Reklamacja

alexandra999 / 2010-06-21 20:50
Mam pytanie czy istnieje jakiś termin na finalizację reklamacji? Wiem, że jeśli nie zostanie się powiadomionym w ciągu 14 dni od daty złożenia reklamacji o sposobie jej rozpatrzenia to jest uznana za zasadną. W moim przypadku tak właśnie jest, jednak po odczekaniu 21 dni, udałam się do sklepu celem odebrania nowego egzemplarza (który był na stanie sklepu) i kierownik salonu nie chciał mi go wydać bo stwierdził że nie ma decyzji od centrali.
Dodam, że zakupiłam biżuterię dnia 15 maja 2010, zareklamowałam towar 29 maja 2010 żądając wymiany na nową a dnia 19 czerwca udałam się do salonu ze zgłoszeniem aby odebrać nowy egzemplarz z nowym paragonem. Napisałam zażalenie do centrali firmy i otrzymałam informację, że reklamacja jest zasadna i mam czekać na informację ze sklepu o możliwości odbioru. Prosili też o cierpliwość.
Nie rozumiem kwestii, skoro towar jest na sklepie dlaczego muszę czekać, i czy jest czas, który określa kiedy firma musi mi wymienić towar?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
szklarek / 2010-06-22 11:41
Nie ma określonego tego czasu niestety. Przyjmuje się czas 'zwyczajowy'. Nikt nie wie jaki.
Zwłoka wynika z niedecyzyjności kierownika sklepu.
Tutaj tekst ustawy (art8)
http://prawo.money.pl/akty-prawne/dziennik-ustaw/ustawa;z;dnia;27;lipca,dziennik,ustaw,2002,141,1176.html

Najnowsze wpisy