Forum Forum prawneCywilne

reklamacja szkła

reklamacja szkła

Luc515 / 83.238.163.* / 2014-06-17 13:56
witam serdecznie. klient chce wymiany towaru ode mnie ze względu na uszkodzoną szybę.
Wiec zamontowałem Panu kupującemu szklany panel kuchenny. Panel został zamontowany do ściany i miał wywiercony jeden otwór pod gniazdko. Po skończonej pracy klient odebrał osobiście wykonaną pracę i był bardzo zadowolony. Przed wyjściem poinformowałem klienta o zasadach użytkowania takiego szklanego panelu, więc: że jest on wykonany ze szkła nie hartowanego i jest on mniej odporny na uszkodzenia, żeby uważać przy gotowaniu aby ciepło nie uderzało bezpośrednio w szkło, żeby uważać przy użytkowaniu gniazdka, aby nie szarpać z przewód i delikatnie go wkładać do gniazdka bo szyba z wywierconym otworem jest bardziej narażona na uszkodzenia. Klient został poinformowany i zgodził się ze wszystkim po czym wypłacił pieniądze i się pożegnaliśmy. Po około 10 dniach klient dzwoni z wielkiimi nerwami że szyba pękła i mam ja wymienić na nową w ramach gwarancji. Pojechałem na oględziny i stwierdziłem że szyba została czymś uderzona w okolicach właśnie gniazdka prądowego i nieszczęśliwie pękła, zdążyłem tylko tyle zobaczyć bo klient mnie zwyzywał i wywalił za drzwi mało mnie nie pobił, teraz straszy sądami itp. Proszę jeśli jest ktoś zaznajomiony z takim tematem prawnym proszę o poradę. Z góry dziękuje. Może jest tu jakiś prawnik który mi coś doradzi. A i jeszcze jedno klient nie chciał podpisać żadnej umowy itp a teraz już po fakcie chce. Pozdrawiam.
Wyświetlaj:
Luc515 / 83.238.163.* / 2014-06-18 07:33
dziękuje Panu bardzo
H Szatkowski / 2014-06-17 20:55
Szczęśliwie dla Pana szyba była jak rozumiem na zamówienie- rozmiar itd.
Zatem nie ma konsumenckiego domniemania, że skoro 'wada' ujawniła się w ciągu 6 mc od wydania, to istniała już w trakcie wydania.
W razie więc procesu to na kliencie będzie spoczywała konieczność udowodnienia- rzeczoznawca, że uszkodzenie jest winą materiału, montażu, wykonania otworu.

Przy produkcie typowym- np. pralka, to na sprzedającym ten obowiązek by leżał, w razie nieuznania reklamacji i wystąpienia klienta z roszczeniem.

Wynika to z art. 4, ust. 2 tej Ustawy:

http://prawo.money.pl/akty-prawne/dziennik-ustaw/ustawa;z;dnia;27;lipca,dziennik,ustaw,2002,141,1176.html

Najnowsze wpisy