chichot dona
/ 109.243.76.* / 2011-11-09 14:53
Art. 103.
1. Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej.
2. Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego.
3. Inne przypadki zakazu łączenia mandatu poselskiego z funkcjami publicznymi oraz zakazu jego sprawowania może określić ustawa.
To jest cały Art 103 Konstytucji RP
W punkcie 2 wyraźnie określono jakie służby czy funkcje nie pozwalają sprawować mandatu poselskiego.
Ba określono czy dana funkcjonariusz jest w czynnej czy nie służbie, np "żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej".
Czyli Konstytucja rozróżnia czy jest to służba czynna czy nieczynna.
Wszystkie pozostałe wymienione funkcje nie maja tego zastrzeżenia , czyli ograniczenie obowiązuje w całym czasie trwania tej służby czyli w stanie czynnym jak i nieczynnym.
Konstytucja w Art. 103 ograniczenie to stosuje tylko do mandatu poselskiego, do innych funkcji w organach państwowych nie.
Z tego tytułu podany Art 65 a Ustawy o prokuraturze nie ma zastosowania do mandatu poselskiego, ponieważ to ograniczenie narzuca konstytucja.
Natomiast Art 35a Ustawy o prokuraturze ma zastosowanie do pozostałych funkcji w organach państwowych.
Ale jest wieka ochota u wielu aby ustanowić prymat Ustawy nad Konstytucją przynajmniej w tej sprawie.