Forum Forum podatkowePIT

renta rodzinna i umowa zlecenie

renta rodzinna i umowa zlecenie

monika2210 / 82.139.7.* / 2014-02-06 17:51
Od kilku lat mam rentę rodzinną i od 2013 roku pracuję na umowę zlecenie. Do
tej pory z samej renty się nie rozliczałam, zus wysyła mi pit 40A. W tym roku
muszę się rozliczyć i jak wpisałam w pit36 same dochody ze zlecenia to mam
550zł zwrotu a jak dopisze rentę to tylko 1zł. Co mogę zrobić, aby uzyskać
zwrot ze zlecenia?
Wyświetlaj:
Asia153 / 83.4.117.* / 2016-12-28 18:11
Witam,

Mam 24 lata i jestem studentem. Chciałabym pracować na umowe zlecenie, lecz posiadam rente rodzinną. Czy w związku z tym praca na umowe zlecenie może kolidować z rentą? Czy jest jakiś pułap pieniężny, którego nie można przekroczyć, czy też umowa na zlecenie nie ma żadnego wpływu na otrzymywaną rente ?
wiwan / 2016-12-28 18:41
Pytanie nie dotyczy przecież podatku dochodowego od osób fizycznych tylko ub. społecznych.

Dorabianie do renty (rodzinnej, z tyt. niezdolności do pracy) wpływa na zmniejszenie albo całkowite wstrzymanie jej wypłaty, ale dotyczy dorabiania oskładkowanego społecznie. Jest o tym pouczenie na decyzji rentowej.
Zlecenie studenta<26 lat nie podlega ub. społecznym jest więc bez wpływu na rentę rodzinną.

Inaczej jest z rentą socjalną.

Więcej :

http://www.money.pl/forum/katalog,7,0,0,40,0,emerytury.html
wiwan / 2014-02-06 18:41
Po pierwsze- PIT 37, a nie 36.
Po drugie- dochód rozliczamy razem z różnych źródeł i ewentualny zwrot też jest łączny ze wszystkich źródeł.
Gdyby zlecenie było jedynym źródłem zwrot nastąpiłby na skutek tego, że płatnik nie uwzględnia przy wyliczaniu zaliczki PIT miesięcznych kwot zmniejszających podatek. Uwzględnia je jednak ZUS. Posiadanie dwu źródeł/dochodów nie oznacza podwójnego uwzględniania ww kwot miesięcznych.

Zatem zwrot prawidłowy- owa złotówka.
Zwrot wyższy- przy skorzystaniu z ulg i preferencji podatkowych, jeśli spełniasz ich warunki.
monika2210 / 82.139.7.* / 2014-02-06 22:19