Forum Polityka, aktualnościKraj

Sikorsky Aircraft i PZL Mielec zainwestują 200 mln dolarów

Sikorsky Aircraft i PZL Mielec zainwestują 200 mln dolarów

Wyświetlaj:
sirmar / 46.113.28.* / 2015-03-12 00:19
PZL Świdnik fabryka z tradycjami!!!
joe123 / 188.29.165.* / 2015-03-12 00:15
Wiedza gdzie wojna przyjdzie to inwestuja....
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
gix / 83.7.184.* / 2015-03-12 00:04
nie rzucą im 200 milionów na rozwój nie oglądając się na wynik przetargu? Jeśli są tacy bezinteresowni niech to pokarzą.. I tak huye nie spełniliby swoich fałszywych obietnic- każdy to wie
Stary emeryt / 85.222.83.* / 2015-03-12 00:00
To samo było z Zakładami nr 2 w Bydgoszczy. Amerykanie dostali co chcieli a Polska na tym interesie obyła się smakiem! Też było bardzo szumnie!!!!!
technik samolotu / 185.21.36.* / 2015-03-11 23:57
Brawo BH super smiglowce ale uwazam ze trzeba zastapic Mig 29(konserwacja.-zalecana na konflikt)no uwazam ze WP powinno miec F35;rakiety dalekiego zasiegu!!!!
Jak Polska armia bedzie tak silna jak armia Izraela czy Turcji/mozemi spac spokojnie
edw@ / 46.113.177.* / 2015-03-12 00:07
samolot bojowy to nie czołg. Nie opłaca się trzymać ich zakonserwowanych, za wysokie koszty serwisowania. Do tego dochodzą koszty utrzymania personelu lotniczego i naziemnego oraz całej infrastruktury serwisowej i uzbrojenia dla modelu, którego nie ma.
Grom170 / 91.218.216.* / 2015-03-11 23:49
Słaby z ciebie obserwator sceny skoro twierdzisz ze placimy za pociski manewrujace JASSM 2 razy drozej niz Finowie .
Za 40 pociskow bojowych, 6 cwiczebnych , pakiet logistyczny , serwis, czesci zamienne , szkolenia , dokumentacje techniczna certyfikacje , płacimy 170 mln $ do tego dochodzi 80 mln $ za modernizacje F-16 ( wymiana odbiornikow GPS na nowoczesniejsze , unowoczesnienie komputera pokladowego , integracja z najnowoczesniejszymi odmianami zasobnikow celowniczych i integracja najnowszymi odmianami pociskow AMRAAM )
Finowie za 70 pociskow oraz wszystko to co my placa 270 mln $ i w osobnym kontrakcie z Boeingiem musieli poniesc koszta modernizacji swoich F-18 i tez wynioslo to u niech 80mln $
Tak wiec my płacimy 250 mln a oni lacznie 350 mln $ wiec zadaj sobie pytanie czy placimy 2 razy drozej .
Po drugie smiglowce BH nie sa najdrozsze w tym przetargu bo Francuzi przedstawili drozsza oferte i licza ze wybierzemy ich Caracala
:)))) / 31.61.138.* / 2015-03-11 23:45
Śmigłowiec Black Hawk Gwardii Narodowej USA z 11 osobami na pokładzie wpadł do Zatoki Meksykańskiej w pobliżu bazy sił powietrznych Eglin na Florydzie. Są obawy, że zginęli wszyscy na pokładzie, ale poszukiwania mają status operacji ratunkowej.
waldek724 / 5.226.96.* / 2015-03-11 23:39
Czy to prawda, że wyłączność na sprzedaż tych śmigłowców na Europę ma Turcja?
RUTER / 77.112.105.* / 2015-03-11 23:39
Przetarg został przygotowany, jak to u nas, na kolanie i bezmyślnie. Zakupione zostanie 70-siąt wielozadaniowych: AW 129 Mangusta albo S-70i Black Hawk lub EC 725 Caracal. W Polsce będą one przeznaczone do różnych zadań: szturmowej, ratownictwa morskiego, zwalczania okrętów podwodnych i transportowej. Racjonalne byłoby zamówienie śmigłowców pod względem konstrukcyjnym odpowiednich do przeznaczonych funkcji. Z tego powodu efektywny byłby następujący model zakupów: 25 lekkich - SW-4 w wersji przeciwpancernej uzbrojonych w pociski typu HOT-3, 30 szturmowych - A129 Mangusta, 10 wielozadaniowych - AW149 dwusilnikowych śmigłowców nowej generacji, 6 do zwalczania okrętów podwodnych - W-3PL/N opartych na wielozadaniowym śmigłowcu wsparcia pola walki W-3PL Głuszec, 4 dla ratownictwa morskiego - W-3PL/N oparte na wielozadaniowym śmigłowcu wsparcia pola walki W-3PL Głuszec, 5 SW-4 w wersji transportowej. Za takim wyborem przemawia cena zakupu oraz to, że wszystkie te śmigłowce mogą być produkowane w PZL Świdnik. Za wyżej wymienione 80 różnego typu smigłowców uzyskano by kwotę ok. 5 mld zł do zapłacenia, a nie przewidywaną sumę 12 mld zł za 70 sztuk. Na przykład lekki, oblatany w 1996r. specjalistyczny śmigłowiec przeciwpancerny SW-4 polskiej konstrukcji jest co najmniej o połowę tańszy niż przystosowany do tych zadań śmigłowiec wielozadaniowy. Mimo, że jest jednosilnikowy, ma dużą prędkość wznoszenia i osiąga pułap wznoszenia ponad 6 km. W przeciwieństwie do welu zagranicznych konstrukcji nie wymaga specjalnych przygotowań i tworzenia warunków do startu oraz nie jest kosztowny jeżeli chodzi o serwis. Ma to decydujące znaczenie w realizacji zadań przeciwpancernych. W wersji transportowej jego cena jest co najmniej trzykrotnie niższa od ceny samolotu wielozadaniowego. Podobnie jest w przypadku polskiej konstrukcji wariantów śmigłowca W-3P Głuszec. Osiąga pułap 6 km i ma bardzo długi zasięg.Trzeba też wyciągnąć wnioski z zakupu amerykańskich samolotów - F16 (nieciekawe efekty tzw. offsetu, drogie samoloty bez uzbrojenia, horrendalne koszty serwisu).
Przyjmując, jednak za dobrą monetę założenia przetargu, najlepsze parametry pod względem prędkości maksymalnej, osiąganego pułapu i zasięgu posiada Caracal produkowany przez europejskie konsorcjum Airbus Helicopters. Jest on niestety drogi (ok. 50 mln USD za sztukę). Podobnie jak włoska Mangusta (ok. 24 mln USD za sztukę), Caracal jest w zasięgu bliskiego zaopatrzenia w części zamienne i szeroko pojętej logistyki. Pod względem kosztów zakupu i zaopatrzenia w części przegrywa jednak z Mangustą (śmigłowiec może byc produkowany w polskich zakładach PZL Świdnik w większości należacych do włoskiej firmy AugustaWestland). Mało ciekawą propozycją jest amerykański Black Hawk produkowany przez Sikorsky Aircraft Corporation: stara i nierozwojowa 40-letnia konstrukcja w cenie ok. 50 mln USD za sztukę. Nie bez znaczenia mają też różne hocki - klocki z zakupami u Amerykanów polegające na tym, że sprzedawany przez nich sprzęt w wersji international ma zawsze gorszą specyfikację niż ten sam sprzęt przeznaczony dla armii USA. Elementem przemawiajacym za kupnem Black Howk jest to, że jest on produkowany, między innymi w należacych do korporacji Sikorsky zakładach PZL Mielec.
Grom170 / 91.218.216.* / 2015-03-12 00:05
zakup wielu roznych typow smiglowcow znacznie podniosl by koszty dlatego planuje sie kupic 70 smigłowcow wielozadaniowych ( ale nie szturmowych bo na szturmowe bedzie kolejny przetarg o kryptonimie kruk)
Z sufitu wziąłes to ze zakup kilku typow smiglowcow wyniesie tylko 5 mld zl . koszta logistyki i zakupu czesci zamiennych beda o wiele drozsze tak samo jak szkolen i innych dlatego wszedzie na swiecie kazdy kraj unifikuje swoja flote smigłowcow ( tylko najsilniejsi i najbogatsi pozwalaja sobie na zakup kilku nowych typow smiglowcow)
SW-4 nie jest smigłowcem przeciwpancernym . to lekki smiglowiec cywilny ktory jest przystosowany do wykonywania tylko niektorych zadan militarnych a jego uzbrojona wersja istnieje tylko jako prototyp czyli SW-4 SOLO i jest bezzalogowa bo nieposiada zadnego opancerzenia .
I to prawda ze BH zostal oblatany 40 lat temu ale dzisiejsza wersja czyli S-70i to praktycznie nowy smiglowiec i np Caracal tez ma juz 40 lat . do tego my szukamy smiglowcow srednich szybkich i dostosowanych do obecnych warunkow wspolczesnego pola walki smiglowcow dla sil ladowych i ani SW-4 ani SW-3 Sokol nie sa wstanie wypelnic wszystkich zadan jakie moga wypelniac BH , AW-149 czy CARACAL .
Do tego Caracal jest konstrukcja duza ciezka i malo zwrotna co utrudnia tej konstrukcji manewrowanie w rejonie prowadzenia walk dlatego najlepszym wyborem bedzie albo BH albo AW-149
Pamietaj tez ze to sily powietrzne przejmuja na siebie role utrzymania ciezszych smiglowcow transportowcych ( w silach powietrznych narazie pozostaja Mi-8/17)
Jeszcze wracajac do Mangusty to zgadzam sie jest to nowoczesny smiglowiec szturmowy ale zbyt lekki . Graniczac z rosja potrzebujemy silnie opancerzonych smiglowcow bojowych przenoszacych duzo uzbrojenia a tu AH-64 bije wszystkie inne zachodnie konstrukcje na glowe
Obserwator sceny / 91.90.160.* / 2015-03-11 23:33
Jak oni nas wszyscy kochają ,jak nas trzeba w doopę beż gumy walić !!! A ta sprzedajna banda złodziei z PO-PSL tylko szuka gdzie można parę milionów ukraść . Znów się okaże ,że zakupimy najdroższe smigłowce na świecie tak jak rakiety do F-16 ( 2 razy drożej niz Finowie ) autostrady ,mosty ,metro w Warszawie Pendolino ( o 250 milinów drożej niz wszyscy na swiecie )gazoport w świnoujściu ( o kilkaset milionów złotych ) o stadionach nie wspomnę ( we Wrocławiu przepłacony o 313 milionów ) .
Bilyj / 188.164.149.* / 2015-03-11 23:29
Dzięki firmie Sikorsky Aircraft Polska stała się z jednego z największych eksporterów śmigłowców, jednym z największych importerów śmigłowców. Polskie śmiegłowce do tej pory latają w Azji, Afryce, Ameryce Południowej i Europie ale....stanowiły jednak konkurencję dla Sikorsky Aircraft i dlatego już ich się nie produkuje decyzją "patriotów" z polskiego rzadu
Grom170 / 91.218.216.* / 2015-03-12 00:10
nieprawda . produkcje smiglowcow SW-3 i SW-4 blokuja Wlosi własciciele swidnika . A PZL Mielec produkuje BH dla Meksyku , Kolumbi , Arabi Saudyjskiej , Brunei mozliwe tez ze niedlugo dla Turcji i dla nas
Andreas1055 / 83.4.50.* / 2015-03-11 23:19
Grekom niech smigłowce naprawia putler bo to jego pachołki.
mm283 / 212.106.24.* / 2015-03-11 23:19
Boją się że przegrają przetarg na 70 śmigłowców dla WP- zaczynają pijar i obiecanki przed rozstrzygnięciem.
Ja tam wole śmigła WP ze Świdnika.
wer664 / 178.43.84.* / 2015-03-11 23:11
Dolina lotnicza Krosno, Mielec, Rzeszów. W Rzeszowie ma przybyć w tej braznzy około 3000 miejsc pracy. To tutaj pracują najlepsi inżynierowie szkoleni w Polsce, USA i Kanadzie. Ale dla niektórych regionów gdzie stoją zaniedbane PGR y i zero Przemyślu dziwnyp trafem jesteśmy Polska B i ciemnogrodem.
Blotnik / 31.2.94.* / 2015-03-11 23:28
Sratu tatu a stawki miesieczne daja Wam jak kongijskim górnikom.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Najnowsze wpisy