Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Rusza budowa drogi ekspresowej S7. Podpisanie pierwszej umowy w marcu

Rusza budowa drogi ekspresowej S7. Podpisanie pierwszej umowy w marcu

Wyświetlaj:
Kargul 3 / 83.145.129.* / 2016-02-18 07:58
Ja na S7 w ogóle nie czekam. Jest kompletnie niepotrzebna.
Bolo3 / 78.9.110.* / 2016-02-18 07:44
Ja na tą S7 w ogóle nie czekam, mi jest nie potrzebna. Czekam na S3 !
majkelus81 / 94.141.146.* / 2016-02-18 07:39
Ja bardziej czekam na S5 w ze Świecie- Bydgoszcz - Poznań!!! A drogę do Zakopanego w ogóle bym rozebrał!!
wyjazd ze Szczecina / 89.79.173.* / 2016-02-18 07:35
heh otwieram stronę bo myslalem ze ruszy budowa S10 Szczecin-Bydgoszcz-Warszawa a tu ehhhh , kiedy tą drogę zrobicie ???
Czarny483 / 91.204.152.* / 2016-02-18 08:02
Bez sensu, masz S3 i potem na autostradę - jedzie się do W-wy maks 5h. Lepiej jak by zrobili S do Gdańska i na Olsztyn tak aby na Mazury dojechać. Powinna być Ska wzdłuż morza na Kalingrad przez Olsztyn lub jego okolice.
edewasr / 213.155.178.* / 2016-02-18 08:22
Droga pomiędzy miastami wojewódzkimi Szczecin - Bydgoszcz do parodia..."10" na te czasy to droga IV-V kategorii.
kto tym zarządza? / 176.111.127.* / 2016-02-18 07:26
na co komu autostrada do koziej wólki?
jeden wielki korek / 176.111.127.* / 2016-02-18 07:24
a może by tak z krakowa do warszawy?
vojtek56 / 88.156.28.* / 2016-02-18 07:24
Włosi=przekręt...Poczekamy jeszcze długo..
Muu / 188.116.35.* / 2016-02-18 06:28
3km za 520 mln !!!!??????!!!!!????? - ja się pytam kto zatwierdza te przekręty ????!!!!
Jolla / 31.178.39.* / 2016-02-18 10:55
I Włosi mają spore doświadczenie w budowie tuneli, tak jak Austriacy. I robią to dobrze.
Dla nich to też reklama firmy więc porażki nie będzie.
Rolof318 / 77.253.42.* / 2016-02-18 06:07
Po co komu ta droga ? Tam wystarczy kamienisty dukt.
patriota67 / 83.31.44.* / 2016-02-18 06:00
Polsko ukraińskie konsorcjum dobre.
Ciekawe co ci Ukraińcy robili do tej pory bo chyba nie drogi?
Ukraina ma przepiękne autostrady ale dla czołgu!
susceptant / 46.113.248.* / 2016-02-18 05:51
Jak zwykle większość komentarzy w stylu:
- a kiedy będzie .... (i numer drogi). Kiedyś będzie całość S3, S6, S7, A1, A18 (perspektywa najbliższej dekady); może będzie S10, S11 (tu jeśli już - perspektywa dwóch dekad). NIe da rady budować wszystkiego naraz, więc trochę cierpliwości. Pamiętacie jak polskie drogi wyglądały w 2004 r.? Ok. 800 km dróg szybkiego ruchu. Teraz jest ponad 3 tysiące, kolejne 1100 km w budowie (w tym ok. 250 km S6 i S7) i 600 km w przetargach (w tym reszta S6 i kolejne ponad 150 km S7).
- skandal, że tak drogo. Niestety, czy chcemy, czy nie, drogi szybkiego ruchu są kosztowne. Średni koszt budowy takiej drogi w Polsce jest w okolicach 30 mln zł za km (ok. 7 mln euro/km; średni koszt europejski dal autostrad to ok. 10 mln euro/km). Są przy tym odcinki bardzo drogie, bo budowane w trudnym terenie. Co do zasady, budowy: tuneli, mostów, w terenie górskim (tu właśnie powstaje konieczność zwiększonej liczby estakad i tuneli), w trudnym terenie geologicznym o niestablinym podłożu (budowa "na wodzie", czyli wzmacnianie palami) obwodnic dużych miast (duża liczba węzłów) są drogie. Zatem 1 km może kosztować kilkanaście mln zł (odcinki S5, czy S6) jak tez ponad 100 mln zł. Dla przykładu: 3-km odcinek tunelowy S7 kosztować będzie ok. 1 mld zł, a w tym samym czasie podpisano kontrakty na taką kwotę na 39 km drogi S7 (o nawierzchni betonowej) relacji Warszawa - Białystok
- budują zagraniczne firmy. Po akcesji do UE jest wolny przepływ towarów i usług, więc nie może być prawnej dyskryminacji firm ze względu na pochodzenie kapitału. W polskich zamówieniach publicznych zasadniczo wygrywają firmy, które zaoferują najniższą cenę. Zresztą, na odcinek tunelowy oferty nie złożyła żadna polska firma, więc jak mieli taką wybrać?
Stefan544 / 37.47.31.* / 2016-02-18 07:15
Zgadzam się z w/w i dodam, że Gdaka (po wyborach) zaczyna chojraczyć i podważać wygrane już np rok temu przetargi. Próbują renegocjowac ceny. Co z tego, że to bezprawie skoro argumentem Dyrekcji Generalnej jest odpowiedź, że sąd stwierdzi, czy cena jest ok. Jest cichy układ na rzucanie kłod pod nogi firmom o zagranicznym kapitale. Ja się pytam, jakim prawem, co nie płacą podatków, nie dają pracy? Niech mędrcy z Wiejskiej tworzą dobre prawo.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
GDDKiA / 83.22.22.* / 2016-02-18 03:38
ZLIKWIDOWAĆ tę przestępczą GDDKiA a drogi o połowę TAŃSZE lub więcej
wacisław / 185.101.131.* / 2016-02-18 01:01
no tak czekam z utęsknieniem na ten kawałek drogi,a nawet nie wiem gdzie to jest. to tak wspieramy polskie firmy? makaroniarze budują? jak budowali chinole to było źle?
susceptant / 46.113.248.* / 2016-02-18 05:55
Ciężko wybrać polską firmę, jeśli żadna nie złożyła oferty....
Jeśli Chińczycy zbudowaliby ten 20-km odcinek A2, to byłoby ok. Problem w tym, że dali bardzo niską cenę, a potem zeszli z placu budowy, jak okazało, że nie będzie aneksów.
endy de / 87.187.191.* / 2016-02-18 00:53
3km dla polakow toz to szok i to najddloyszy
Enmerkar / 37.47.9.* / 2016-02-18 00:23
Skoro zajmuje się tym GDDKiA można oczekiwać, że droga będzie 3x zbyt kosztowna, będzie do remontu w pół roku po zbudowaniu, koszt przejazdu będzie najwyższy w Europie, będą bezustanne korki przedłużające jazdę o godzinę na każde 100 km, codziennie będą śmiertelne wypadki. Piszę to przez analogię do A4, kontrolowanej przez tę samą bandycką organizację.

Najnowsze wpisy