lisior
/ 212.2.100.* / 2007-01-09 17:01
I co jeszcze znów usłyszymy? (ale bez ściemniania proszę)
9.1.Warszawa (PAP) - Firma Point Group, która poprzez połączenie z
Arksteelem znalazła się na giełdzie, na przełomie 2007 i 2008 roku
planuje przeprowadzić dodatkową emisję akcji na sfinansowanie
otwarcia ogólnopolskiego dziennika - poinformował dziennikarzy
prezes spółki Michał Lisiecki.
"Planujemy wystartować z ogólnopolskim dziennikiem na przełomie
2007 i 2008 roku. W tym celu chcemy zrobić nową emisję akcji.
Dziennik będzie innowacyjnym projektem" - powiedział Lisiecki.
W grudniu spółka Point Group połączyła się z giełdowym Arksteelem
i w ten sposób znalazła się na giełdzie. We wtorek odbyło się
pierwsze notowanie akcji połączonego podmiotu, który przyjął nazwę
Platforma Mediowa Point Group.
Prezes spółki informował wcześniej, że w marcu - kwietniu tego
roku planowana jest emisja akcji, o wartości 15-45 mln zł, na
sfinansowanie różnych projektów medialnych. Ostateczna wartość
emisji zależała będzie od tego, ile projektów spółka będzie
chciała zrealizować.
"Myślę, że na przełomie marca i kwietnia wybierzemy biznesy, w
które będziemy inwestować. Na razie jesteśmy na etapie analiz i
nie zdecydowaliśmy jeszcze, czy emisja będzie z prawem poboru, czy
bez" - powiedział Lisiecki.
Środki z tej emisji mają być przeznaczone m.in. na uruchomienie
kanału telewizyjnego i na przejęcia agencji reklamowych.
"Jest szansa, że telewizja ruszy już w marcu - kwietniu. Z
początku będzie to telewizja internetowa, ale po tygodniu lub
dwóch tygodniach testów zamierzamy nadawać w telewizji kablowej" -
powiedział Lisiecki.
Wcześniej spółka informowała, że zamierza uruchomić telewizję
"Machina", wykorzystującą markę jej miesięcznika.
Spółka zamierza przejmować agencje reklamowe, czy biznesy
internetowe. Firma nie zdecydowała natomiast, czy kupi stację
radiową, czy też pozostanie, tak jak dotychczas, przy nadawaniu
programów na falach innych rozgłośni.
Prezes poinformował, że pomimo planowanych dwóch emisji akcji nie
zamierza oddać kontroli nad spółką.
"Nie zamierzam sprzedać więcej, niż 2 proc. akcji i chcę zachować
kontrolny pakiet" - powiedział.
Obecnie Lisiecki posiada 67,47 proc. kapitału zakładowego i
głosów na WZA Platformy Mediowej Point Group. Drugim znaczącym
akcjonariuszem jest Parrish Media N.V., która ma 18,58 proc.
kapitału i głosów.
Firma Point Group zajmuje się wydawaniem prasy (m.in.
miesięczniki "Machina" i "Dlaczego?"), świadczy też usługi
marketingowe, w tym internetowe i mobilne.
Przedstawiciele spółki zapowiadali wcześniej, że w 2006 roku
spółka ma mieć 3,5 mln zł zysku netto przy 28-30 mln zł
przychodów. Zdaniem Lisieckiego, prognozy te zostały wykonane. (PAP)
pam/ epo/