Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Śmigłowce dla polskiej armii. Macierewicz sugeruje, że trzeba unieważnić przetarg

Śmigłowce dla polskiej armii. Macierewicz sugeruje, że trzeba unieważnić przetarg

Wyświetlaj:
Polak 21 / 83.22.119.* / 2015-11-19 08:52
TAK JEST _PRZETARG OD NOWA !!!!popieram Macierewicza w 100%
Hmmm940 / 87.207.112.* / 2015-11-19 08:46
MON za 13 mld zł miało kupić 70 śmigłowców. Po wygraniu przetargu przez Airbusa okazuje się, że za tą samą kwotę kupią tylko 50 sztuk. Już samo to jest bardzo dziwne i podejrzane. Macierewicz ma rację, temu przetargowi na pewno trzeba się ponownie przyjrzeć bo coś tu z daleka śmierdzi.
Q1906 / 79.188.93.* / 2015-11-19 09:32
TO jeszcze nic. Kuwejt kupił 25 tych śmigłowców za kwotę coś koło 4,5 mld zł , a my 50 śmigłowców za 13,3 mld zł. :)))))
51061 / 83.29.204.* / 2015-11-19 09:33
Hmmm940 znasz jawne szczegóły przetargu? Kupujemy mniej za więcej gdyż zwiększono ilość maszyn specjalistycznych typu ZOP itp. Są to maszyny kilkukrotnie droższe że względu na bardziej zaawansowane wyposażenie w porównaniu do zwykłej wersji transportowej której początkowo mieliśmy kupić więcej. Nie wypowiadaj się o czymś o czym nie masz pojęcia!
logica / 217.99.72.* / 2015-11-19 08:44
Jak niektórzy robią "interesy" widać na filmie "Barwy Szczęścia" - może to wydać się śmieszne,że podaję ten przykład, ale to jest niestety, z życia wzięte..........
Pytia / 212.191.195.* / 2015-11-19 08:40
Szkoda słów ! Do niego nie dociera nic poza jego wizjami.
hiyt / 109.241.99.* / 2015-11-19 08:32
Macierewicz Antoni to izraelski ŻYD !
wa381 / 78.157.182.* / 2015-11-19 08:05
Panie Maciarewicz trzeba komisje powołać .......
ja... / 31.182.95.* / 2015-11-19 07:56
kiedyś znalazłem więc wklejam:
1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konku
jen990 / 188.146.69.* / 2015-11-19 14:08
Niby rzeczowo i konkretnie . To dlaczego nie ma informacji ,że godzin lotu Caracala jest dwa razy droższa niż np śmigłowca amerykańskiego. Montownię pod Łodzią nazywać zakładem produkcyjnym to duże nadużycie. Brak tylnej rampy załadowczej, powinno dyskwalifikować Caracala na samym starcie. Wydanie 13 mld zł czyli aż 10% całej sumy przeznaczonej na modernizację całej polskiej armii na trochę transportowych śmigłowców to absurd.
rumjal / 83.144.96.* / 2015-11-19 10:06
Każdy punkt jest słowno-muzyczny. ani jeden punkt nie podaje do porównania konkretnych parametrów w liczbach. Bełkot.
ds401 / 37.128.113.* / 2015-11-19 08:54
rzeczowo i na temat, a krzykacza i laikom dziekujemy za wprowadzanie zametu do tak prostej i wg mnie rozstrzygnietej juz sprawy... zreszta odwolanie terza przetargu spowoduje tyle ze Polska (czyli my obywatele kazdy z nas, bo pieniadze panstwowe sa nasze a nie niczyje) zaplaci mega kare dla Aibbusa ze sie nie pozbieramy, czyli standardowo zapewne 10% wartosci przetargu tak za nic...
Art Lukm / 83.168.110.* / 2015-11-19 08:48
Dzięki za ten wpis, mało takich informacji jest publikowana. Wszędzie marketingowy bullshit
Obserwator II / 83.238.10.* / 2015-11-19 07:47
Ta cała afera ze śmigłowcem jako żywo przypomina tworzenie stanowisk dla nazwisk a nie dla potrzeb. Istota sprawy są potrzeby armii a w szczególności wymagania jakim powinien sprostać sprzęt, który jest potrzebny dla SZ. Oczywiście jeśli zakłady w Polsce produkują śmigłowce o parametrach jakie ustalone są w specyfikacji to jak najbardziej należałoby w pierwszej kolejności brać je pod uwagę. Natomiast w żadnym wypadku kierunkować się na polski sprzęt, który odbiega od zapotrzebowania, bo to nie noc kiedy wszystkie koty są czarne
errtysa / 176.105.129.* / 2015-11-19 07:47
Minister cy kloszard? Ubiór Ministra,wyglad Kloszarda.
dadaa / 37.47.6.* / 2015-11-19 07:43
Skoro ten człowiek jest ministrem to niech zacznie dbać o swój wizerunek, o ile wie co to znaczy.
Facet powinien wyglądać a nie łazi nieogolony jak.........no wiecie co...
first / 5.172.238.* / 2015-11-19 07:37
przypomnę żę PZL ŚWIDNIK - to już od dawna WŁOSKA FIRMA !!!
stann / 93.105.42.* / 2015-11-19 07:33
Moja ciotka z Goszczewic mówi ,że jak Macierewicz został ministrem to krowy przestały się doić a pies całą
wyje.
Patrikos / 31.61.140.* / 2015-11-19 07:30
Nasi zachodni pseudo sojusznicy w takich sprawach zawsze stawiaja na rodzimy przemysl zbrojeniowy , dlaczego wiec my nie mozemy zrobic tak samo?
I tyle w temacie / 151.88.22.* / 2015-11-19 07:33
Bo się nie dało. Właściciele (amerykanie) nie byli zbytnio zainteresowani, bo mają za dużo zamówień i nie starczyłoby mocy produkcyjnych na realizację zlecenia. Prosta prawda, o której się nie mówi dorabiając polityczne podteksty.
pnantom.01 / 46.112.89.* / 2015-11-19 07:23

Śmigłowce dla polskiej armii. Macierewicz sugeruje, że trzeba unieważnić przetarg

Bardzo mądre posunięcie. Te śmigłowce potrzebne są polskiej armii jak dziura w moście.
Do satedy. Ty idioto.

Najnowsze wpisy