JA
/ 2006-09-19 10:50
/
Tysiącznik na forum
Na bazie dzisiejszych jednostek grupy kapitałowej (oddziały, spółki) mających ograniczoną samodzielność, Grupa Boryszew tworzyć będzie samodzielne, rentowne dywizje produktowe, które dzięki wykorzystaniu wiedzy, doświadczeń i potencjału Grupy będą:
- w stanie uzyskiwać przewagę konkurencyjną;
- rozwijać się poprzez przejęcia i restrukturyzację przejmowanych spółek;
- stanowić bezpieczne produkty giełdowe, atrakcyjne dla inwestorów mniejszościowych.
Planowane dywizje produktowe i ich cele przedstawiają się następująco:
1. Dywizja Aluminium:
- Aluminium Konin-Impexmetal S.A. (zwiększenie udziału wyrobów cienkich, rozwój produktów wysokoprzetworzonych, zabezpieczenie zwiększonej konsumpcji aluminium obcego oraz akwizycje zarówno na rynku krajowym jak i CEE);
- NPA Skawina S.A. (zwiększenie marży przerobowej poprzez nowe produkty oraz restrukturyzację kosztową, zwiększenie udziału sprzedaży walcówki przewodowej oraz stopowej kosztem walcówki nieprzewodowej, dywersyfikacja klientów);
2. Dywizja miedziowa (Hutmen S.A., Dziedzice S.A., Szopienice S.A.)
- dalsze zwiększenie kapitalizacji Hutmen S.A.;
- przeprowadzenie konsolidacji organizacyjnej Grupy;
- realizacja projektów pro-oszczędnościowych wynikających z konsolidacji zakładów produkcyjnych