Plusem reklamy korzystającej Web 2.0. jest też to, że reklamodawcy trafiają bezpośrednio w wymaganą grupę docelową, bo przecież w serwisach użytkownicy dokładnie deklarująswój wiek, upodobania, miejsce zamieszkania...Ponadto reklama internetowa jest dużo tańsza od innych form promocji, no i możemy monitorować jej przebieg non stop w trakcie trwania kampanii, natychmiastowo wprowadzając ewentualne zmiany w razie niepowodzenia. Z czasem reklama zapewne całkowicie przeniesie się do Internetu, bo czyż nie mamy już dość ciągłego przerywania programów blokami reklamowymi? Taka reklama irytuje, a nie zachęca. Na korzyść reklamy internetowej przemawia też to, że pojawiają się teraz portale internetowe, wyspecjalizowane w jednej dziedzinie, które zrzeszaja ogłoszenia różnych usługodawców. Np. na portalu formy.net można za darmo ogłosić swoją firmę, podać dane, określić branżę i specyfikę firmy. Dla przeciętnego klienta jest to wygodne, bo zamiast przeszukiwać sterty ofert i wyszukiwać tych ich interesujących - mają wszystko podane na tacy.