Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Śmigłowce dla polskiej armii. Kownacki: oferta na śmigłowce Caracal zawierała szereg uchybień

Śmigłowce dla polskiej armii. Kownacki: oferta na śmigłowce Caracal zawierała szereg uchybień

Wyświetlaj:
mustafa. / 70.88.217.* / 2015-12-03 17:13
Z innej beczki!....Nazwiska dwojga zastrzelonych przez policje islamskich bandytów po napadzie na ośrodek niepełnosprawnych w San Bernardino : Syed Farook, 28 lat, pracownik tego ośrodka i Tashfeen Malik, 27 (kobieta), trzeci dalej poszukiwany. Polskie media milczą na ten temat.
Szczynukowitz / 193.34.52.* / 2015-12-03 17:10
Caracal to cena ucieczki rudego do Brukseli !!!!!!
łodziak7 / 31.182.72.* / 2015-12-03 16:48
Polskie zakłady są np. w Łodzi i Dęblinie, z naciskiem na "polskie". W Łodzi mają powstać miejsca pracy. Będziemy montować caracale... tak przynajmniej miało być dopóki PIS wszystkiego nie zepsuł. W Świdniku i Mielcu są firmy zagraniczne, obcy kapitał. Caracale zostały wskazane przez polskich wojskowych więc przestańcie opowiadać o wałku. Problemem jest to, że według PISU wszystko co złe to Platforma Obywatelska, a tak się złożyło, ze to PO brał udział w przetargu. Druga sprawa to naturalna walka miast o robotę. Niebawem będzie przetarg na śmigłowce bojowe i wtedy z pewnością Mielec lub Świdnik wygrają w tym temacie. Trzecia sprawa: PIS nienawidzi miasta Łodzi, jeśli odbierzecie nam pracę to tez was znienawidzimy. Po raz kolejny chcecie oszukać łodzian. Pisowcy to bezduszne łajzy.
aasdf / 79.66.156.* / 2015-12-03 16:34
WZL powstały w 1945 roku jako jednostka wojskowa nr 1519 i od tej pory przeszły kilka reorganizacji związanych ze zmianą nazwy i charakteru działalności. Historia zakładów sięga 1945 r. kiedy to 131. Samodzielne Warsztaty Lotnicze zostały przebazowane do Łodzi na Plac Leonarda (obecnie Plac Niepodległości). W 1952 r. po zmianie nazwy na Lotnicze Warsztaty Remontowe Nr 1, cały sprzęt został ostatecznie przebazowany na lotnisko Lublinek. Działalność WZL nr 1 w Łodzi koncentruje się na remontach głównych oraz obsłudze i modernizacji śmigłowców typu Mi-2, Mi-8, Mi-14, Mi-17, Mi-24 oraz Kaman SH-2G. Zakłady współpracują z firmami zachodnimi, dzięki czemu dokonywane modernizacje maszyn wojskowych pozwalają na dostosowanie śmigłowców do standardów NATO. Wiąże się to z instalacją nowych radiostacji lotniczych, zabudową nowoczesnych systemów nawigacyjnych oraz urządzeń obrony pasywnej i balistycznej.

Z dniem 1 stycznia 2008 roku aktem komercjalizacji przekształcono przedsiębiorstwo państwowe w spółkę akcyjną działającą pod nazwą Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 Spółka Akcyjna.

W 2015 roku zatrudniają 400 pracowników. Zajmują się remontami głównie śmigłowców rodziny Mi i samolotów TS-11 Iskra, silników lotniczych TW3-117 i SO-3 oraz modernizacją i obsługą śmigłowców (Mi-2, Mi-8, Mi-14, Mi-17, Mi-24) i samolotów. Prowadzą też remonty śmigłowców, które brały udział w akcjach bojowych w Afganistanie i Iraku oraz biorą udział w rozmowach z firmami polskimi i zagranicznymi, zainteresowanymi pozyskaniem nowych technologii i produkcją związaną z nową platformą śmigłowcową. Pracują nad budową nowego, całkowicie polskiego śmigłowca bezzałogowego. W ostatnim czasie zawarły porozumienia z takimi gigantami w produkcji śmigłowców jak Sikorsky International Operations (Mielec), AgustaWestland (Świdnik) i Eurocopter (Turbomeca) (Francja).

W kwietniu 2015 r. Wojskowe Zakłady Lotnicze podpisały umowę z firmą Eurocopter. Jeśli firma ta wygra przetarg na śmigłowce wielozadaniowe dla wojska polskiego, w Łodzi powstanie linia montażowa śmigłowca Eurocopter EC725 Caracal.TO JEST POLSKA FIRMA NIEUKI.
DGP / 195.59.201.* / 2015-12-03 18:03
Brawo, kopiuj wklej z wikipedi UKU. Moze jeszcze powiesz gdzie te Caracale beda rozmontowywane bo z Francuskich fabryk beda wychodzic w calosci. Francuzi duzo obiecuja ale nic nie maja wpisane w contrakt. Pozatym montownia to nie zaklad produkcyjny i niewiele nam da w sesie technologi. Mozna by jeszcze bylo przymknac oko na wiele z tych wad ale cena za przestarzale Caracale powala. Planowalismy kupic 70 maszyn ale przez zawyzona o ponad 30% cene mamy dostac tylko 50.
vwscvweicn / 83.24.230.* / 2015-12-04 01:21
Skoro tyle wiesz to podeślij mi dokumenty, z których czerpiesz wiedzę. Najlepiej linki. Nie chcę żebyś podawał maile ani żebym ja to robił. Ale nie artykuły tylko dokumenty.

Śmigłowce wybierali wojskowi i jak masz pretensje co do wyboru śmigłowców to wal do wojskowych. A co do reszty informacji dotyczących przetargu (m.in. umowy offsetowej) to nie wiem za dużo. Chciałbym, żeby ktoś wskazał gdzie są odpowiednie dokumenty, bo też chciałbym to wiedzieć i móc w miarę własnych możliwości osądzić. Nie wiem czy ten przetarg podpada pod Ustawę Prawo Zamówień Publicznych, czy pod inne regulacje.

"Francuzi duzo obiecuja ale nic nie maja wpisane w contrakt." Do tej pory nie podpisano żadnej umowy. Na razie tylko wybrano Caracale. I wiadomo, że nie mają fabryki ani montowni w Polsce. Kownacki wspomina, że nic nie było wspomniane w projekcie umowy odnośnie montowni. Padła tylko deklaracja ze strony Airbusa co do budowy montowni. A czy może to być potraktowane jako oświadczenie woli?

Ale fakt faktem przyznam że wolałbym, aby to polska firma konstruowała i serwisowała śmigłowce, bo wtedy byłoby najwygodniej, najsprawniej i najbezpieczniej. Niestety nie żyjemy w świecie idealnym.
gosc1055 / 83.242.115.* / 2015-12-03 16:25
NIE JEST ZLE ANTEK ZROBI BENDZIECIE TACZKI ROBIC
xzzx / 83.5.41.* / 2015-12-03 16:20
Mieszkańcy Łodzi i Radomia powinni się cieszyć, przecież wybrali pis z jego rewolucją. Nie przewidzieli, że rewolucja zacznie się od nich? Zerwanie tego kontraktu opóźni wejście nowych śmigłowców do armii o 5-10 lat.
vs / 213.92.135.* / 2015-12-03 16:12
Śmiechu warte miejsca pracy miały być ale chyba we Francji. Brawo PiS
gabon / 95.50.126.* / 2015-12-03 15:52
szereg uchybień to zawiera stan uzębienia Maciarewicza, co za gnojki
jasz566 / 46.204.243.* / 2015-12-03 15:41

Oferta na śmigłowce Caracal

Co nie jest obsikane przez PIS jest zle ,gneralom dosypie sie kasy a armia dostanie proce i kamienie
mustafa. / 70.88.217.* / 2015-12-03 15:38
Z innej beczki!....Nazwiska dwojga zastrzelonych przez policje islamskich bandytów po napadzie na ośrodek niepełnosprawnych w San Bernardino : Syed Farook, 28 lat, pracownik tego ośrodka i Tashfeen Malik, 27 (kobieta), trzeci dalej poszukiwany. Polskie media milczą na ten temat.
DGP / 195.59.201.* / 2015-12-03 15:15
Tak czytam to forum i wiekszosc ujada na jedna albo druga strone. Prawda jest taka ze akurat w tym przypadku uniewaznienie jest jak najbardziej na miejscu. Prosze tez nie skakac do konkluzji i przeczytac do konca. Po pierwsze podstawowym warunkiem kontraktu powinien byc warunek calkowitej produkcji w Polsce. Od pierwszej srubki po amunicje. Nie jest tu wazne czy fabryka jest Brytyjska, Amerykanska czy Fancuska. Wiekszosc kwoty przetargu to sa koszty a zysk to moze 15%. Jesli produkcja jest na terenie naszego kraju to znaczy ze wiekszosc kasy zostanie wydana na pesje pracownikow, podwykonawcow, kupno materialow, transport. Te pieniadze poprostu wroca do gospodarki bo ludzie je beda wydawac u nas i odprowadza od nich podatki. Czyli w dluzszym okresie nasz wydatek jest prawie zerowy. Jedynie te 15% po odprowadzeniu podatku albo i nie zostanie wyprowadzona z kraju. W przypadku francuzow produkcja bedzie we francji i to francuscy pracownicy beda wydawac pieniadze u siebie, polska otrzyma tylko wylacznie produkt a wiekszosc pieniedzy zostanie wyprowadzonych z kraju.
Po drugie ciezko powiedziec ktory helikopter jest lepszy, jednak wszyscy sa zgodni ze kazdy jest tak naprawde slaby. Nikt nie zparoponowal nam najnowszysch technologi. Dlatego wzgledy ekonomiczne powinny byc glownym kryterium. Powinnismy kupic jak najtaniej, jakie takie helikoptrery na teraz a roznice przeznaczyc w rozwoj rodzimych konstrukcji. Owszem to jest dlugi proces ale kiedys trzeba zaczac jesli wogole mamy zamiar myslec o silnym niezaleznym panstwie.
Podsumowujac powinnismy kupic cos taniego produkowanego w naszym kraju z tranferem technoligi. Jednoczesnie trzeba inwestowac albo zaczynac tworzyc zaklady polskie oparte o polska mysl techniczna. Jesli chcemy byc jak zachod to uczmy sie od nich. Kazdy zachodni kraj jesli tylko posiada mozliwosc produkcji czegokolwiek to bedzie to produkowal u siebie a nie kupowal za granica. Tak wlasnie Niemcy kupuja u Niemcow, Francuzi u Francuzow a Turcy od Turkow i nie ma od tego odsteps. Nikt nie przejmuje sie unia albo rownymi zasadami przetorgow. Pisze sie je tak zeby wygral ten kto ma wygrac. Pozdrawiam.
asdf109 / 79.66.156.* / 2015-12-03 16:29
Ale wypociny produkcja ma byc w Polsce w moim rodzinnym miescie.
DGP / 195.59.201.* / 2015-12-03 17:33
Co ty bredzisz czlowieku wlasnie to napisalem a czy w twoim miescie to akurat ma najmniejsze znaczenie. Cala sprawa opiera sie na tym ze Francuzi tylko obiecuja nowa Fabryke i produkcje w Polsce ale nigdzie nie maja tego zapisane. W takim wypadku ja ci gwarantuje ze skonczy sie jak z innymi offsetami, zadna fabryka nigdy nie powstanie a w Lodzi moze bedzie serwis z naciskiem na "moze". Pozatym wypociny masz pod pacha.
ted911 / 87.156.220.* / 2015-12-03 15:09
Preciez wiadomo ze lobbisci zachodnich firm przekupuja generalow anty polskich ,to swiatczy ze Polski wymiar sprawiedliwosci i sluzby odpowiednie nie dzialaja korubcja na kazdym kroku ,polski przemysl zbrojeniowy niewydolny dzieki przekupnym ludzia
Caracale-Tak!Tak!Tak! / 87.204.90.* / 2015-12-03 14:53
No ale wziątek przecież. Przecież wziątek był, to i teraz nie można uneważniać :( . No skąd wziąć żeby ten wziątek z powrotem ... oddać? A stanowisko? No przecież słońce nasze - Tysk., jak kontrakt przyklepany to dostau stanowsko jak się patrzy, a tera, jak kontrakt sie hwieje to krytykujo, że sie nie nadaje i zwolnić go z prezessa UE trzeba. No nieładnie PIS -u. Nieładnie.
pilot emeryt / 93.105.182.* / 2015-12-03 13:55
Panie majorze... no cóż... jednak stopień jak widać nie zobowiązuje i tyle, co stwierdzam z żalem... lobbowanie jednak też wymaga jakiejś uczciwości, podając niekorzystne parametry ... szkoda, że nie porównałeś jej z jednym już zgłoszonym i drugim, hipotetycznie powstałym bo bez właściwych "papierów"... zatem uczciwość i jeszcze raz uczciwość... druga sprawa, apelujesz o zajęcie się sprawą przez dziennikarzy śledczych... szkoda, że nie poprosisz tych dz. śledczych o anonimowe deklaracje PILOTÓW może wtedy obiektywniej , czy juz subiektywniej od strony pilotów dowiecie się o prawdziwych atrybutach i ewentualnych mankamentach i tyle w temacie...

Najnowsze wpisy