susceptant
/ 193.0.108.* / 2016-02-17 20:22
W Bdx, Hiszpanie mają chyba 60% udziałów, reszta w sporej części jest polska (m. in któreś z OFE). Także raczej mówiłbym o hiszpańsko-polskim właścicielu.
Z polskich: jest Intercor (S8 k. Warszawy, odcinki s5, obwodnice Olsztyna i Kłodzka), Mirbud-kobylarnia (odcinki S5 i S3), Energopol Szczecin (S12 Puławy-Kurów; S51 Olsztynek-Olsztyn). To jest wolny rynek i kontrakty dostają ci, którzy zaoferują najlepsze warunki. Też uważam, że świetnie, jeśli są to polskie solidne firmy. Ale w innym przypadku wolę, żeby była to solidna zagraniczna firma (która i tak będzie miała polskich podwykonawców), niż niesolidna polska, która zejdie z placu budowy po trzech latach,a jeszcze do tego nie zapłaci podwykonawcom.