Forum Forum podatkoweInne

Rząd nie popuści przedsiębiorcom

Rząd nie popuści przedsiębiorcom

Zbig / .* / 2004-09-21 11:02
Komentarze do wiadomości: Rząd nie popuści przedsiębiorcom.
Wyświetlaj:
Andy / .* / 2004-09-21 18:18
Zakładam, że zupełnie się na budzecie państwa nie znam. Nie znam się na makroekonomii. Pewnie jestem zupełnym ignorantem. Litości nad moją głupotą. Wybaczcie mi to głupie pytanie: ile straci budżet na mniejszym podatku dochodowym od przedsiębiorców, którzy większe składki na ZUS wliczą w koszty?
George / .* / 2004-09-22 06:10
W zależności od progu podatkowego do którego dotarł przedsiębiorca, będzie to 19, 30 lub 40% kwoty wpłaconej na ZUS. Zakładając dodatkowe wpływy do ZUS na 1,5 mld zł, bo na tyle szacuje je min.fin. będzie to (przy założeniu że średnio płacimy 19 %, chociaż w rzeczywistości jest to pewnie mniej ) niecałe 300 mln zł. Per saldo więc zostaje tym darmozjadom 1,2 mld zł dodatkowej kasy na przekręty.
Wkurzonycorazbardziej / .* / 2004-09-21 17:40
Już nie można słuchać tego bladego Ch..a.
W******** kapitalista wyzyskiwacz / .* / 2004-09-21 16:12
Coś się p*****ło Panu ministrowi z tym socjalistycznym pojęciem równości. Nie wiem jak można porównać dochody (właściwie to zarobki) z pracy na etacie z działalnością gospodarczą. Przy umowie o pracę kaska wpływa na konto co miesiąc 10 i pracownik ma wszysko w dupie. Dokładnie płaci ZUS od tego co dostanie do kieszeni. Dla przedsiębiorcy (kapitalisty, wyzyskiwacza) nie jest to takie jasne. Dochód na PIT rocznym nijak się ma do tego co mu zostanie w kieszeni. Przy okazji szczęścia jak sprzeda towar złodziejowi to ma dochód na papierze, podatki do zapłacenia i za towar też trzeba zapłacić. Czyli efekt jest taki że dochód się ma a pieniędzy nie. A jak się jeszcze doda środki trwałe i "wydatki bezrachunkowe" to wychodzi ciekawie. A może by tak zrobić jeszcze sprawiedliwiej i obciążyć wszystkie zarobki ZUSem (umowy o prace, zlecenie, działalność gosp. diety, dywidendy itd.) powiedzmy 25%.