FB) - tak, by zacieśniać z nimi więzi, wiedzieć co się podoba, w którą stronę się rozwijać, a z czego np. zrezygnować.
Po drodze warto też mierzyć, weryfikować, zmieniać, dostosowywać... Grunt to doskonalenie!
A zanim zaplanujesz reklamę, sprawdź to, co masz na ten moment - aby wiedzieć czy gdy już klient trafi na Twoją stronę, faktycznie będzie skłonny skorzystać z Twojej oferty ;) Tak więc analizy, badania i wyciąganie wniosków i przekuwanie ich w plan bojowy - również reklamowy! ;)
Może przyda Ci się też taka podpowiedź: http://miedzy5a6.pl/co-badac-co-mierzyc-w-startupie/
Trzymam kciuki!