niewierzący ateusz
/ 83.26.40.* / 2010-09-09 11:20
ależ nie jest, wspomniane kanały budowano w interesie wszystkich, a wybudowano tysiące kilometrów, tańszy transport to korzyść dla wszystkich od producenta do konsumenta, wiadomo,że są różne grupy interesu i że ścierają się ze sobą, problem w tym by je równoważyć, wiadomo,że różne lobby będą przepychać swoje interesy, przykładowo w 18 wiecznej anglii w interesie przemysłu wełnianego wprowadzono nakaz grzebania zmarłych w wełnianych całunach, piękne prawda? ale anglia rozwijała się wtedy najszybciej bo w parlamencie udawało się równoważyć interesy i jedni nie blokowali innych, a jak nawet zablokowali to nie na długo, bo skład parlamentu co i rusz był inny, dlaczego prusy prześcigneły anglię w II połowie 18 wieku?między innymi dlatego,że państwo pruskie zorganizowało lepsze szkolnictwo ,a w anglii państwo nie interesowało się szkolnictwem kształcenie to była prywatna sprawa i prywatna inicjatywa , zorganizowanie efektywnego szkolnictwa to korzyść dla wszystkich, a że państwo może i potrafi takie zorganizować pokazuje nie tylko przykład prus