Forum Polityka, aktualnościKraj

Rocznica katastrofy smoleńskiej. Kaczyński złożył kwiaty

Rocznica katastrofy smoleńskiej. Kaczyński złożył kwiaty

Wyświetlaj:
TFU partyjniacy z PISu / 83.4.71.* / 2012-04-10 12:36
z PO , z SLD z vice-marszałkiem Szmajdzińskim , z
PSL z vice-marszałkiem oraz ilu niepartyjnych.
TYLKO JEGO WIELKI BRAT i PISowcy.
A może tak złożyłby kiedyś kwiaty na grobach innych którzy zginęli nie z jego partii ?
B_7 / 195.35.80.* / 2012-04-10 14:37
I przeprosić by też mógł te rodziny tak naprawdę... - pokuszę się powiedzieć,ze gdyby nie Jarek tej tragedii by w ogóle nie było...
@@@ / 89.68.238.* / 2012-04-10 16:27

gdyby nie Jarek tej tragedii by w ogóle nie było...

to tak jakby powiedziec ze gdyby nie bylo Zydow nie byloby holokaustu.
Matula / 91.215.32.* / 2012-04-10 11:41
Czyli mamy porównać Chrystusa z katastrofą smoleńską według protestujących ?
(@) / 89.79.218.* / 2012-04-10 12:27
Więcej szacunku dla ludzi którzy żądają prawdy o Smoleńsku, prymitywna kobieto.
njliber / 83.9.171.* / 2012-04-10 12:45
Wpis usunięty ze względu na złamanie regulaminu forum.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 11:40 / Tysiącznik na forum
Brzoza POłamała skrzydło........:):):):):)

26 września 2006: Tu-154 startujący w Biszkeku w Kirgistanie w czasie startu kolidował z
amerykańskim samolotem tankowcem KC-135 tracąc 2,5 metra końcówki prawego skrzydła. Załodze udało
się wystartować i niezwłocznie awaryjnie lądować na lotnisku. Nikt z pasażerów i załogi obu
maszyn nie ucierpiał. KC-135 natomiast zapalił się i spłonął.

9 września 2010: Rosyjski Tu-154 należący do linii "Alrosa Mirny Air Enterprise" rozbił
się w lesie, 1500km od Moskwy, gdy awaria elektroniki na pokładzie spowodowała niesprawność
wszystkich urządzeń na pokładzie. Samolot przedarł się przez 200 metrów poletka młodych sosen,
nie mając połączenia radiowego i przy użyciu jedynie mechanicznych sterów. Wszystkie 81 osób na
pokładzie przeżyły bez większych obrażeń.
4 grudnia 2010: Na lotnisku Domodiedowo w Moskwie, awaryjnie lądujący TU-154M o numerze bocznym
RA-85744, należący do dagestańskich linii lotniczych, wyjechał poza pas startowy po czym
przełamał się na pół. Na pokładzie znajdowały się 155 osób. Zginęły 2 osoby w tym brat prezydenta
Dagestanu.


Like many other Soviet-built airliners, the Tu-154 has an oversized landing gear enabling it to
land on unpaved runways, once common in rural areas of the Soviet Union. The aircraft has two
six-wheel main bogies fitted with large low-pressure tires that retract into pods extending from
the trailing edges of the wings (a common Tupolev feature), plus a two-wheel nose gear unit. Soft
oleo struts (shock absorbers) provide a much smoother ride on bumpy airfields than most
airliners, which only very rarely operate on such poor surfaces.

The Tu-154 is described as having an average (or better than expected) safety record considering
its length of service and heavy use in demanding conditions where other airliners are unable to
operate.
maly kazio / 2012-04-10 12:22 / Bywalec forum
Masz racje.Pamiętam kiedyś jakaś babka spadła z 10000 m w kawałku samolotu i przeżyła.To dowodzi że czasem ludzie mają szczęście.Niestety zobacz jak pięknie Wrona posadził 767 na pasie i gówno wyszło z dalszej eksploatacji bo sie nie opłaca naprawiać .Praw fizyki nie zmienisz nawet cytując materiału reklamowe Tupolewa.Co z tego że ma potężne golenie i koła kiedy przyziemia grzbietem.
Rozumiem że mgle już mamy rozwiązaną,gazy typu hel także.Zostaje ładunek wybuchowy i pewnie dziura ozonowa albo czarna magia.
Wykonaj małe doświadczenie: patyczek brzozowy i kawałek drutu stalowego .Patyk grubości 30 mm a drut stalowy 3 mm.Zamocuj sztywno patyk i uderzaj drutem .Za każdym uderzeniem drut będzie się zginał a patyczek zostanie cały.A teraz wyjaśnij o wielki co to ma wspólnego z zasadą zachowania pędu.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 12:58 / Tysiącznik na forum
PO pierwsze nie są to materiały reklamowe tupolewa....POszukaj w necie anglo- info to znajdziesz
PO drugie jak sam stwierdziłeś metale są plastyczne więc oderwanie skrzydła jest go najmniej "dziwne"...bo skrzydło powinno się odkształcić a nie oderwać....Samoloty są tak konstruowane aby znosić przeciążenia typu flatter więc słabe mocowanie skrzydła do kadłuba odpada...Zresztą są przeprowadzane regularnie badania defektoskopowe typu (usg ,rtg) przed dopuszczeniem samolotu do lotu które wychwytują ukryte wady materiałowe....Ponadto Tutki maja stosunkowo duży kątowy skos skrzydeł więc momenty sił działające na skrzydła są niewielkie. Nawet w przypadku uderzenia w miękkie drzewo ... Dlatego te samoloty mają stosunkowo małą powierchnię nośną ale za to duży ciąg w postaci 3 silników(nawet nadmiarowy) Błędnie uważano że samoloty te nie potrafią wykonać manewru tauch and go jednak nasi południowi sąsiedzi pokazali że moc na silnikach jest na tyle duża że można to wykonać nawet przy dużej masie samolotu.....
Jak sam myślę, wiesz zasada zachowania pędu mówi że m*V przed uderzeniem i po uderzeniu powinna być stała.....Więc samolot o masie kilkadziesiąt ton lecący z prędkością kilkuset km/h oddaje znaczną część energii brzozie ......Im większa masa i predkość tym większą ...Zakładając że samolot o wadze czołgu uderza w drzewo z predkością kilkaset km/h a skrzydło działa jak topór bo jest tak ukształtowane co zostanie z drzewa?......Czy pocisk artyleryjski lecący z większa prędkościa ale znacznie mniejszą masą odbije się od pnia i zmieni tor lotu?.....Z pewnością nie ,ale zmiecie drzewo pomimo że ma mniejszy pęd . Iloczyn m*v jest z pewnością mniejszy niż lecącej tutki ... Pewnie nie raz widziałeś wypadek samochodowy czy metal się odkształca? Oderwany płat skrzydła nie był zbyt odkształcony co widać na zdjeciach ale oderwany u nasady.....Dziwne nieprawdaz?
maly kazio / 2012-04-10 13:19 / Bywalec forum
Dawno ,bardzo dawno temu kiedy jeszcze istniały sklepy Składnica Harcerska można było nabyć model szybowca Jaskółka .Szkielet wykonany z listewek lekkiego drzewa balsa a poszycie z skrzydeł z papieru.Żeby naprężyć powierzchnie skrzydeł trzeba było lekko skropić wodą a papier schnąc sam się napinał .Takie modele pięknie szybowały ,niestety wystarczyła chwila nieuwagi i model zawsze w kontakcie z krzaczkiem lub wyrośniętym chwastem stawał się opałem.
Moc silników , konstrukcja wszystko fraszka.Czy trudno jest zrozumieć że to jest wypadek.Czy te cztery tysiące ludzi ginących corocznie na drogach to zamachu czy nieszczęśliwe wypadki.Czym lepszy był Kaczyński od ofiar Casy . Przecież nie każdy ma brata blizniaka walczącego o władzę.Współczuje rodzinom ofiar tej tragedii ale starczy robienia szopki medialnej. Komorowski został wybrany większością na prezia i tyle.PiS po raz kolejny przegrał wybory i powinien teraz ,zamiast manifestować tworzyć program na przyszłość a nie babrać się w koło brzozy.
@@@ / 89.68.238.* / 2012-04-10 14:01

Komorowski został wybrany większością na prezia i tyle

Zapomniales chyba ze Komorowski zostal prezydentem w wyniku katastrofy smolenskiej i w okresie pomiedzy katastrofa a wyborami wykonal wszystko co potrzebowal aby moc wygrac wybory.
@@@ / 89.68.238.* / 2012-04-10 12:40

przyziemia grzbietem.

Ciekawe jak to sie stalo ze kokpit przyziemil podloga a reszta samolotu grzbietem.

Masz na to jakies blyskotliwe wyjasnienie maly kaziu?
maly kazio / 2012-04-10 12:47 / Bywalec forum
A z czego wynika że kabina pilotów lądowała podłogą ,ze zdjęć ?
@@@ / 89.68.238.* / 2012-04-10 13:53
Piszesz w temacie o ktorym niewiele wiesz i dlatego niwiele z twoich wypowiedzi wynika.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 11:42 / Tysiącznik na forum
Przykładowa twardość mierzona metodą Janki (przy pomocy kulki
metalowej o przekroju 1 cm²) przy 15% wilgotności surowca, dla
niektórych gatunków drewna wynosi, od najmiększych do
najtwardszych:

osika 20 MPa, topola 27 MPa, świerk 28 MPa, sosna 28–30
MPa, lipa 30 MPa, jodła 31 MPa, modrzew 40 MPa, olcha 43 MPa,
brzoza 48 MPa, klon jawor 63 MPa, dąb 66–77 MPa (wyższa
wartość dla tzw. twardzieli), orzech 72 MPa, wiąz 73 MPa, klon 73
MPa, jesion 72–75 MPa, buk 78 MPa, grusza 79 MPa, robinia
akacjowa 88 MPa, grab 89 MPa.....

Drewno brzozowe należy do gatunku drzew beztwardzielowych. Należy
do średnio twardych gatunków drewna stąd też bezpieczniej jest
stosować ją do pomieszczeń o mniejszym natężeniu ruchu. Cechą
charakterystyczną brzozy jest jej łupliwość, mała trwalośc oraz
dobre właściwośći mechaniczne jak i zdolność do łatwego
wybarwiania, polerowania, nasycania.........

Brzoza występuje powszechnie w całej Europie ale może to być wynik
działalności człowieka. Drewno brzozy jest miękkie i doskonale nadaje się
do obróbki w tym do rzeźbienia ale jako drewno ozdobne nie posiada
ciekawego usłojenia. Drzewo to charakteryzuje się budową pionową o pniu
niezbyt grubym osiągającym do 40 cm średnicy. Nie ulega wątpliwości że
drzewo to jest piękne i dla tego często jest uwieczniane na obrazach i w
prozie. .......

POwtarzam drzewo brzozy jest miękkie......POzdrawiam ....:):):)
prośorozum / 178.37.227.* / 2012-04-10 13:29
...zderzaki też są miękkie i plastyczne...
JanuszPOlikot / 2012-04-10 13:40 / Tysiącznik na forum
Wbrew POzorom zderzaki w samochodach nie pełnią roli amortyzatora uderzeń jedynie pełnią rolę ozdobną . Za absorbcję energii odpowiadają strefy kontrolowanego zgniotu w nadwoziu....:)
(@) / 89.79.218.* / 2012-04-10 12:33
Nigdy nie uwierzę w tą wersję wypadku, jaką usiłują nam narzucić nasi wrogowie : że skrzydło oderwało się w wyniku uderzenia w cienką brzozę. Teraz wiem, że Polacy będą tak długo drążyć ten temat, aż dojdą do prawdy, czego im z całego serca życzę.
grykio / 195.60.216.* / 2012-04-10 13:34
Gdzie masz wrogów? No gdzie?
W Polsce?? Naprawdę? Za każdym rogiem czyhają, by wbić nóż w plecy? Nie szukaj wrogów na siłę.

Ludzie, wyjaśnijcie katastrofę, tak. Ale najpierw zbierzcie dowody, zbudujcie teorię, która naprawdę trzyma się całości. Nie to co mgła wytworzona przez Rosjan i wytruwanie pasażerów gazem.

Komu zależałoby, żeby strącać samolot?
Czy, gdyby komukolwiek zależało na zabiciu L. Kaczyńskiego naprawdę najłatwiejszym sposobem jest strącenie samolotu i przydanie Polsce 90 męczenników? Są, przepraszam za okrutne słowo - łatwiejsze - sposoby.
Jaki miałby być wreszcie motyw takiej zbrodni? Czym Prezydent naraził się tak, że trzeba go było zgładzić?
mhfyutd / 31.11.206.* / 2012-04-10 12:49
3 lutego 1998 r., o godzinie 15.13, amerykański samolot antyradarowy EA-6B Prowler, pod dowództwem kapitana Richarda Ashby'ego i z trzema innymi marines na pokładzie (kpt. Joseph Schweitzer, kpt. William Rancy, kpt. Chandler Seagraves), przeciął linę kolejki górskiej w Val di Fiemme. Kabina, w której znajdowało się 20 osób, spadła z wysokości 80 metrów na ziemię. Zginęło 20 osób - 3 Włochów, 7 Niemców, 5 Belgów, 2 Austriaków, 1 Holender i dwójka Polaków: 37-letnia Ewa Strzelczyk i jej 12-letni syn Filip. Po wypadku, samolot, jak gdyby nigdy nic, powrócił do bazy w Aviano, pomimo uszkodzenia skrzydła i ogona. Zrodło:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1010249,title,Przez-nieuwage-przecieli-line-Zginelo-20-osob,wid,14219205,wiadomosc.html
aleksx / 2012-04-10 11:57 / Bywalec forum
Wiedz sobie w brzozę a potem dąb i zobaczymy czy odczujesz różnice.
O czym Ty piszesz, w tym przypadku to nie miało najmniejszego znaczenie co to było za drzewo. Włączcie wreszcie myślenie to nie boli.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 12:01 / Tysiącznik na forum
Widzę że człowieku nie masz POjęcia o wytrzymałości materiałów.........Więc POlecam POwtórkę kursu fizyki szkoły POdstawowej.....Mam nadzieję że wiesz co to jest moment siły.....:):)
aleksx / 2012-04-10 12:53 / Bywalec forum
Tutaj nie trzeba mieć akademickiego wykształcenia ale zwykły "chłopski" rozum.
Tutaj bardziej mają znaczenia masy i prędkości. Zastanów się dlaczego naboje wykonuję się przeważnie z ołowiu, który przecież jest bardzo miękki.
p.s. wiem co to jest moment siły, i wiem co to jest energia kinetyczna i jak się ma do prędkości.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 13:14 / Tysiącznik na forum
Kolego znowu nie masz POjecia ...:):):). Naboje wykonuję się z ołowiu bo jest plastyczny, miękki i nie uszkadza nagwintowania w lufie...Dodatkowo ją uszczelnia bo jest plastyczny i cała "para" idzie w nabój a nie ucieka przez nieszczelności w gwincie.....Już widzę produkcję nabojów ze stali wyprodukowane i pasowane gwintami do luf które jak każdy wie mają rozrzuty tolerancji i precyzji wykonania.....
Aleksx ......POdszkol się trochę z militarów bo piszesz głuPOty jak GW....TOK FM ....itp ...itd.....
Ob-Server / 79.185.136.* / 2012-04-10 17:16
Tak się składa, że byłem w krótkim czasie na miejscu obydwu katastrof IŁ-62M; na Okęciu i w Kabatach. Tym ostatnim wracałem 3 tygodnie wcześniej ze Stanów czyli mogę mówić trochę o szczęściu.
W Kabatach była masakra, wszystko rozszarpane i rozkawałkowane i spalone; na Okęciu można było zobaczyć szczątki ludzkie przypięte pasami do foteli, niestety nikt nie przeżył. Kłócicie się o brzozę, przedstawiacie i prezentujecie różne opinie i teorie. Tak dla przykładu: niech zwolennik teorii spiskowej wsiądzie na rower i jedzie z normalną szybkością. Na jego drodze ustawiamy palik, np. taki do podtrzymywania nowo posadzonych drzew. Niech jadący rowerem zawadzi a najlepiej zahaczy ramieniem o ten palik. Jestem pewien, że siła pędu zawróci jadącego rowerem w przeciwnym kierunku! I skończy się to wywrotką a nie ścięciem palika. Tak samo i Tupolew zawadził skrzydłem o brzozę i przekręcił się na plecy uderzając w ziemię. Nigdzie nie jest napisane, że skrzydło odpadło po kontakcie z brzozą a wskutek kontaktu z drzewem i uderzenia najpierw skrzydłem w ziemię.
Tak w ogóle to w ostatni świąteczny weekend zginęło kilkanaście osób i nikt nie wieści jakichś teorii spiskowych1 Wypadek to wypadek, katastrofa to katastrofa!
aleksx / 2012-04-10 13:55 / Bywalec forum
Jak Ciebie czytam to sam zaczynam "głupieć"? a gęstość (masa właściwa) ołowiu nie ma nic do rzeczy :). Wytłumacz mi jak się ma amunicja płaszczowa do niszczenia i uszczelniania lufy i dlaczego używa się amunicji uranowej.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 14:07 / Tysiącznik na forum
Pod względem właściwości mechanicznych uran wyróżnia się plastycznością. W tablicy 5.8 podano Tablica 5.8 Mechaniczne właściwości metalicznego uranu ......Zresztą POszukaj w necie.....:):):):)...Tyle chyba POtrafisz .......POzdrawiam.....:):):)
aleksx / 2012-04-10 14:19 / Bywalec forum
pierwsze z brzegu
http://lists.man.lodz.pl/pipermail/chemfan/2003/04/5258.html
http://www.zagadki.waw.pl/?jak-dzialaja-pociski-ze-zubozonym-uranem-,11
cytat
"Zaletą uranu jest przede wszystkim jego gęstość - ok. 19 kg/dm3 (dla porównania Ołów ma gęstość 11.35 kg/dm3)"
bez komantarza
JanuszPOlikot / 2012-04-10 14:31 / Tysiącznik na forum
Kolego gęstość daje masę pociskowi czyli przy danej prędkości POdnosi pęd ..(m*v)....a plastyczność daje uszczelnienie np. w lufie......Więc ołów spełnia te oba kryteria i dlatego jest stosowany w POciskach .....Więc w czym masz problem....Zadając tak infantylne pytania jak POniżej.....


"Tutaj nie trzeba mieć akademickiego wykształcenia ale zwykły "chłopski" rozum.

Tutaj bardziej mają znaczenia masy i prędkości. Zastanów się dlaczego naboje wykonuję
się przeważnie z ołowiu, który przecież jest bardzo miękki.
p.s. wiem co to jest moment siły, i wiem co to jest energia kinetyczna i jak się ma do
prędkości. "..........
aleksx / 2012-04-10 14:52 / Bywalec forum
ZALETĄ URANU JEST PRZEDE WSZYSTKIM JEGO GĘSTOŚĆ, JEGO PLASTYCZNOŚĆ NIE MA ZNACZENIA.
DOTARŁO
analogia
NIEWAŻNE JAKIE BYŁO DRZEWO WAŻNE ŻE BYŁO I JAKIEJ WIELKOŚCI (MASY)
bez odbioru
JanuszPOlikot / 2012-04-10 15:53 / Tysiącznik na forum
To znaczy wg. ciebie nie obowiązują prawa fizyki.....:):):).....To po co te wzory na energie kinetycznę, pęd itp......gdzie jest we wzorach masa...?????.....:):):):):):) Np...m*v.......1/2mv2 itp.....:):):)......
Lejnamur / 159.245.16.* / 2012-04-10 11:49
To walnij w to miękkie drzewo głową, a przedtem rozpędź sie do prędkości 300 km/h.
A jakbys nie chcial to dokształc sie z fizyki i postudiuj samodzielnie zapis parametrów loty z czarnej skrzynki. Ale sądzę, że samodzielne myślenie to dla ciebie zbyt zawiłe...
Lepiej zrobić piss....
JanuszPOlikot / 2012-04-10 11:58 / Tysiącznik na forum
To raczej ty POstudiuj fizykę bo widzę że byłeś na wagarach jak były lekcje o zasadzie zachowania pędu.......Jak chcesz POdyskutować o fizyce elekrtonice, informatyce ,telekomunikacji itp. to POdaj adres mailowy to POgadamy.....:):):):).....
Jednak POdejrzewam że jesteś absolwentem " wyższej szkoły fryzjerskiej" i naukę skończyliście na maszynach prostych typu nożyczki.....:).....Więc dyskusja będzie jałowa....:):):)
Lejnamur / 159.245.16.* / 2012-04-10 12:38
Dyskusja z tobą będzie rzeczywiście jałowa. Wytrzymałość czaszki jest zbliżona do wytrzymałości pokrycia samolotu - więc spróbuj poeksperymentować - mając tak rycerski łeb - może ci się uda. Co do zachowania pędu to pęd masy jest równy popędowi siły - jeśli wiesz co to znaczy. I ta brzoza dała taki właśnie popęd... (F*t = mV).
W przypadku uderzeń dynamicznych energia uderzenia powoduje znaczne zwiększenie efektu oddziaływania. I to jest drugi argument.
W czasie zderzenia zgodnie z odczytem z czarnej skrzynki pilot miał zbyt malą prędkość przy nastawionym położeniu klap (Zresztą wychylenie klap bylo zbyt male w stosunku do przeciązonego samolotu - znów raport) . Tak więc każde zmniejszenie powierzchni nośnej dawało natychmiastowy efekt zaburzenia lotu.
Po za tym piloci próbowali wyciągnąć samolot w tym ostatnim momencie w górę. Spowodowało to kolejne zmniejszenie siły nośnej i zwiększenie oporu czolowego. Moc silników zostala zwiększona okolo 4 sek. po wychyleniu steru wysokości - niestety za późno. Ten samolot musiał trafić w ziemię. Gdyby pilot ustawil prawidlowe współrzędne lotniksa - mogłoby mu sie to udać. Ale leciał równolegle do linii pasa startowego - (raport).
Dalsza rozmowa z tobą ma sens wtedy, gdy nauczysz się rozumiec zapisy czarnych skrzynek i mechanike lotu.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 13:21 / Tysiącznik na forum
Odsyłam do mojego POstu POwyzej.....Bo faktycznie szkoda dyskutować.....No chyba że ktoś chce dyskutować z pracownikami NASA np prof Binienda.....
Może przytoczysz jakieś wyliczenia bo na razie nikt nie POdważył obliczeń prof Biniendy
@@@ / 89.68.238.* / 2012-04-10 12:47

zbyt malą prędkość przy nastawionym położeniu klap

Gdybys wiedzial o jakim samolocie piszesz to bys wiedzial ze w tym samolocie wychylenie klap odbywa sie automatycznie i zalezy od predkosci samolotu.

(raport)

Piszesz o bajkach wyprodukowanych przez MAC czy Millera?
@@@ / 89.68.238.* / 2012-04-10 12:42

Wytrzymałość czaszki jest zbliżona do wytrzymałości pokrycia samolotu

Sprobowales to na sobie i dlatego takie bzdury wypisujesz?
ooops / 89.107.213.* / 2012-04-10 11:57
zapomniałeś chyba, że do czarnych skrzynek nie ma dostępu.
jacek12ed / 83.27.150.* / 2012-04-10 11:56
E tam, to tak jak bym miał rozbić swoją głowę o paluszka spożywczego - to jest niemożliwe.
Mohber / 109.197.168.* / 2012-04-10 11:36
Co jest fonkcjonariusze TW PO! Zaspali czy co ? Dawać na forum , klepac swoje przygupawe teksty !
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy